Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Cecile

Cecile

28-08-2015 om 12:37

Schoolspullen weggooien in de zomervakantie?

Ik stel deze vraag even, gelinkt aan mijn andere draadje over de gratis schoolboeken.

Mijn vraag: ruimen jullie kinderen, net als die van mij, in de zomervakantie alle schoolspullen op? Bij mij brengen ze de schoolboeken terug, en werkschriften en schriften (en oude proefwerken als ze die nog hebben) gooien ze in principe allemaal weg.

Of is het gebruikelijk dat leerlingen VO werkschriften van het afgesloten schooljaar bewaren?

Marie

Marie

28-08-2015 om 12:43

Niet alles

Schriften die niet vol zijn worden bewaard. Gaan ze in nieuwe schooljaar gewoon mee verder.
Werkboeken die vol zijn worden wel weggegooid.

Mikke

Mikke

28-08-2015 om 13:27

Bewaren

Hier bewaren ze werkboeken, schriften die voor minder dan de helft gebruikt zijn, aantekenschriften en belangrijke losse papieren van het afgelopen jaar.

Moni

Moni

28-08-2015 om 13:53

Hier gaat bijna alles weg

Zoon werkt met een multomap. Alle beschreven blaadjes gaan weg, alle toetsen, werkboeken, etc.
Hij bewaart een enkel overzicht van grammatica. En het informatieboekje van school.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-08-2015 om 14:09

Weg

Niets zo lekker om op te ruimen. Dus alles wat niet meer nodig is in het nieuwe jaar gaat weg. Ook schriften die nog niet vol zijn.
Heerlijk met een schone lei beginnen.

tonny

tonny

28-08-2015 om 14:10

hahaha

Hier zijn zelfs nog schoolspullen van ooit in huis. Nog steeds is niet alles weggegooid. En het laatste VO-jaar was - even tellen- zes jaar geleden voorbij.

Jasmijn

Jasmijn

28-08-2015 om 14:13

bewaren

Ik bewaar het, mijn kinderen zouden het zo weg willen doen, maar op een of andere manier ben ik dan bang dat ze heel misschien nog wel eens aantekeningen nodig zouden kunnen hebben ofzo. Dus ik bewaar het nog een extra jaar en daarna gaat het weg. Ligt in een doos in de schuur. Eigenlijk nooit meer nodig gehad en toch blijf ik het doen

Amare

Amare

28-08-2015 om 15:07

Alles wordt bewaard

We hebben er hier eentje die niks weg wil gooien. Zelfs te kleine en kapotte schoenen gaan iedere keer pas na heel veel drama weg. Dus alle schoolspullen liggen op de onderste plank in de kast waar op de bovenste planken de spullen voor dit schooljaar liggen.

neteret mut

neteret mut

28-08-2015 om 15:21

belgie

verplicht 1 of 2 jaar bewaren, pas daarna mag het weg. Heeft te maken met evt. opvragen door de overheid (schoolinspectie).. Nog niet meegemaakt of zelfs maar gehoord van iemand maar ok we bewaren wel 1 of 2 jaar (hangt oa van welke klas af ). In de praktijk is het een kwestie van alles in een doos doen, ergens wegstoppen en later een keer bij het oud papier doen. Nog eens iets nakijken van een eerder jaar is dacht ik nog nooit gedaan

Half a twin

Half a twin

28-08-2015 om 15:31

Dingen die jaren mee moeten

Dochter heeft in de brugklas de start gemaakt met een aantal literatuur opdrachten in een speciale map, moest ze bewaren om in de tweede weer te gebruiken. Aan het eind van de vakantie was het zoek! Ach en wee, de papierbak op zijn kop kasten opgeruimd en het ding is terecht. Goede leer voor volgende keer. Ze hebben ook van school iets gekregen met frans, dat mee gaat tot zo lang frans een verplicht vak is.
Wekstukken en presentatieposters gaan ook keurig in de kast. Altijd handig voor later. Haar groep 8 werkstuk was zo goed dat zou ze met wat aanvullingen best kunnnen omvormen tot een VWO werkstuk waar ze dan het eerste uitzoekwerk al gedaan heeft en het dus minder tijd kost. Voorwaarde is wel dat het onderwerp past binnen de gegeven opdracht.

Moni

Moni

28-08-2015 om 16:15

Oja, werkstukken/boekverslagen e.d.

Die worden wel bewaard.

Miranda

Miranda

28-08-2015 om 16:21

hier

Hier een stel luie sloddervossen. Ze bewaren dus schriften en werkboeken. Twee keer gaan ze weg: aan het einde van de onderbouw en aan het einde van de bovenbouw. Dat is nl. een afgesloten periode en dan beginnen de methodes als het ware opnieuw na de zomervakantie of is school gewoon klaar. Ze zeggen ook dat ze altijd goed zitten als de leraar nog verwijst naar de boeken of aantekeningen. Dat valt me reuze mee van hen want ze behoren niet tot de ijverigste leerlingen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-08-2015 om 21:20

Hier

Heerlijk, al die oude schriften, papieren etcetera weggooien Behalve (digitale) werkstukken, presentaties en (boek)verslagen; die bewaren we. Alle schoolboeken, dus ook werkboeken, moeten worden ingeleverd. En dan het nieuwe schooljaar vers en fris beginnen!

Tihama

Tihama

28-08-2015 om 21:37

Nee

Zoon gaat volgende week studeren. Ik wil graag dat hij dit weekend ein-de-lijk een hoop spullen van de afgelopen 6 jaar weggooit.....Daar heeft hij weliswaar 3 maanden voor gehad.....Er staan op zijn zolderkamer 5 dozen: van elk jaar de werkboeken, aantekeningen etc. De bende van afgelopen jaar ligt nog in de kast. Een paar keer bleek het in het nieuwe jaar toch handig, omdat er inderdaad iets bewaard had moeten blijven.

In de laatste 3 jaar wilde ik sowieso niet dat hij dingen weggooide, aangezien er diverse vakken waren waar de vakken doorliepen.

Maar wij zijn hoarders

Moni

Moni

28-08-2015 om 21:48

Wij zijn helemaal geen hoarders

Oudste heeft net het vwo afgerond en alles opgeruimd. Ok, er zat nog wat oude zooi in haar spullen. Maar in die zes jaar heeft ze nog nooit aantekeningen of werkboeken nodig gehad van het jaar ervoor. Volgens haar is elk kwartaal aan het begin alleen maar herhaling.
In de zesde klas kreeg ze boeken van zowel vijfde als zesde klas. Dat bleek ook nodig te zijn ivm examens. School heeft een boekenfonds. Geen idee of dit anders werkt bij levering via leveranciers zoals Van Dijk. Dat gaan we de komende jaren meemaken.

Katniss

Katniss

28-08-2015 om 22:20

Inleveren en weer terug krijgen

Hier ging het heel apart. Dochter had een werkboek waarin niet geschreven mocht worden. Eind vorig schooljaar hebben we dat ingeleverd, en bij de nieuwe boeken voor dit schooljaar zat hetzelfde boek weer. Helaas eentje die in beduidend mindere conditie was dan die ze vorig jaar had. Beetje suf dat ze dat op die manier doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.