Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Studeren alleen voor kinderen uit hogere sociale klassen

Ik kan me zo irriteren aan studenten die zich druk maken om het nieuwe leenstelsel. Is het niet een beetje je eigen schuld en de schuld van je ouders als je hierdoor financieel in de problemen komt?

Sommige ouders hebben niet gestudeerd, omdat ze een laag IQ hebben en daarom hebben ze een baan met een laag inkomen. Ze hebben geen geld om de studie van de kinderen uit eigen zak te betalen. Ik ben van mening dat kinderen van deze ouders überhaupt niet moeten beginnen aan een studie, omdat er vast ook niks van terecht komt. Deze kinderen zijn namelijk al opgegroeid in een gezin met een lage sociale klasse en zijn hier naar gevormd. Mochten deze kinderen toch gemotiveerd zijn om een studie te volgen, dan nemen ze maar een baan. Hierdoor kan je goed zien welke kinderen echt graag willen en wie niet.

De ouders van kinderen uit de hogere sociale klasse hebben geen moeite met dit nieuwe leenstelsel, omdat ze de studie uit eigen zak kunnen betalen. Dit zijn de intelligente mensen uit de samenleving, omdat ze hard hebben gewerkt voor het geld. De kinderen van deze ouders zouden juist wel moeten studeren, zodat de hardwerkende en intelligente mensen blijven.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Alicia

Alicia

02-06-2016 om 12:49

troll

gemeld bij forumbeheer

tante Sidonia

tante Sidonia

02-06-2016 om 12:55

precies SMGM

als je voor een dubbeltje geboren bent, wordt je nu eenmaal nooit een kwartje!

Pirata

Pirata

02-06-2016 om 13:05

pleur toch op

Pleur toch op met die onzin.

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

02-06-2016 om 16:45

Goed gezien

Goed gezien (Alicia, Sdidonia, Pirata). Deze is ook gepost vanuit de Hanzehogeschool Groningen.

We sluiten de discussie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.