Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
lisbeth

lisbeth

08-04-2014 om 13:16

tips voor uitkiezen vo in het bijzonder voor kinderen met een etiket

dochter zit nu in groep 7, ze is HB getest, heeft in het verleden een klas overgeslagen. nu bijna een jaar geleden gediagnoticeerd met ADHD en dysthyme stoornis. Haar executieve vaardigheden zijn echt rampzalig.
dochter is het prototype verstooide professor, is met alles bezig behalve met datgene wat er toe doet. Haar punten schoten alle kanten op in het verleden, van A's naar D's en weer terug. nu met medicijnen wordt het wat stabieler en zit ze net op het randje van A/B scores. De punten zijn echter nog steeds stijgende.
dochter zit nu op een basisschool die enorm rekening met haar houden, toetsen worden aangepast, ze mag ze apart op een rustige plek maken. huiswerk wordt met haar doorgenomen, genoteerd. cito's maakt ze op de pc.
Als het in de klas even te druk wordt mag ze op een rustige plek gaan werken.
In ieder geval, ik ben nu om me heen aan het kijken welke vo bij haar zou passen. Het spant erom of ze een havo/vwo of een vwo advies zal krijgen. dit zal echt liggen aan haar ontwikkeling de komende maanden.
waar moeten wij opletten bij een vo school, wat zijn voor ons belangrijke punten, wanneer moeten wij contact opnemen met een vo school.
Ik ben al met dochter naar een aantal open dagen geweest maar dochter heeft op dit moment nog moeite verder te kijken dan die super workshop scheikunde die ze heeft gehad en die super leuke les History.
Tips van ervaringsdeskundigen zijn welkom.

Yura

Yura

08-04-2014 om 14:36

Ervaringsdeskundigen

Ik zou vooral op zoek gaan naar ervaringsdeskundigen van de scholen zelf. Ga rondvragen bij ouders in je dochters klas die een ouder kind hebben of bij ouders op de sportvereniging. Het hangt zo ontzettend van de school af. Lees ook het draadje hieronder: Hoeveel steun mag je van een school verwachten? zoiets is ongeveer de titel. De een heeft voor een traditionele school gekozen de ander voor een daltonschool, maar ze hebben ongeveer dezelfde problemen. Sommige mensen hebben goede ervaringen met een kleine school, anderen met een grote. Volgens mij hangt het erg van de school zelf af. Soms zie je hier ook wel eens mensen naar ervaringen van scholen uit een bepaalde plaats vragen, dat zou ook nog kunnen werken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.