Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

20-10-2015 om 11:06

slang met nepogen

even een vraagje voor dochter. Voor school moet ze de vraag beantwoorden welke slangen 'nepogen' hebben en waarom dat is. Ik heb samen met haar al zitten zoeken, maar we kunnen het niet vinden. Is hier iemand die dit wél weet? Mijn suggestie om de vraag gewoon niet te beantwoorden als het te moeilijk is, vond ze zeer ongepast.

vlinder72

vlinder72

20-10-2015 om 11:16

twitter

Ik zou de vraag op twitter zetten @freekvonk . Misschien krijg je antwoorx en anders is er vast wel iemand anders die het weet

vlinder72

vlinder72

20-10-2015 om 11:19

of dit

http://www.smithsonianmag.com/smithsonian-institution/what-meets-the-eye-may-not-actually-be-an-eye-137224558/

En anders heb ik hier een link voor je. Gaat over slangen met nep ogen in Costa Rica

Tine Winkel

Tine Winkel

20-10-2015 om 12:35

nepogen, is dat niet om

hun prooidieren voor de gek te houden? dat die beestjes denken dat de slang met de nepogen de andere kant op kijkt en dan, tsjakka, blijkt de bek toch vlak bij de prooi te zijn.

Nou ja, dat is het enige dat ik kan verzinnen 't is vast niet, zoals voor vlinders, om vijanden af te schrikken (bv. dag/nachtpauwoog).

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

21-10-2015 om 14:15

bedankt!

Namens dochter bedankt voor alle suggesties; ze kan hiermee zeker uit de voeten. De twittersuggestie is trouwens ook een goeie; ware het niet dat ik geen twitteraccount heb . Maar volgens mij heeft ze zo genoeg input om er een goed verhaal van te maken.

yvon

yvon

22-10-2015 om 18:42

brilslang?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.