Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Patriesie

Patriesie

11-07-2019 om 11:30

Tussen wal en schip?

Aankomend schooljaar is het de bedoeling dat mijn zoon naar een bepaalde school voor speciaal voortgezet onderwijs gaat. Hij heeft daar al kennis gemaakt en al en hij is er van harte welkom. Maar.... het is niet de dichtstbijzijnde svo school. En dat is een probleem want het leerlingenvervoer dreigt nu afgewezen te worden omdat de andere school dichterbij is. Om het tóch toegekend te krijgen moeten we een afwijzing op papier van de andere school dichterbij hebben. Daar zijn we (ex en ik) nu mee bezig en dat komt wel goed. Alleen... de beschikking over het vervoer komt pas in de laatste week van de zomervakantie. Stel dus dat het vervoer wordt afgewezen, dan maken we dus bezwaar dmv de afwijzing van de dichtstbijzijnde school. Maar dan hebben we het vervoer waarschijnlijk niet zo 1,2,3 voor elkaar. Zelf naar school brengen is voor ons niet mogelijk maar wat dan?? Ik wil geen problemen met de leerplichtambtenaar. Als het goed is word ik straks door haar teruggebeld en dan leg ik het probleem aan haar voor.

Iemand al eens het zelfde aan de hand gehad? En wat heb je toen gedaan?

Je beste vriend

Soms is een lpa ook je beste vriend. Zo waren de kinderen van buren op een dependance geplaatst wegens plaatsgebrek. De moeder was net bevallen en kon ook niet rijden. Hij kon ook niet later naar zijn werk. En familie woonde te ver. School draaide bij nadat vader de lpa had ingeschakeld.

Een lpa wilt verzuim voorkomen. Als de lpa de gemeente aanstuurt vervoer te organiseren, desnoods tijdelijk een taxi, kan je zoon wel naar school.

Succes.

Patriesie

Patriesie

11-07-2019 om 17:56

Bedankt Flanakan

voor je reactie. Ik ben ook niet bang voor de lpa hoor maar ik ligt haar liever vooraf in dan achteraf gezeur krijgen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.