Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Uitkomst eindcito groep 8

ik ben benieuwd of er al kinderen zijn die de uitslag van de eindcito groep 8 binnen hebben. Bijj mijn kind op school is de uitslag mondeling aan de kinderen doorgegeven maar de brief hebben we nog niet.

Mijn kind had van school het advies VMBO-TL met voorkeur brugklas VMBO GL / TL. Ondanks deze voorkeur gaat hij naar een mavo / havo brugklas.

De eindcito was Havo advies. Wat vinden jullie? Moeten we hier nog iets mee of kunnen we het laten zoals het nu is. Hij gaat toch naar een mavo / havo brugklas.

Ben benieuwd naar jullie mening.

Poppie

Poppie

20-05-2016 om 12:01

Dat ligt eraan

Zien jullie HAVO zitten voor jullie kind? Het is nogal wat om te zeggen, zonder dat we jullie kind kennen, dat kind dan maar naar HAVO moet.
Als jullie en kind dat graag willen, zou ik het wel proberen. Uit een brugklas naar het hoge niveau valt niet altijd mee, dus beter daar gelijk instromen.

Hier geen CITO eindtoets gehad. De uitslag zelf zei ons dan ook weinig. Advies kwam wel overeen met advies basisschool en gekozen VO.

Jacobien

Jacobien

20-05-2016 om 12:09 Topicstarter

Poppie

De uitslag van de eindcito was net aan Havo. Wij denken dat hij wel naar de havo kan maar zijn cito's maakte hij altijd slecht. Dus zijn rapport was altijd heel erg gewoontjes. Daarom blij maar ook verrast met deze uitslag.

Wiji vinden mavo/ havo goed bij hem passen en hopen dat hij na twee jaar kan doorstromen naar de Havo. En als dat niet lukt gewoon lekker mavo doen. Hij krijgt op deze school vanaf het eerste jaar cijfers op mavo en op havo niveau. Dat stimuleert misschien ook wel.

Maar toch laat zo'n uitslag van de eindcito ons twijfelen.

@Emma

@Emma

20-05-2016 om 12:14

School

Heb je een school uitgezocht en ziet je kind het zitten daarheen te gaan? Dan zou ik het gewoon zo laten. Het is toch een havo/Vmbot brugklas? Als het er in zit komt het er heus wel uit.

maar

het is toch goed zo? hij heeft uitslag havo en gaat naar een havo/mavo brugklas. dan kan hij laten zien dat hij de havo kan doen, zoals jullie verwachten. en mocht het toch niet gaan, dan kan hij in dezelfde school naar mavo. lijkt me een ideale situatie.

dochter heeft gister een kopie van de cito uitslag op school mee gekregen. bij oudste dochter kregen we het via de post opgestuurd, dus dit is wat anders. Advies komt overeen met de cito-uitslag dus geen wijzigingen of twijfel hier.

Angela67

Angela67

20-05-2016 om 14:18

op welk niveau wordt lesgegeven?

Als je pas na twee jaar kiest voor 3 havo of 3 mavo, dan neem ik aan dat er op havo niveau lesgegeven wordt.

Bij de mavo/havo brugklas waar oudste in zat (en jongste nu heen gaat) wordt lesgegeven op mavo niveau uit mavo-(soms mavo/havo-) boeken. Ook ging een schrikbarend laag percentage door naar 2 havo. Ik weet niet hoe het afgelopen jaren ging, maar ze kiezen zelf als middelbare school wat het eindtotaal aan punten is wat je aan het einde van de brugklas moet hebben.

Het jaar vóór oudste was het een heel hoog aantal punten. Hij zou volgens mij voor vrijwel alle vakken een 8 of hoger moeten hebben om dat te halen. Gelukkig werd het aantal punten omlaag gebracht voor zijn schooljaar.

Ik zou dus school bellen op welk niveau en met welke boeken en met welk systeem wordt lesgegeven. Hoe zijn de doorstroompercentages, is dat elk jaar hetzelfde of wordt dat bijgesteld. Dat soort dingen.

Als er weinig naar 3 havo gaan én er wordt op mavo-niveau lesgegeven (met soms wat extra opdrachten voor potentiële havisten, maar pas daar voor op! dat hangt dan heel erg van de leraar af!) dan zou ik voorstellen dat ze hem in een havo-brugklas zetten.

gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.