Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Lynn

Lynn

09-06-2014 om 22:13

Talencursus Engeland

Dochter en vriendin willen samen op talencursus naar Engeland. Ik vermoed dat wij 1 week voldoende vinden.

Wie weet van/ heeft ervaring met talencursussen in Engeland geschikt voor die meiden van 14/15 jaar?

Liefst:
- goed Engels leren (aangepast op niveau)
- niet te duur
- leuke activiteiten (meestal toch 's ochtends leren, 's middags leuke dingen)?
- niet alleen Nederlandse jongeren (liever wat internationaler, anders praten ze vast te veel Nederlands)

En wat vragen:
- hoe worden ze op taalniveau ingedeeld (hoe weet organisatie dat jongeren op juiste niveau worden ingedeeld?)
- hoe met huisvesting? (bij mensen in huis?)
- hoe vervoer er naartoe?
- leren zou nou veel als ze met buitenlanders (die ook Engels moeten leren en het wellicht slechter dan zij beheersen) in een groep zitten)?

Angela67

Angela67

09-06-2014 om 22:17

joepie

(beetje o.t.) maar ik kan weer zoeken en vooral vinden in het nieuwe archief!

Dit draadje zocht ik namelijk: http://www.ouders.nl/forum/ouders-en-school/taalkamp-engeland-tips-ervaringen

en ik heb het gevonden . Misschien heb je er iets aan? Ik heb zelf geen ervaring of info aan te bieden.
gr Angela

Lynn

Lynn

09-06-2014 om 22:34

Angela

Dank!
Ik had al gezocht (fijn he, dat dat weer lukt?!) maar alleen op talencursus en vond niets geschikts. Maar "taalkamp" is een goede .

Maar voor alle anderen: dat draadje heb ik gelezen, handig dus die tips, aanvullende info (n.a.v. mijn vragen en wensen) ontvang ik graag van (ouders van) ervaringsdeskundigen .

koffiekwast

koffiekwast

10-06-2014 om 06:39

ervaring

Dochter is met simbo geweest toen ze in de brugklas zat. Zij ging alleen maar er waren ook diverse medekampers die samen kwamen. Bij aanvang zijn ze keurig getest en wat dochter betreft prima ingedeeld. Tijdens de les was er veel persoonlijke aandacht, zij en 1 ander meisje waren de jongsten in de hoogste groep, en daar werd wel rekening mee gehouden. De les was in het Engels (lokale leraar)
Wel spraken ze na de les vnl Nederlands en hadden ze geen/weinig contact met de andere buitenlandse groepen die op dezelfde campus zaten. Mogelijk hadden de ouderen dat wat meer, ze vonden het zelf vooral leuk met hun eigen groep.

Vera*

Vera*

10-06-2014 om 08:51

mijn dochter

Mijn dochter is drie keer naar www.xkeys.co.uk geweest. Ze heeft het er proma naar haar zin gehad en volgens haar heel veel geleerd.
Doordat het geen Nederlandse organisatie is komen er niet alleen Nederlanders en is de voertaal bij de middag- en avondactiviteiten ook Engels.
De aankomstdag is zondag en op maandagochtend worden ze eerst getest om daarna met de les te beginnen.
Huisvesting is op het terrein van een boardingschool in Ipswich waar ze alle ruimte hebben.
De eerste twee keren hebben wij onze dochter gehaald en gebracht (oudste zoon ging naar het andere kamp) en afgelopen jaar hebben wij haar wel weggebracht en is ze zelf terug komen vliegen.
Ze zou zo weer terug willen (ze wil het zelfs zelf betalen).

Dalarna

Dalarna

10-06-2014 om 08:55

hmm

Ik zou het bij mijn zoon die dit ook erg nodig zou hebben het niet prettig vinden als hij dit met een vriendje zou doen. Het kost best veel geld en dan wil ik niet dat hij Nederlands spreekt. Als je het doet vind ik ook dat de meiden Engels met elkaar moeten proberen te spreken tenzij ze echt niet op een woord kunnen komen. Voor mijn zoon zou ik ook hopen dat er geen Nederlanders zijn dus ik zou ook proberen iets te vinden wat zich niet zoveel op de Nederlandse markt richt.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

10-06-2014 om 09:07

Dalarna

Daar ontkom je niet helemaal aan. Mijn zoon is naar Malta geweest naar EF. Hartstikke internationaal, kamers worden ook dusdanig ingedeeld dat je in principe niet met landgenoten zit. Maar... ook al loopt er maar een handjevol Nederlanders, je kunt niet voorkomen dat ze elkaar bij de activiteiten opzoeken. En dan gaan ze toch Nederlands praten. De meesten zijn namelijk op taalcursus omdat hun Engels nog niet zo goed is.
Maar ik zou in ieder geval van te voren helder willen hebben hoe de kamerindeling wordt gemaakt en hoeveel Nederlandse deelnemers worden verwacht. Hoe minder, hoe beter inderdaad

Vera*

Vera*

10-06-2014 om 09:16

Dalarma

Als je met een vriendje bent klit je inderdaad erg aan elkaar. Het eerste jaar dat zoon naar het kamp in Engeland ging waren er drie Nederlandse vriendinnen die hij alleen maar samen heeft gezien.
Ik denk trouwens dat dochter niet eens met een vriendin zou willen, die wil er heen voor haar Engels en voor de contacten van all over the world.
Dat je in gezelschap de meest gemakkelijke 'gezamelijke' taal spreekt is logisch. Zoon sprak op zijn taalkamp Duits Engels met de vrije activiteiten en zelf kan ik mijn taalkamp Frans herinneren waar 16 Nederlandse en Duitse studenten waren, waar wij onderling Duits spraken tot frustratie van de begeleidster die alleen maar Frans sprak.

Dalarna

Dalarna

10-06-2014 om 10:11

lol vera (en ijsvogeltje)

Gingen ze duits spreken

Maar serieus, alleen als je zoiets makkelijk kan betalen en je het hetzelfde ziet als een survivalkamp zou ik mijn kind met een vriend laten gaan. In dit geval dus absoluut niet.

Inderdaad ijsvogeltje, natuurlijk ontkom je er niet aan maar met iemand die je al kent zou ik dus niet toestaan, dan gaan ze daarna nog maar een keer samen op vakantie.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

10-06-2014 om 10:40

nou...

"Maar serieus, alleen als je zoiets makkelijk kan betalen en je het hetzelfde ziet als een survivalkamp zou ik mijn kind met een vriend laten gaan."
Ik snap je punt, maar je onderschat het wel. Een aanzienlijk deel van de dag brengen ze hoe dan ook Engels pratend door. En als ze samen reizen, betekent dit natuurlijk niet automatisch dat ze in hun vrije tijd ook alleen maar met z'n tweetjes optrekken. Je zult er (qua taal) echt wel veel leren.
Maar alleen reizen heeft zeker mijn voorkeur. Mijn zoon ging ook alleen (naar Malta), stapte alleen op het vliegtuig, had buitenlandse kamergenoten, moest alles zelf ontdekken en vrienden maken, en sprak inderdaad veel Engels (behalve als hij bijvoorbeeld ging eten met de andere Nederlanders, want ze zoeken elkaar toch wel op).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.