Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

sportbeurs amerika, wie ervaring

Dochterlief heeft een site gezien over sportbeurzen in Amerika.
Zij voetbalt in de hoofdklasse, en vraagt zich nu serieus af wat haar kansen zijn op een sportbeurs, voor een studie in Amerika.

Wie heeft er ervaring mee en wil die delen??

kwala

Dalarna

Dalarna

12-02-2014 om 13:23

kwala

Doen ze wel aan beurzen voor een sport als soccer daar?

kwala

kwala

12-02-2014 om 14:06 Topicstarter

veel

Ja Dalarna, daar doen ze veel aan, zeker meisjes. Vandaar mijn vraag.

Dalarna

Dalarna

12-02-2014 om 14:47

Kwala

Ja, ik weet dat meisjes er 'veel' aan doen maar niet dat daar beurzen aan vast zaten, vandaar.

koffiekwast

koffiekwast

12-02-2014 om 20:22

knvb of andere bond

Misschien kan je bij de bond navragen of er anderen zijn die haar zijn voorgegaan. Ik weet dat een aantal jonge atleten in de VS studeren met een sportbeurs en positief zijn. Mijn nichtje heeft dit aan het einde van haar zwemloopbaan ook gedaan en heeft op die manier goed en goedkoop kunnen studeren en sporten. (Wel is ze na afloop van haar studie daar getrouwd en gebleven.... dus dat is een risico

vlinder72

vlinder72

12-02-2014 om 21:20

Mijn ervaring

Ooit heb ik zelf een jaar gestudeerd in Amerika (geen beurs). Ik heb daar toen ook aan atletiek gedaan en ik ben daar wel wat bijgepraat over beurzen.

Studeren in Amerika is duur. Voor veel kinderen is het onbetaalbaar. Vrijwel alle scholen hebben sportteams en willen graag goede sporters hebben. Echt beroemde scholen met geweldig goede teams zoeken wereldwijd naar atleten hoewel de meeste volgens mij gewoon uit Amerika komen. Voor kinderen uit arme gezinnen is een sportbeurs de enige manier om te kunnen studeren.

Kleinere scholen (zoals community colleges) zoeken ook sporters. Ze kijken lokaal om zich heen en nodigen High School leerlingen uit. Denk aan lokaal gerust aan een paar honderd kilometer. Goede sporters krijgen dan een beurs. Dit is meestal niet een volledige beurs maar een paar honderd euro of bijvoorbeeld al het collega geld. Ze moeten dan nog wel room en board betalen. Bij mij in mijn atletiekteam werkten daarom diverse studenten op school om daarvoor geld te verdienen. In de bibliotheek, in de keuken, administratie. Of ze hadden een bijbaan in een van de supermarkten. Als buitenlander met een J-1 visum mag je niet werken.

Ik denk niet dat je dochter kans maakt op zo'n beurs bij een kleinere school. In Amerika hebben scholen vaak drie tarieven in state, out of state en international. Als buitenlandse leerling betaal je veel meer dan een lokale leerling. En bovendien hoe kan zo'n school nou zien of je dochter goed is?

Je hoort wel eens dat een Nederlander een beurs krijgt. Maar dan gaat het om typische Amerikaanse sporten als basketbal en honkbal. Ik kan mij voorstellen dat er speciale scouts rondlopen om Amerikanen erop te attenderen als er ergens in Europa een supertalent rondloopt.

Voor voetballers betwijfel ik dat. Voetbal is in Europa heel groot. In Amerika is het vooral nog steeds een hobby. Ik heb ooit wel eens gehoord dat in Amerika iedereen kijkt naar Honkbal, Amerikaans Voetbal en basketbal maar dat ze zelf graag voetballen.

Wat je zou kunnen doen is gaan zoeken op internet naar scholen met een goed meisjesvoetbalteam. Als je google op collega soccer dan kom je vast een heel eind. Ik zie dan een website met verwijzingen naar scholen. Je kan het altijd vragen natuurlijk.

