Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Teveel uren ongeoorloofd afwezig

Beste Alle,

Mijn zoon heeft recent een brief gekregen van zijn school, ROCvA dat meneer te veel uren ongeoorloofd afwezig is geweest. Dit verzuim hebben zij gemeld aan Leerplicht/RMC via het verzuimloket van DUO. Hij doet een MBO Niveau 2 opleiding.

Dit is de 1e melding, heeft dit eventueel gevolgen voor zijn DUO en Diploma? Deze melding kan kloppen want hij is 6 weken achterelkaar nooit naar gym (2uur) gegaan omdat hij het niet ziet zitten met gym. Het was nooit ziin favoriete vak. Er is inmiddels wel afgesproken dat hij voortaan aanwezig zal zijn. Daarnaast is hij 1 dag niet gegaan omdat hij dacht dat hij vrij was maar zijn rooster was inmiddels al aangepast maar was hier niet van op de hoogte. Hierdoor heeft hij 5 uur erbij ongeoorloofd volgens School.

HELP!!

Rustig blijven

Je wil niet weten hoeveel kinderen tegenwoordig gemeld worden. Het is gewoon standaardprocedure en dat weet de leerplichtambtenaar ook.
Het is nog maar de vraag of hij opgeroepen wordt, misschien pas over 3 maanden, en dan is de situatie al weer heel anders.
Je kunt het ook gewoon uitleggen. Er was een probleem met gym, dat is inmiddels opgelost en er was een misverstand over een dag die eerst vrijgepland stond wat weer ingetrokken is.
Dat is het.
Er zijn wel grotere dramaverhalen.
Dus als je het zelf nou gewoon rustig houdt en klein houdt is er volgens mij niets aan de hand.
Ik weet niet hoe school omgaat met verzuimuren en gevolgen voor zijn opleiding. Dat zou je kunnen vragen, maar nogmaals, dit is niets.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.