Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mijntje

Mijntje

28-04-2014 om 12:01

tips voor helpen met begrijpend lezen (groep 5)

Heeft er iemand tips hoe ik mijn kind kan helpen met begrijpend lezen. Hij zit in groep 5.
Het lezen an sich (techniek) is het probleem niet, hij leest eerder te snel. En volgens mij leest hij de vragen niet altijd goed.
Hij is wel slim (vind ik) dus hij zou veel beter moeten kunnen.
Thuis leest hij af en toe een boek maar is vnl dol op donald duck.

Ik wil graag met hem oefenen, maar hoe en hoe houd ik het leuk?

Hoi

Ik heb geen ervaring met wat jij nu noemt, maar misschien kun je Donald Duck, hier in huis ook zeer geliefd, betrekken bij het oefenen. Bijv. Jullie lezen beiden een Donald Duck verhaal en mogen elkaar daarna vragen stellen erover. Jij zou dan vragen kunnen stellen als: waarom deden de neefjes zus en zo? Of, waaom was Wolfje verdrietig? Voor elke vraag die jullie goed beantwoorden kriijg je een punt. Waarschijnlijk stelt hij jouw vragen als: welk nummer stond op shirt van....? Maar dat is ook prima. Jouw vragen kunnen meer inzichtelijk zijn.
Het is maar een idee ook.

Karin

Karin

28-04-2014 om 12:32

Oefenen begrijpend lezen