Astrid15
26-03-2013 om 09:10
Vakantie - 1 dag verzuimen-melden?
De tweetalige havo/vwo brugklas van mijn dochter gaat op studiereis. Heel erg leuk, maar het vertrek valt op zondagmorgen 5 mei. Niet alleen in het weekend maar ook in de meivakantie dus.
Nou kan mijn man vanwege zijn functie in de zomer maar 2 weken weg en dus boeken wij altijd een weekje zon in de meivakantie. Met een charter dus weet je de vliegtijden pas vlak van tevoren. Om er zeker van te zijn dat we niet zaterdagnacht pas thuiskomen heb ik (voor het eerst in mijn leven!) van vrijdag tot vrijdag geboekt. Ze is er dus vrijdag niet. En nu weet ik niet of ik dat netjes ga melden of toch een smoes ga verzinnen... wat zouden jullie doen?
Als ze gewoon op maandag waren vertrokken (zoals vorig jaar) dan was dit probleem er niet geweest dus ik vind het gewoon best lastig.
P
26-03-2013 om 09:14
Uitleggen
Ik zou het gewoon uitleggen, met werk van man (daarmee kun je het makkelijk voor elkaar krijgen, zeker als je ook nog een briefje hebt van de werkgever). Mijn ervaring is dat een VO school makkelijker is dan een BO.
troelahoep
26-03-2013 om 09:24
Ook netjes brengen
zou een school daar moeilijk over doen? School 'neemt' zelf ook een dag van de vakantie, dus ze zullen er toch wel begrip voor hebben?
(Overigens heeft hier de basisschool ook niet moeilijk gedaan bij een vriendje dat bijzonder verlof kreeg voor een hele week nota bene, omdat ze vanwege vaders werk de hele zomer niet weg waren geweest).
Mach
26-03-2013 om 12:49
Gewoon melden
Een briefje van de werkgever van je man zal niet helpen. Hij kan in de zomer 2 week vakantie nemen. Dus jullie kunnen gewoon weg in de zomer. Geen reden tot extra verlof.
Overigens zou ik het gewoon melden. Ik weet zeker dat het op onze middelbare school geen enkel probleem zou zijn.
P
26-03-2013 om 17:04
Mach
Je hebt beter gelezen dan ik, ik las even iets heel anders maar dan nog: de VO pakt een dag van de vakantie af dus jullie een dag van school
Yaron
26-03-2013 om 21:07
Netjes melden
Ik zou het melden dmv een briefje met uitleg waarom jullie op vrijdag ipv maandag vertrekken. De zomervakantie erbij halen lijkt mij een beetje raar, man en ik hebben elk ook maar 2 weken in de zomer, maar dat is geen reden om daarnaast nog een keer weg te gaan (wel leuk om dat te doen overigens).
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.