Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Marija

Marija

19-04-2017 om 16:53

Speciaal onderwijs

Graag zou ik willen advis, mijn tweeling zoontje moet naar speciale onderwijs omdat leer kracht denkt dat hij meer kan dat hij laat zien dus leren is probleem, maar oorzaak daar van is dat hij niet zich kan concentreren en hij luister niet naar leer kracht.
Zij tweeling zus haalt bijna het zelfde cijfers maar ze mag blijven want ze gedraag zich keurig.
Thuis kan jongen zich best concentreren en hij is super lief.
Vraag mij af dus wat is wijsheid of heb ik engelijk wat te zeggen?
Of moet ik alles toelaten ?
Help?

Li

Li

19-04-2017 om 20:07

Marija

Wat ik lees in je post is dat de leraar zegt dat leren het probleem is, maar eigenlijk is zijn gedrag het probleem, want zijn zus haalt dezelfde resultaten. Dat klopt dus niet. Hoe oud zijn ze eigenlijk?

Je hebt wel rechten, ze kunnen je niet zomaar dwingen hem naar het speciaal onderwijs te laten sturen. Ik zou daar ook voorzichtig mee zijn en het alleen doen als je zelf denkt dat het beter voor hem is. Maar hij moet dan wel zijn zusje missen en voor sommige tweelingen is dat lastig.

Wat je ook moet bedenken: school vertelt je waarschijnlijk dat hij op het SO meer aandacht gaat krijgen, omdat ze daar kleinere klasjes hebben. Maar die kinderen hebben wel allemáál meer aandacht nodig. Dat heft het voordeel van kleine klasjes dus weer op. Wel hebben ze daar meer kennis van allerlei stoornissen en voor sommige kinderen is dat fijn, vooral als ze helemaal niet meer naar school durven. Heeft hij eigenlijk wel een stoornis? Je komt tegenwoordig niet meer zomaar op het SO. Of bedoelen ze SBO?

Li

Li

19-04-2017 om 21:00

o ja

en wat heeft de school eigenlijk gedaan aan de problemen? Heb je al gesproken met de intern begeleider?

Als hij thuis lief en rustig is, kan dat betekenen dat ze hem verkeerd aanpakken, maar het kan ook dat school een omgeving met teveel prikkels is. Het lijkt me belangrijk om eerst te weten wat precies de problemen zijn en wat eraan gedaan moet worden. School slaat zo te horen wel een paar stappen over!

Marija

Marija

19-04-2017 om 21:26

Speciale onderwijs

Hij heeft wel een extra begaleiding gekregen op rekenen en op zelfvertrouwen en consecratie.
omdat volgens juf niet geholpen is kreeg hij vanschawelijk niet meer hulp.
Dus dan naar speciale onderwijs.
Ik heb zelf aangeboden om extra hulp te regelen voor hem thuis maar blijkbaar is dat niet genoeg, heel zielig voor mijn zoon want hij horden juffen hem dom te nummen en krijg regelmatig straf.

Li

Li

20-04-2017 om 10:41

nou

Dat klinkt alsof het eerder een probleem van de juf is dan van jouw zoon. Is een andere klas of een andere school een optie?

Je kunt dat speciaal onderwijs gewoon weigeren en zelf hulp inschakelen. Van deze school hoef je verder niet veel te verwachten, vrees ik.

Wij hebben hulp van Stichting Zorgstudent. Dat moet je helaas wel zelf betalen. Tenzij je een PGB hebt, maar daar heb je een diagnose voor nodig en ik weet niet of je die kant wel op wil. Mijn zopon is enorm vooruit gegaan. Ik weet niet of je zelf een achtergrond in het onderwijs hebt. Zelf kun je natuurlijk ook veel doen met je kind.

Marija

Marija

20-04-2017 om 12:56

Speciale school

Bedankt voor reacties, nee ik ziet zelf niet in onderwijs wel in de zorg.
Inderdaad ben ik op zoek naar nieuwe school voor mijn kinderen want blijkbaar is mijn zoon niet welkom helaas.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.