Yvonne

Yvonne

13-02-2014 om 06:52

Heel lang geleden...

heb ik een periode in Amerika gestudeerd. Had niets met sport te maken maar ik ben toen wel financieel gesteund door een (Nederlandse) stichting die studenten stimuleerde om een periode in het buitenland te studeren. Zij betaalden toen ticket, tegemoetkoming huisvesting en zakgeld. Misschien bestaat zoiets nog steeds?

Ik bedoel vooral: bekijk niet uitsluitend de mogelijkheden voor sportbeurzen maar ook andere manier om de financiën rond te krijgen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

13-02-2014 om 10:09

ik lees mee

Geen ervaring, maar ik lees mee, want ik ben ook benieuwd. Een van mijn kinderen zit momenteel een jaar op een Amerikaanse highschool. Hij heeft straks nog twee jaar middelbare school in NL te gaan, maar wil daarna wel weer terug naar de VS om te studeren. Ik denk zelf dat het enorm moeilijk is om een sportbeurs te krijgen. Dat baseer ik op het feit dat het sportniveau enorm hoog ligt. Er wordt ook veel getraind: dagelijks 2 - 3 uur (doen alle sportende leerlingen). Mijn zoon loopt bijvoorbeeld hard, en dat doet hij best goed. Maar alleen al op zijn school, zijn meerdere leerlingen die tijden lopen waarmee je in Nederland nationaal kampioen wordt. En ook zij komen niet (allemaal) in aanmerking voor een sportbeurs. Je moet dus wel extreem goed zijn om op te vallen.
Over voetbal weet ik niets, misschien ligt het daar anders en is het Nederlandse niveau hoger dan het Amerikaanse niveau.

Yura

Yura

13-02-2014 om 10:54

Grappig

Mijn dochter voetbalt ook hoofdklasse. Laatst had ze het erover dat ze naar Harvard wil, soort van grapje maar toch met een serieuze ondertoon (ze zit pas in de 3e, maar hoort wel bij de topleerlingen). Dus wij eens op die site kijken hoe dat werkt. Sowieso krijgt bijna iedereen een beurs daar ook buitenlanders. Zelfs als je bijvoorbeeld meer dan een ton verdient (we hebben verschillende inkomens ingevuld) krijg je ca. 70.000 beurs en moet je nog 60.000 zelf betalen, wat natuurlijk niet te doen is. Maar die optie van een sportbeurs is werkelijk nooit in me op gekomen, dus ik ben ook wel benieuwd. Er zijn wel goedkopere opties om in het buitenland te studeren hoor, mocht ze dat willen. In Zweden betaal je geen collegegeld, maar is het levensonderhoud wel weer een stuk duurder, maar ook op veel universiteiten in Duitsland en Oostenrijk kun je gratis studeren, bijvoorbeeld in Munchen. Dat schijnen twee behoorlijk goeie universiteiten te zijn, met name de technische.
Sinds ons "onderzoekje" wordt dochter wel meer en meer serieus dat ze in het buitenland wil studeren, ze is nu in onderhandeling op school dat ze Duits als extra keuzevak mag om deze reden.

Yura

Yura

13-02-2014 om 11:05

Gevonden

http://www.collegescholarships.org/scholarships/sports/soccer.htm

Weinig kans dus, want ze werken met recruiters en ik denk niet dat die hier naar westrijden komen kijken. Wel weet ik dat het niveau van voetbal erg laag is in de US, dus wat dat betreft zou ze misschien best een kans maken. Maar dan moet ze dus eerst naar een Amerikaanse highschool met een soccerteam, zodat ze gescout kan worden.

Limi

Limi

13-02-2014 om 11:12

aan de andere kant

Iemand bij mij op school kreeg een volleybalbeurs zonder ooit gezien te zijn.

Of stuur een filmpje...?

voetbal in de VS

"Wel weet ik dat het niveau van voetbal erg laag is in de US"

Nou, de mannen trappen dan misschien internationaal gezien geen deuk in een pakje boter, maar het damesteam is vziw niet zo lang geleden wereldkampioen geweest en staat bij mijn weten ook al jarenlang aan de wereldtop. Dus met dat lage niveau valt het wel mee.

