Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Marty

Marty

09-06-2018 om 14:34

Seksueel misbruik

Wat moet je doen als een leraar in 5 jaar tijd beschuldigd wordt van seksueel misbruik door 3 verschillende kinderen die elkaar niet kennen , en de school handhaaft deze man, terwijl je juist wilt dat er niet meer slachtoffers bij komen?

V@@s

V@@s

09-06-2018 om 14:37

aangifte

bij de politie.

Marty

Marty

09-06-2018 om 14:42

Seksueel misbruik

Al geprobeerd ,wegens gebrek aan bewijs geseponeerd, mijn kind is inmiddels al 3 jaar van de school af , maar vandaag her trieste bericht gekregen dat het weer mis was met dezegde leraar, ander slacht offer

Frédérique

Frédérique

09-06-2018 om 17:09

“Weer mis was”

Ik vind je erg voorbarig als je schrijft dat het “weer mis was”.

In onze rechtsstaat ben je pas schuldig als de rechter je schuldig heeft bevonden, niet als de schoolpleinmoeders elkaar nakwekken.

Kind kan aangifte doen bij de politie en dan gaat het balletje rollen en niet als jij iets van horen zeggen hebt en de man veroordeelt.

Marty

Marty

09-06-2018 om 17:44

Seksueel misbruik

Zoals Ik al zei is mijn kind al van die school af en als de beste man zelf stappen onderneemt wegens laster tegen hem, dan komt de info dus niet van een praatje op het schoolplein, of van een kind met veel fantasie.
En hij komt elke keer weer weg omdt er te weinig bewijs is, tot zover ik weet nu al 3 slachtoffers, maar dat is typisch nederland we laten de man gewoon zijn gang en meisjes betasten en misbruiken, totdat er meer slachtoffers vallen en dan allemaal schijnheilig roepen van oooh hoe heeft dit kunnen gebeuren .

Bewijs

Je kunt niet van horen zeggen iemand veroordelen. Bewijs is nodig. Daarom is het altijd belangrijk om de school te verwittigen en aangifte te doen.
En de man in kwestie daar ook van op de hoogte te stellen hoe dat verloopt.
Dat het in elk geval bekend is bij omstanders, zelfs als er geen bewijs is.
Helaas is de andere kant ook waar. Schoolmeisjes die een leerkracht beschuldigen zonder grond of vanuit een misverstand.

Als dat niet bewijsbaar is volgt er geen veroordeling. Je wil namelijk ook geen onschuldigen veroordelen op hearsay.

Sexueel grensoverschrijdend gedrag is een plaag. Maar onterechte beschuldigingen ook.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-06-2018 om 09:57

Leraar

Als ik die leraar was en ik werd vals beschuldigd zou ik zorgen dat ik nooit meer alleen met een kind zou zijn. Minimaal met de deur open. (eerlijk gezegd heb ik als onbeschuldigde man nu al die neiging andere kinderen dan mijn eigen om 'onterechte beschuldigingen' of misverstanden te vermijden)

Dus als een leraar ondanks een 'waarschuwing' drie keer achter elkaar beschuldigd wordt geeft dat naar mijn idee wel degelijk te denken.

bicyclette

bicyclette

10-06-2018 om 10:58

waar rook is...

.... blijkt ook vaak geen vuur te zijn.

Gelukkig wonen we in een rechtsstaat, en pas ben je pas schuldig als er voldoende bewijs is. Natuurlijk voelt dat heel oneerlijk als het om iemand anders gaat die in jouw ogen wel degelijk schuldig is. Maar prijs je gelukkig dat het ook voor jou op gaat. Ook jij bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Ook als iemand zomaar beweert dat jij fout was.

Valse aangiften komen vaker voor dan je denkt. Ook door pubermeisjes. En ook tegen leerkrachten. Waar rook is, blijkt ook vaak wat geen vuur.

Daarmee zeg ik overigens nadrukkelijk niets over deze situatie.

Tango

Tango

10-06-2018 om 12:15

Eigen kind

Zolang het niet om je eigen kind gaat denk ik niet dat je iets kan doen. De slachtoffers/ouders zullen zelf iets moeten ondernemen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-06-2018 om 13:29

Vroeger

Ik heb het vroeger wel meegemaakt. Een griezel van een gymleraar die meisjes extra goed vasthield en soms kwam kijken in de kleedkamer. Na klachten van ouders was er vervolgens altijd een leerkracht bij de lessen en mocht hij niet meer in de meisjeskleedkamer komen. Vziw heeft hij er nog jaren gewerkt, en bleef zijn reputatie hem ook volgen.
Een kennis van mij is trouwens ook drie keer beschuldigd van seksueel misbruik, slachtoffers kenden elkaar niet. Twee keer vervolgd en vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Reken maar dat ik mijn kinderen bij hem uit de buurt houd, want dit is wel heel veel rook.

Vreemde redenering

'... en als de beste man zelf stappen onderneemt wegens laster tegen hem, dan komt de info dus niet van een praatje op het schoolplein, of van een kind met veel fantasie.'
Dus als je je wil verzetten tegen laster betekent het dat je schuldig bent aan seksueel misbruik? Heb je nog een suggestie over wat de man kan doen als hij onschuldig is?
Iemand nog bekend met de bolderkaraffaire? Heel veel rook. Verstikkend veel rook.

Tsjor

mirreke

mirreke

11-06-2018 om 17:50

Yep, bolderkaraffaire

afschuwelijk verhaal met veel gruwelijke en verzonnen verhalen waar heel veel gezinnen (en vaders en kinderen die uit huis werden gehaald) slachtoffers van werden. Allemaal niet waar trouwens... nooit bewezen. Hysterie was het.

Maar Marty, wat ik niet begrijp: jouw eigen kind is slachtoffer van deze leraar, begrijp ik? Zelf meegemaakt? Dan natuurlijk naar de politie, en aangifte doen, ook al is je kind van school. Dat doet namelijk niet terzake, of je nog op school zit...

Of heeft je kind alleen maar een verhaal gehoord over deze leraar? Dat is natuurlijk heel wat anders...
Als er eenmaal verhalen de ronde doen, en mensen daar serieus op in gaan, kan het inderdaad zonder enige aanleiding zomaar ineens heel erg worden.

En dan kan ik me heel goed voorstellen dat de beste man zelf stappen onderneemt wegens laster. Wat moet je anders?

Doet me heel erg denken aan een eerder draadje hier.

Pennestreek

Pennestreek

11-06-2018 om 19:05

Ik begrijp juist uit de berichten van Marty

Dat haar eigen dochter slachtoffer was, dat daar aangifte van is gedaan, maar dat er wegens gebrek aan bewijs nooit wat ondernomen is tegen die leraar.

Tja, in dat geval is het enige wat je kunt doen, denk ik, de andere slachtoffers en hun ouders benaderen, en dan gezamenlijk optrekken richting de school en de politie. Als de incidenten (vreselijk woord in dit geval, maar goed) inderdaad geen verband houden met elkaar, dan lijkt me dat het verhaal alleen maar geloofwaardiger te maken.
Verder zou ik echt niet weten wat je nog kunt doen. Sterkte, het lijkt me ook vreselijk voor je dochter te weten dat er nog anderen slachtoffer geworden zijn nadat zij zo dapper is geweest om aangifte te doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.