Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
lina

lina

02-07-2014 om 17:28

twee kinderen in twee verschillende scholen na de zomervakantie!

hallo ouders,
ik heb 3 kinderen op een basisschool, maar omdat het niet goed gaat met mijn zoon zal hij naar de zomervakantie starten op een speciale school in een andere wijk, maar ik heb ook nog een dochter die na de zomervakantie begint in groep3 en blijft hier op deze school.
nu mijn zorg is van twee verschillende scholen in twee verschillende wijken.
ze moeten beiden op tijd op school zijn en opgehaald worden. mijn zoon gaat dan naar groep4 en is 7 jaar oud dus vind ik hem te jong om alleen naar school te laten gaan en terug(is toch niet om de hoek)dus moet ik hem zelf brengen en ophalen wat ik dan waarschijnlijk met de fiets moet gaan doen en ben geen goede fietser. doe namelijk alles lopend!
er zijn hier geen andere ouders in de straat waar mijn dochter mee kan rijden en of mee lopen. als ik rijbewijs en een auto voor de deur zou hebben zou dat helemaal geen probleem zijn, maar lopend... en als dat met de fiets zou gaan, zou ik het ook niet redden ben ik bang want ze liggen in verschillende wijken. leerlingenververvoer is voor kinderen die meer dan 4km weg wonen, dus niet voor ons! vind dit zo moeilijk en geef me nu al veel stress van hoe ga ik dat nou doen straks....?
ik sta open voor tips en hoe anderen ouders dat opgelost hebben die geen auto voor de deur hebben
alvast bedankt voor jullie hulp en of reacties
groeten lina

Dalarna

Dalarna

02-07-2014 om 17:48

lina

Tja, je bent al niet eens geholpen als iemand jouw dochter mee kan nemen omdat je niet op de fiets je zoon kan wegbrengen dus dat probleem zal je moeten oplossen. Iemand vinden dus die jouw zoon mee kan nemen. Hang een briefje op op de school waar hij naar toe gaat of vraag aan de directeur of hij iemand kent die op jouw route woont.

Als dat allemaal niet lukt moet je het fietsprobleem oplossen, waarschijnlijk met een bakfiets of iets dergelijks zodat je niet om kan vallen? Of deze zomer gebruiken om zekerder te worden? Als je dat hebt opgelost moet je dus iemand vinden die langs jullie straat komt om je dochter weg te brengen en ook daarvoor: hang een briefje op en spreek zoveel mogelijk mensen aan dat je een probleem hebt. Heel veel mensen willen anderen wel helpen maar ze moeten het wel weten natuurlijk.

Esther_F

Esther_F

02-07-2014 om 18:25

ook gehad

Hallo Lina,

Mijn zoons zijn alweer wat ouder, maar een paar jaar geleden zaten wij met hetzelfde probleem. Weliswaar wel een auto voor de deur, maar 1 school ligt aan de andere kant van de stad.

Bij ons waren de scholen coulant w.b. schooltijden na uitleg van mijn probleem. De oudste mocht ik iets eerder in school brengen (speciaal onderwijs) en bij de jongste was het geen probleem om een paar minuten later te komen.

Ik zou zeggen, leg het uit wanneer je echt geen oplossing kunt vinden. Verder lekker oefenen met fietsen in de zomervakantie.

Succes!
Groeten Esther

Rafelkap

Rafelkap

02-07-2014 om 19:46

overleggen

Ook bij de hand gehad. Ik kon mijn ene kind wat eerder brengen, zodat kind 2 ook op tijd op school kon zijn. Gelukkig waren de scholen op verschillende tijden 'uit', zodat ik 's middags wat speling had.
Als je weet wie de nieuwe leerkrachten zijn, leg dan je probleem even voor. Als je kind bij de ene school wat eerder kan komen en bv het andere kind nog even op het schoolplein kan spelen of in de klas de juf mag helpen kan je het wel redden. Evt. kan je ook een ouder vragen van een vriendje dat toevallig om de hoek bij school woont.
En overweeg een bakfiets (marktplaats?), ik had het zonder niet gered.

lisbeth

lisbeth

02-07-2014 om 22:49

bij ons

Mijn kinderen zitten al twee jaar op verschillende scholen. We moeten nog 1 jaar en dan gaat dochter ( die aan de andere kant van de stad op school zit) naar de brugklas. Oma en opa brengen zoon 1 dag per week, vrienden brengen zoon twee dagen per week ( in ruil vang ik hun kinderen 1 middag per week op) en man brengt 2 dagen. Halen is geen probleem want dochter is een half uur eerder uit. Ik rij dan van de ene naar de andere school.

Voor ons is het zo goed te doen

Schooltijden

Begint de speciale school op dezelfde tijd als de gewone? Mijn ervaring is, dat SBO-scholen vaak een kwartiertje later beginnen, juist omdat er veel ouders zijn met 1 kind op het SBO en een ander op een gewone basisschool. Vaak hebben ze ook een continurooster, en zijn ze daardoor weer wat eerder uit.

