Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Lynna

Lynna

13-11-2012 om 17:19

Tempo

Mijn dochter in 6 gym komt chronisch tijd tekort als ze een toets maakt. Ze werkt gewoon te langzaam. Jammer, want ze merkt dat aan haar cijfers. Iemand tips hoe ze beter haar tijd kan indelen?

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

13-11-2012 om 17:56

Doorgaan!

Leren genoeg ruimte over te houden voor de vragen waar je even over moet nadenken, en die pas op het einde doen. Eerst doorgaan met alles wat je wel gelijk in kunt vullen.

Welke vakken gaat het specifiek over?

Ik was altijd als een van de eersten klaar trouwens. En ik las dus alles eerst vluchtig door, deed alle vragen die ik goed wist, en ging de rest van de tijd besteden aan iets verzinnen voor degene die ik niet zeker wist. Maar dan heb je de rest in elk geval al binnen.

Jolijt

Jolijt

14-11-2012 om 14:51

Hier bleek het...

toch dyslexie te zijn. Hadden we helemaal niet verwacht met kind dat in groep 3 avi-uit was en 550 op de cito scoorde.
In 4 en 5 TVWO is haar extra tijd toegekend, met de examens mocht dat dan weer niet want dan moet je een officiele dyslexie verklaring hebben en daar is voor kinderen die nooit hebben achtergelopen/ slim zijn vrijwel niet aan te komen omdat het eigenlijk niet als probleem aan te tonen is.
School was zo scherp om het te herkennen, mede door problemen met boeken met veel hoofdpersonen.
Naar mijn gevoel heeft het minder hoeven haasten in 4 en 5 flink wat vertrouwen gegeven. Het examen is prima gegaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.