Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Squla ja of nee?

Ik overweeg om Squla aan te schaffen voor onze dochter in groep 7.
Mijn korte vraag is:  

Wie heeft ook Squla en raad je het aan ja of nee en waarom wel of niet?

Thanks!

Waarom wil je dat aanschaffen? Loop je dochter achter of is er een andere reden?

Frikandelspeciaal

Frikandelspeciaal

28-10-2021 om 14:48 Topicstarter

Nee hoor, ze loopt niet achter.

Ze heeft ADHD en in de klas is het lastig om haar aandacht erbij te houden en huiswerk is best een strijd dus ik zou denken dat het wellicht leuk is om haar op een speelse manier wat bij te spijkeren.

Ah op die manier.
Ik zou eerst kijken wat er in de bibliotheek verkrijgbaar is, ik vind het nogal duur.

Mijn zus vond het tijdens lockdown echt een toegevoegde waarde, mocht dat er weer van komen doen we het wellicht ook. Voor zomaar ernaast vind ik het ook wel aan de prijs, dus als kind gewoon mee komt op school zou ik het zelf laten

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

28-10-2021 om 16:03

Wij hebben het een jaar lang gehad, omdat mijn kinderen wel wat extra oefening konden gebruiken.

In het begin vonden ze het nog wel erg leuk, maar uiteindelijk voelde het "huiswerk" als straf en zijn we er weer mee gestopt. Maar ik ken ook verhalen dat squla heel erg kan aanslaan bij de kinderen en dat ze het oprecht leuk vinden om veel meer oefeningen te doen dat jij ze opgeeft  
Al-met-al ben ik er best positief over.

Als het al een strijd is om haar huiswerk te laten maken, lijkt het me niet dat ze dan nog graag vrijwillig extra oefeningen gaat doen. Zeker als ze niet achterloopt.
Wat vindt je dochter er zelf van? Het lijkt me namelijk nogal duur om zoiets aan te schaffen als ze er helemaal niks mee wil doen.

hier is zoon een stuk jonger, maar hij vindt het zeker wel leuk!

dan

dan

28-10-2021 om 17:57

Frikandelspeciaal schreef op 28-10-2021 om 14:48:

Nee hoor, ze loopt niet achter.

Ze heeft ADHD en in de klas is het lastig om haar aandacht erbij te houden en huiswerk is best een strijd dus ik zou denken dat het wellicht leuk is om haar op een speelse manier wat bij te spijkeren.

Misschien kun je het eens voorleggen aan de leerkracht om te vragen wat die ervan vindt? 

niks mis met squla, enorm leerzaam en een leuke manier van leren. Niks mis mee die extra oefeningen. 

Is je kind lid van de bieb? Met de biebpas kan ze waarschijnlijk gratis inloggen op Junior Einstein. Dat is iets serieuzer en meer leerdoel-gedreven dan Squla, dus het helpt wel als je haar daar een beetje bij begeleidt / stuurt. 

Onze dochter vond het na school helemaal niks om haar schermtijd aan squla te ‘moeten’ besteden. Ze wilde in haar vrije tijd veel liever tiktokfilmpjes kijken en snapchatten. Dus ik heb het abonnement opgezegd.

Frikandelspeciaal schreef op 28-10-2021 om 14:48:

Nee hoor, ze loopt niet achter.

Ze heeft ADHD en in de klas is het lastig om haar aandacht erbij te houden en huiswerk is best een strijd dus ik zou denken dat het wellicht leuk is om haar op een speelse manier wat bij te spijkeren.

Waarom wil je haar bijspijkeren als ze niet achterloopt? 

Ik zou het zinvoller vinden om haar in haar vrije tijd op een hobby te doen die ze leuk vindt. 

Helemaal eens, ik ben anderhalf jaar bezig geweest met mijn zoon thuis. Dit moest vanwege de dyslexietraining maar dat was behoorlijk zwaar. Geen haar op mijn hoofd die op de basisschool een kind, wat niet achter loopt, extra werk gaat geven als ze dat niet wil. Je kunt haar allerlei websites toesturen die gratis zijn en dan kan ze zelf bepalen of het leuk is. Overigens vind ik het wel zinvol om een kind op de basisschool te laten leren typen, daar hebben ze hun hele leven wat aan. Kun je ook gratis doen en dan zou ik haar juist financieel belonen elke keer dat ze een stap van die cursus gehaald heeft. Kost je minder dan squla en je kind wordt er rijker van (letterlijk en figuurlijk). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.