Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
28-02-2011 om 16:20
Wie heeft er ervaringen met het Sweelinck College of Het Spinoza Lyceum in Amsterdam?
Wij zijn de open dagen afgeweest en hebben totaal verschillende scholen gezien. Ben een beetje op zoek naar wat ervaringsverhalen.
Double4
04-03-2011 om 16:42
Spinoza
Ik ken het Spinoza uit de tweede hand: buurkinderen zitten erop, nichtje gaat na de zomer en oppas heeft daar vorig jaar eindexamen gedaan. daarbij is het de 'standaard' doorstroom school van de basisschool waar mijn kinderen opzitten (dalton). Ik heb nooit anders dan goede verhalen gehoord, en vindt de kinderen erg leuk. Volgens mij goed onderwijs en goede school. Enige nadeel, misschien, dat hij wat groot is.
05-03-2011 om 23:44
Spinoza
Hai. Welk niveau brugklas had je in gedachten? Als je je kind wilde inschrijven voor de mavo/havo klas kan je je de moeite besparen. Daar zijn al net zo veel kinderen met Dalton voorrang ingeschreven als er geplaatst kunnen worden...