Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Tijdelijk schooladvies groep 7

Gisteren heeft mijn zoon (groep 7) zijn rapport meegekregen. Met zijn citoscores tot nu toe heb ik altijd het idee gehad dat hij een mavo/havo advies zou krijgen. De scores van zijn rapport van gisteren waren veel hoger dan verwacht en ik vermoed dat hij daarmee misschien zelfs een havo/vwo of volledig vwo advies zou kunnen krijgen. Volgende week hebben we het oudergesprek en dan krijgen we het tijdelijk schooladvies. Ik verwacht zelf een Havo advies, omdat de scores van groep 6 een stuk lager waren en ik vermoed dat ze eerst willen zien of zijn scores aan het einde van het jaar en in groep 8 ook zo hoog blijven.

Naast dat ik verrast was door zoons hoge scores, hanteert de school sinds dit jaar een andere cito normering. Tot vorig jaar kregen ze scores tussen IV - I, dit jaar is het E - A. De scores laten ze met een grafiek zien en je kunt daar op zien of de scores op de ondergrens ligt of er een stuk boven.

Hij kan heel goed zelfstandig werken. Is vanaf half groep 6 avi uit. Hij is altijd heel goed in Engels geweest en krijgt daar dit jaar meer uitdaging voor.

Zijn citoscores van groep 6 rapport 1 + 2 en van dit jaar.

Groep 6
rapport 1
Spelling niet-werkwoorden III
DMT IV
Begrijpend lezen II
Begrijpend lezen III
Rekenen IV

rapport 2
Spelling niet-werkwoorden IV
DMT III
Begrijpend lezen II
Rekenen III

Groep 7

Spelling C
Spellling werkwoorden B (iets boven ondergrens
Begrijpend lezen A (Flink stuk boven ondergrens A)
Rekenen B (iets boven ondergrens
Begrijpend luisteren (flink stuk boven ondergrens A)

Ik ben benieuwd welk advies jullie denken dat hij zal krijgen

Adviesje

Adviesje

14-02-2020 om 09:43

Ik denk

Gebaseerd op bl en rekenen een mavo/ havo advies, de rest is niet echt van belang.

Arianne

Arianne

14-02-2020 om 10:19

Geen VWO lijkt me

https://www.cito.nl/onderwijs/primair-onderwijs/voor-ouders/veelgestelde-vragen

Je zoon heeft dus waarschijnlijk in groep 8 een III (of eventueel een II) voor rekenen en een I (of eventueel een II) voor begrijpend lezen.

Ik weet niet wat voor advies hij krijgt, want ik ken je zoon niet en de school ook niet. Of een vmbo-t/havo-advies, of havo of eventueel havo/vwo.

Limi

Limi

14-02-2020 om 14:27

vmbo/havo

In groep 6 denk ik vmbo, en nu met iets hogere scores in groep 7 misschien vmbo/havo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.