Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Nona

Nona

19-01-2018 om 12:45

Snuffelstage drama


Pirata

Pirata

19-01-2018 om 17:27

Regio

Mooi. Als ze hier niet tijdig iets hebben, dan gaat school helpen.
Misschien heeft iemand hier wel een stage voor haar. Welke regio?

Tijgeroog

Tijgeroog

19-01-2018 om 21:45

Creatief?

Misschien een bloemist/bloembinderij? Fotowinkel met fotograaf? Drukkerij? Het lokale huis-aan-huis blad? Het wijkcentrum?

verzorgingshuis

In diverse verzorgingshuizen is er veel werk omhanden, maar weinig arbeidskrachten. Vrijwilligers helpen daar mee in huiskamer-situaties. Zou dat niet iets zijn? Tafel dekken, spelletje spelen met de ouderen.

Nona

Nona

22-01-2018 om 13:03

Gelukt!

Bij een winkel die zelfgemaakte kunst verkoopt. Ik kom er nog wel eens en ik dacht ik informeer het gewoon. Vervolgens heb ik dochter erheen gestuurd die het verder heeft geregeld.
Bedankt nogmaals voor het meedenken.

Een verzorgingshuis is wel heel nuttig, maar staat zo ver af van wat dochter zou willen dat dit me wel beter passend lijkt.
Ik zou willen dat die huizen wat minder op vrijwilligers liepen en meer gewoon mensen serieus zouden betalen voor het belangrijke werkt dat ze doen. Maar dat is een ander topic...

joepie

Nona, Nou perfecte stage, zo t zo zelf willen doen! Opleiding ervoor heb ik al hahahah.

Maar je hebt helemaal gelijk hoor dat verzorgingstehuizen op vrijwilligers draaien. Gaat echt nergens over. Maar is in diverse branches te zien dat t werk wordt gedaan door mensen die er niks voor krijgen, of nog erger ondernemers die een bedrijf beginnen en er geen euro mee hoeven te verdienen want ' mijn man zorgt voor t inkomen'. Nou dat kun je je deuren wel sluiten, als ondernemer die gewoon brood op de plank wil hebben.

Ik hoop dat je dochter een hele leuke tijd heeft!

Wow goed hoor

Er hoeft er ook maar een 'ja' te zeggen. Gefeliciteerd. Een zorg minder.

Fijn

Wel balen dat school het aan kind overlaat. In theorie natuurlijk heel goed voor de zelfredzaamheid van puber, want later moeten ze het ook zelf opknappen en meer bladibla, en in de praktijk komt het dan toch op bordje van ouders terecht. Wij hebben een netwerk van zero.nul dus ik ben erg blij dat school hier een uitgebreide lijst van bedrijven en instellingen waar ze mee samenwerkten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.