Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Thursday Next

Thursday Next

26-11-2013 om 21:39

tips leesboek brugklasser

Dochter, brugklas, moet voor school een boekbespreking houden. Dit wordt een soort wedstrijd met 5 klasgenoten, over welk boek is de klas het enhousiasts?
Wie heeft ideeen? Ik dacht aan de zwarte stenen, van Guus Kuijer. Welke tips hebben jullie?
Het moet een jeugdboek zijn van een nederlandse schrijver.

Annet

Annet

26-11-2013 om 21:59

Koning van Katoren

Die heeft mijn zoon net besproken in de brugklas.
Leuk boek voor jongens en meisjes, mooie verhalen over te vertellen, pakkende plaatjes. Ook kan ze een link maken met de film over het boek en de jongeren die daarin spelen.

Tango

Tango

26-11-2013 om 22:00

Spijt

Dochter hier heeft net Spijt van Carry Slee gelezen, vond ze erg mooi. Is natuurlijk ook erg bekend omdat het dit jaar verfilmd is.

Jasmijn

Jasmijn

26-11-2013 om 23:23

boy 7 door Mirjam Mous

Hier had zoon Boy7 gekregen (nederlands boek, nederlandse schrijfster) voor zijn verjaardag. Spannend boek, heel modern. Zoon mocht het lezen voor school en ikzelf heb het ook gelezen. Vond het een pakkend boek, wellicht iets voor je dochter? (het is niet perse een jongensboek vind ik)

Ilva

Ilva

27-11-2013 om 08:53

Gewist

Gewist van Marco Kunst. Het boek werd hier bij OO ooit eens genoemd als een geweldig boek. Mijn oudste (nu 13) heeft het vorig jaar gelezen voor de lol en dit jaar voor Nederlands. Hij vindt het helemaal geweldig. Nu leest mijn zoon van 11 (groep 8) hetzelfde boek. En ook hij vindt het prachtig. Het leest het nu voor de tweede keer en zegt dat hij nog nooit zo'n mooi boek heeft gelezen.

Evert Hartman

'Niemand houdt mij tegen". Speelt zich af in de toekomst in een half ondergelopen Nederland. Boeiend boek.

Thursday Next

Thursday Next

27-11-2013 om 09:06

bedankt

ik zal het doorgeven aan dochter. Koning van Katoren wordt al door iemand anders gedaan. Meer tips zijn natuurlijk welkom, we gaan morgenavond de boeken bekijken en dan kiest ze er 1.

Maaike

Maaike

27-11-2013 om 11:39

Torenhoog en mijlenbreed - Tonke Dragt

Ik vond dit boek prachtig. Het is science fiction, maar ook psychologisch.

Tango

Tango

27-11-2013 om 12:20

Ook van Evert Hartman

Het onzichtbare licht. Vond ik zelf vroeger erg mooi. Dochter is er nu in bezig, heb het pas voor haar bij de bieb meegenomen.

Inanna

Inanna

27-11-2013 om 13:28

Favorieten van zoon

Nergens - Tamara Geraeds
Yougian - Latoya Moirae, dat is een trilogie, deel 1 heet Het nest van de Harpij.

Het zijn fantasy boeken voor zover ik weet.

Ilva

Wat leuk!! Ik denk dat ik dat was, ik heb ergens de afgelopen twee jaar voor Gewist gepleit. Vond het idd een erg goed boek. Helaas niet meer verkrijgbaar, wel tweedehands/bieb.
Verder, al genoemd: Torenhoog&Mijlenbreed. Of De brief voor de koning (ook Tonke Dragt)
Is Kruistocht in spijkerbroek een idee? Of toch voor jongere kinderen?
Het onzichtbare licht, tjee, daar heb ik zelf nog een boekbespreking over gehouden. Idd ook erg goed.
De Scheepsjongens van Bontekoe (J. Fabricius); De Kinderkaravaan (An Rutgers van der Loeff).
Ben nog niet zo thuis in moderne schrijvers zoals je ziet

Ilva

Ilva

28-11-2013 om 14:03

Anneque

Heel erg bedankt dan Anneque. Ze vinden het echt geweldig. Zo zie je maar weer, dit forum is niet voor niets.
Ik zag het boek trouwens bij Bol.com. Helaas hebben we alle kado's nu al voor de sint maar misschien dat ik hem toch ga kopen voor mijn zoons.

lisbeth

lisbeth

28-11-2013 om 14:12

gewist

Ik zie het boek Gewist nog in de verkoop staan op de site van Lemniscaat. 17 euro.

dihanne

dihanne

28-11-2013 om 16:53

zwarte zwaan

wij (dochter 13) en ik vonden Zwarte Zwaan, Gideon Samson, een erg mooi boek

spannend, intrigerend, goed geschreven

Dihanne

Tine Winkel

Tine Winkel

29-11-2013 om 12:09

Mirjam Mous en Mel Wallis de Vries

Mijn dochter heeft een flink aantal van hun boeken gelezen en vond die echt erg leuk. Boy 7 ook trouwens.

verhip

Gewist is dit jaar opnieuw uitgebracht! Dat wist ik dan weer niet. Leuk, misschien toch mijn afgeschreven biebexemplaar vervangen dan

Marjoleine64

Marjoleine64

29-11-2013 om 21:51

hier veel reality gelezen door zoon

Hier heeft jongste zoon heel veel van Mirjam Mous en Mel Wallis de Vries gelezen, ook Boy 7. Maar ook bijvoorbeeld veel van Elle van den Boogaart, Lydia Rood en Vrank Post, allemaal vrij heftige 'reality' verhalen.
Marjoleine

Jesse_1

Jesse_1

29-11-2013 om 22:29

Leuke tips

Zoon hier heeft ook alles van Evert Hartman gelezen. Sinds hij ooit vroeger nog bij mij op school in de klas is geweest ben ik fan, en heb ik al zijn boeken gelezen - de nieuwste boeken nog niet helaas.

Ilva

Ilva

04-12-2013 om 13:57

Anneque

Misschien is Gewist wel opnieuw uitgegeven omdat jij het hier gemeld had en het boek nu constant is uitgeleend in de bibliotheek.

Ha!

Je weet nooit hoe een balletje kan rollen idd

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.