Ingrid

lina

lina

04-07-2014 om 10:50

bedankt

hallo
bedankt voor jullie reacties en het mee denken!

Mover

Mover

04-07-2014 om 13:12

Fiets les nemen en oefenen

Ik zou toch maar tijd investeren in het oefenen met de fiets voor je zelf. Dan gaat het wegbrengen van je kinderen echt het snelst.

lina

lina

04-07-2014 om 14:00

bakfiets-Rafelkap

dank je voor je reactie, maar heb een vraag over je bakfiets?
mijn zoon is 7 mijn dochter is nu 6 en mijn zoontje is nu 8 maanden, kan je dan nog steeds een bakfiets gebruiken ik bedoel is het dan niet te zwaar?
ben nu aan het kijken voor eentje namelijk op mp zoals je voorstelde en kwam eentje tegen voor 4 kinderen voor 460 euro.

alvast bedankt
groeten lina

Rafelkap

Rafelkap

04-07-2014 om 14:05

lina

Ik heb een bakfiets van bakfiets.nl en dan de grootste (cargobike long). Daar passen al jouw kinderen in. Er kan er zelfs nog 1 achterop.
Echt zo'n heerlijke fiets, mijn kinderen zijn nu 9 en 7 en het is nog niet te zwaar, ook niet met vriendje, en zo groot en sterk ben ik niet. Als je geluk hebt vind je er een op marktplaats. Het is natuurlijk wel een investering maar je bent dan tenminste mobiel!

(geen aandelen)

Wij drie plekken gehad

Wij hebben drie plekken gehad als je de creche meerekent. Maar ik mis iemand in dit verhaal en wel je partner. De oplossing kan heel simpel zijn. Jij een kind, hij/zij een kind. Prima oplossing toch. Soms gaat het leven anders dan je denkt en dan moeten er even andere oplossingen komen. Ook als je partnermeestal vroeger begint. Laat het op zn werk weten dat hij nu wat later begint op bepaalde dagen. Het is niet voor de eeuwigheid. Voor dat je het weet lossen dit soort dingen zich vanzelf op is mijn ervaring. Succes

Rafelkap

Rafelkap

04-07-2014 om 14:58

eefy

Eefy, dat is niet altijd makkelijk. Mijn man werkte teon ca. 150 km verderop en ging 6 uur van huis. Voor ons was de bakfiets en wat overleg met school de enige mogelijkheid.

bakfiets

is op zich een goed idee, maar de cargobike is bepaald niet een fiets waar je niet mee kunt omvallen! Heeft nog steeds 2 wielen... Als je je al niet veilig en zeker voelt op een gewone fiets, vind ik dat eigenlijk geen goed idee.

Rafelkap

Rafelkap

04-07-2014 om 18:34

2 wielen = stabieler dan 3

Ik ben nog nooit omgevallen, met 2 wielen schijn je minder snel om te vallen dan met 3! Hoe gek het ook klinkt. Deze fiets werd mij aangeraden, en dit terwijl ik een kind heb dat enorm wiebelt (die kon ik niet meer achterop houden). Zelfs met dit wiebelende vrij grote kind blijf ik stabiel op een cargobike. Het zit goed in elkaar waardoor hij heel stabiel blijft.

Rafelkap

Ik vind het ook een heerlijke fiets, lekkerder dan een 3wielier, maar zou T.O. wel willen adviseren om eerst vertrouwd te raken met een gewone fiets. In alle opzichten handig, toch? En als dat gaat en ze wil inderdaad een bakfiets, dán zou een cargobike rustig uit te proberen zijn.

Rafelkap

Rafelkap

04-07-2014 om 19:59

Jons

Als je kan fietsen op een gewone fiets met 2 wielen kan dat ook op een bakfiets met 2 wielen. Ik was er eerlijk gezegd bevreesd voor, maar ik fietste er toch zo mee weg, tot mijn eigen verbazing. En het is niet zwaar fietsen. Ik zie hier ook in de stad van bobike, ook 2 wielers, die zullen ook wel o.k. zijn denk ik. Maar uit meerdere bronnen hoorde ik van de lange levensduur van die die ik nu heb (sorry voor de lofzang).
Ik vond het ook stukken minder eng dan met twee kinderen achterop - en nog steeds. Ook fijn voor naar de ikea of plantjesmarkt. Het is gewoon onze tweede auto geworden

lina

lina

04-07-2014 om 21:44

eefy

ik wou dat het zo makkelijk was mijn man mijn zoon bijvoorbeeld naar school brengen en ik mijn dochter of andersom, maar mijn man moet om 08:00 uur beginnen en het is niet bepaald dichtbij en op de woensdags werkt hij en gaat nog naar school tot 21:30 uur in de middag.

lina

lina

04-07-2014 om 21:49

baboe bakfiets/ rafelkap

de bakfiets die ik gevonden hebt op mp is een baboe bakfiets drie wielen geloof ik ja. zou die ook goed zijn om mijn drie kinderen te vervoeren?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.