Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
bibi63

bibi63

15-05-2014 om 21:12

taalkamp engeland, tips? ervaringen?

Onze dochter van 15 wil deze zomervakantie graag met 15 jarige vriendin op een soort taalkamp naar Engeland. Ik heb wat lopen zoeken, zie een aantal leuke dingen, maar eigenlijk mis ik op die sites de nodige informatie, sowieso wat betreft kosten.
Kortom, voordat ik me een slag in de rondte ga zoeken: heeft iemand ervaring met een taalkamp in engeland? Site? Kosten? Ervaring?
Dank alvast!
Gr. Bibi

ijsvogeltje

ijsvogeltje

15-05-2014 om 21:31

Malta

Mijn zoon is twee weken naar Malta geweest, hij was toen net 15. Erg goed bevallen. Prima geregeld, veel geleerd en hij heeft het er erg naar zijn zin gehad. Het was een taalcursus van EF: http://www.ef.nl/ilc/courses/

bibi63

bibi63

15-05-2014 om 21:43

ijsvogeltje

Ze hebben het inderdaad over Malta gehad, maar dochter vindt 2 weken toch wel wat lang (is niet zo graag van huis....). Dus ze gokken meer op 1 week en dan Engeland. Mag ook in een gastgezin o.i.d.
Bibi

Mijn dochter

Is op die leeftijd naar engeland geweest met vinea. Elke ochtend les, heel ontspannen. En smiddags dingen doen. Bij oxford in de buurt, Streatly. Ze heeft het superleuk gehad.

Vera*

Vera*

15-05-2014 om 21:57

Ipswich

Dochter is drie jaar naar het kamp van www.xkeys.co.uk geweest. Het liefst was ze dit jaar weer gegaan (desnoods van haar eigen geld!).
Goede docenten, leuke staf en heerlijk eten. Ook middag- en avondactiviteiten in het Engels.
Net als de zoon van ijsvogeltje heeft mijn dochter er ook veel geleerd en er veel leuke chat/facebook/skype contacten aan overgehouden (toevallig vorige week nog met een meisje in China).

Een week

Dit was dus 1 week.

koffiekwast

koffiekwast

15-05-2014 om 22:45

dochter is in de 1e klas geweest

was toen net 12 en vond het helemaal geweldig.

Ze heeft 1 week in Brighton gezeten via Simbo (en is het jaar erop met een paar van haar kampgenoten naar Frankrijk geweest met dezelfde organisatie)
Beide keren een prima ervaring.

bibi63

bibi63

15-05-2014 om 22:49

Dank!

Ik ga op de genoemde sites kiiken!
Nog meer tips? Ook gewoon georganiseerde jongere reizen, evt zonder echt les?
Bibi

Vera*

Vera*

15-05-2014 om 23:10

Zelfde organisatei

Xkeys heeft ook een 'gewoon' residential camp. Zoon is daar twee keer geweest en er is ook mogelijkheid voor extra Engelse les. Er komen ook veel buitenlanders.

Anna68

Anna68

16-05-2014 om 20:42

Rondreis Engeland

Je geeft aan dat je eventueel ook op zoek bent naar een jongerenvakantie zonder les. Is een rondreis door Engeland misschien wat? Dan steekt je dochter wellicht ook het een en ander op van de Engelse taal en leert ze tegelijkertijd Engeland kennen. Vinea (al eerder genoemd, heeft ook 'gewone' taalkampen) heeft ook een rondreis door Engeland.
Voor echt een taalkamp zou ik ook naar Vinea gaan of naar EF (maar volgens mij hebben die alleen vakanties langer dan een week).

bibi63

bibi63

17-05-2014 om 00:03

Anna

Ik heb gekeken bij vinea en simbo. Allebei leuk en kunnen we denk ik wat mee. Dank voor het meedenken! Handig toch zo'n forum, zo zie je maar weer.
Bibi

Wij

Vonden Vinea echt heel goed georganiseerd. Misschien wat duurder. Maar kwaliteit koat wat denk ik dan maar. Simbo ken ik niet.

anno

anno

18-05-2014 om 10:57

Ook EF

Heel goed verzorgd, goede communicatie, en hij heeft een wereldtijd gehad.

KGO

KGO

25-05-2014 om 23:12

begeleiding

Beste mede- forumleden,

Over die kampen: hoe is de begeleiding overdag en 's nachts? Zijn er een soort van kampleiders oid? En als een kind met een vriendinnetje gaat zou dat erg nadelig zijn voor het leren van Engels?

Kaatje

Vera*

Vera*

26-05-2014 om 07:52

KGO

Ik kan alleen over het kamp van mijn dochter spreken. Elk kind krijgt daar een team member die zich om het welzijn van het kind bekommert, voor het kind is hij/zij dan ook een aanspreekpunt.
Mijn dochter moest voor medicatie twee keer per dag naar de nurse en met nurse Lyndsey had ze een heel goed contact.
Begeleiding (team) slaapt vlakbij (andere slaapzaal) en jongens en meisjes zijn gescheiden (ander gebouw)
Tijdens de aktiviteiten 's middags en 's avonds worden de nationaliteiten uit elkaar getrokken zoveel mogelijk zodat de voertaal dan Engels is.
Als je meer wilt weten vragen ik mijn dochter wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.