Groeten,

Temet

Yura

Yura

13-02-2014 om 13:15

Mannen

Ik had inderdaad de mannen in gedachten. Ik heb ook wel begrepen dat het juist onder dames een populaire sport is daar. Maar ik wist niet dat ze wereldkampioen waren, in dat geval kan je het met je dochter in de hoofdklasse ook wel vergeten lijkt mij of speelt ze ook bij de knvb? Hoe oud is ze nu? Alle meiden die ik ken die bij de knvb zitten/hebben gezeten en/of bij een profclub in het vizier zijn hebben eigenlijk allemaal 1e of hoofdklasse bij de jongens gespeeld t/m de c.

Dalarna

Dalarna

13-02-2014 om 19:56

de facts

VS was verliezend finalist in 2011 (het WK voor vrouwen is ook om de vier jaar) en winnaar in 1991 en 1999.

kwala

kwala

13-02-2014 om 20:02 Topicstarter

reacties

IEdereen bedankt voor de moeite om te reageren. OVer het al dan niet krijgen van een beurs , en de weg er naar toe is genoeg te vinden op internet. Er zijn voldoende organisaties die daar hun specialiteit in hebben.

Ik was met name op zoek naar ervaringen van ouders van meiden (of meiden zelf) die op die wijze in Amerika zijn geweest.
Overigens gaat het haar niet om een beurs om goedkoop te kunnen studeren, ze wil juist graag voor de voetbal!

KWala

Linda

Linda

02-03-2014 om 15:00

Fulbright

Informeer eens bij het Fulbright instituut. Die houden zich bezig met de mogelijkheden om als internationale student in de VS te sturen. Het zou me verbazen als ze niet e.e.a. wisten over sportbeurzen.

yvon

yvon

03-03-2014 om 08:14

nuffic

Lang geleden kreeg ik een beurs van het Nuffic om een tijdje in het buitenland te studeren. Misschien is dit alleen Europees, maar wie weet heb je (of anderen hier) er wat aan.
http://www.nuffic.nl/

Yvonne

Yvonne

03-03-2014 om 10:16

Ja, Nuffic!

Zo heette de organisatie waardoor ik een tijdje studeren in Amerika kon betalen! (jaren 80…)

sport-scholarhips

sport-scholarhips

22-04-2014 om 11:25

Onderzoek naar de bekendheid van sportbeurzen

Onze stagiaire is bezig met haar afstudeeronderzoek naar de bekendheid van sportbeurzen. Help haar met haar onderzoek door deze enquete in te vullen. De enquete is bedoeld voor scholieren/sporters tussen de 16 en 19 jaar. Dit duurt maximaal 5 minuten.

http://www.thesistools.com/web/?id=405700

Alvast bedankt voor uw help.

maca

maca

29-09-2014 om 16:04

studeren en sporten in Amerika

Ok mijn !7 jarige zoon is warm geworden om naar Amerika te gaan sporten en studeren. Hij is aangeschreven door Overboarder(Belgische bedrijf/organisatie) of die dat graag zou willen. Hem leek het gelijk iets. Maar wij als ouders hebben heleboel vragen vooral wat voor kosten zijn daaraan verbonden?
Hij is goed in sporten. Maar ja wat is goed hij heeft in hoofklasse gevoetbald tot zijn 13/14 jaar en sinds die tijd is die nog aan het tennissen. Hij heeft speelsterkte 3 voor diegene die in tennis thuis is. Zit momenteel in examenklas en omdat niet weet wat die naar zijn vwo diploma gaat doen ziet dit als een goede aanbod.
Heeft iemand ervaring mee ken je iemand die dat doet? Wij gaan binnenkort in ieder geval Skype gesprek voeren, mat toch is ervaring van ouders zeer welkom. Hoop op jullie reactie...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.