Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mammalein

Mammalein

24-08-2020 om 20:22

tegemoetkoming scholieren

Onze zoon is 18 geworden tijdens zijn laatste jaar VWO en kreeg daarom de tegemoetkoming scholieren via DUO. Hij schreef zich in voor een HBO studie vanaf september dit jaar en vroeg overbrugging van de tegemoetkoming aan (dat kan als je binnen vier maanden na je examen een nieuwe studie start.) Nu heeft hij echter besloten toch alsnog een tussenjaar te nemen en te gaan werken. Hij heeft zich deze week uitgeschreven via studielink en bij de school. Iemand ervaring of dit gevolgen heeft voor de inmiddels al uitgekeerde tegemoetkoming? We kunnen op de site van DUO hierover niets vinden. Hij heeft daar wel zijn studiefinanciering/OV meteen stopgezet.

Bellen met DUO

Het zou logisch zijn (helaas) als hij de overbrugging moest terugbetalen maar er is wel meer onlogisch in overheidsland. Ik zou even (laten) bellen met DUO.

Dees

Dees

26-08-2020 om 18:39

Logisch

Ik zou dat ook logisch maar niet helaas vinden, anders is dat natuurlijk weer zo'n truukje waar talloze mensen inmiddels gebruik van maken..

Ik zou even bellen met de.

juf Ank

juf Ank

26-08-2020 om 18:42

dat zal hij zeker terug moeten

betalen. Kan best zijn dat het even duurt voordat dat teruggevorderd wordt maar het is handig om dat bedrag vrij te houden.

Mammalein

Mammalein

27-08-2020 om 22:43

terugbetalen

Dat was hij ook zeker van plan, omdat hij achteraf geen recht heeft op het geld dat hij kreeg nu hij niet direct doorgaat met studeren na zijn eindexamen. We konden op de site van DUO alleen nergens iets vinden hierover, en ook nergens de mogelijkheid om dit door te geven. Hij gaat maar eens bellen met DUO inderdaad. Beter direct terugbetalen dan over een paar maanden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.