Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Clowntje

Clowntje

18-06-2013 om 22:05

Uitstroomprofiel vwo

Beetje op de zaken vooruit lopend....
Wie weet hoe je het uitstroomprofiel VWO berekend. Wat moet je dan scoren op de Cito's vanaf groep 6? Is dat alleen I of ook II?
Ik kan het natuurlijk op school vragen, maar wil het graag vast weten.....

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

18-06-2013 om 22:34

I en ii?

Wat bedoel je met I en II?
Ik denk niet dat school je zomaar een vast lijstje kan en wil geven, om geen valse verwachtingen te wekken. Bij ons zijn ze daar in ieder geval erg terughoudend mee. In grote lijnen zou ik zeggen dat je voor VWO overwegend A-scores (met evt. een enkele nodig hebt. En dan spelen ook nog zaken mee als werkhouding e.d.

Nou

I is tegenwoordig een A en II is een B. Met alleen I's zit ie dus altijd goed. De vraag is hoeveel II's iemand mag hebben. Vooral rekenen en begrijpend lezen schijnen hierbij doorslaggevend te zijn.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

I en ii

Voor zover ik weet staan de I en de II voor een hoge en een lage score. Dus AI is hoog in de A en AII lager in de A. Mijn dochter heeft net een indicatie gehad voor het VWO en zij scoort vanaf groep 5 overwegend A (rekenen en taal) met 2 of 3 B's, waarvan een keer voor spelling. Spelling schijnt minder belangrijk te zijn voor de verwijzing dan begrijpend lezen.

En verder telt bij ons inderdaad werkhouding mee.

Groet, Mobylette

Annet

Annet

19-06-2013 om 09:53

Hier een voorbeeld van een plaatsingswijzer

Daarin vind je ook de vereiste en gewenste scores.

http://www.stadenesch.nl/se/algemeen/toelating/plaatsingswijzers%20oktober%202009.pdf

Het hangt van school of regio af, of deze plaatsingswijzer gebruikt wordt.
Deze plaatsingswijzer maakt geen gebruik meer van entreetoets of eindcito.

Clowntje

Clowntje

19-06-2013 om 14:02

Dank annet

Zoiets zocht ik. Overwegend I en af en toe een II is geen probleem.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-06-2013 om 20:04

Klopt niet helemaal

"I is tegenwoordig een A en II is een B."
Klopt niet helemaal. Een A was voor de beste 25%, een B voor de volgende 25%. De overige 50% waren voor de C, D en E.
Nu krijgen de beste 20% een I, de volgende 20% een II, etc.
Maar zijn er dan nog scholen die wel de A en B's gebruiken? Hier werken ze al twee jaar met de I, II etc.

Vic

Vic

19-06-2013 om 20:34

Ijsvogeltje

"Maar zijn er dan nog scholen die wel de A en B\'s gebruiken? Hier werken ze al twee jaar met de I, II etc."
Ja, hier op school. Ik had zelfs nog nooit gehoord van die I en II. Ik vermoed, na jouw uitleg, dat het wel verschil gaat opleveren t.o.v. de oude normering. Dochter zat met een van de onderdelen (woordenschat) laag in de B-regionen, dus dat wordt dan misschien wel een III.

Klopt ijsvogeltje

De I, II etc normering is per 20% en juist om meer duidelijkheid te verschaffen. Typisch dat op zoons oude school (SO) ze deze normering wel hanteren maar op zoons nieuwe school (regulier) nog steeds A, B etc wordt gebruikt. Betekent dat dan dat niet de laatste Cito toetsen worden gebruikt?

P

P

20-06-2013 om 07:48

Hier ook gewoon letters

Letters op school en ook bij de dyslexiebehandeling.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.