Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Katniss

Katniss

26-06-2015 om 13:29

Schooljaar zit erop

Oudste heeft vandaag haar laatste cijfers opgehaald, volgende week nog even boeken inleveren, en dan zit het er weer op. Ik vond dat ik voor deze ene keer wel eens mag 'opscheppen' over hoe goed ze het heeft gedaan Ze heeft heel hard en serieus gewerkt, en de resultaten zijn er gelukkig ook naar. Alle gemiddelden (dik) boven de 7! Volgend jaar naar 5 vwo, dan gaat het echt opschieten.
Jongste moet nog even twee weekjes naar school, maar is eigenlijk al toe aan vakantie. Nog even doorbijten.
Hoe gaat het bij jullie? Ook al pubers die vakantie mogen vieren?


vlinder72

vlinder72

26-06-2015 om 13:39

bijna

Oudste heeft vandaag laatste toetsen. Dan volgende week wat sportdingen. De week daarna een dag boeken inleveren. Maar nu geen les en huiswerk meer. De andere drie moeten nog 2 weken. Ze hebben er nog wel zin in. Ik heb zelf ook nog geen zomervakantie gevoel. Misschien komt dat als het volgende week warmer wordt.

neteret mut

neteret mut

26-06-2015 om 13:48

hier

waren de laatste overgangsexamens op dinsdag en woensdag. Nu wachten op de resultaten, van zoon in klas 3 is dat dinsdag en van dochter in klas 5 maandag (denk ik). Voor dochter heb ik geen angst, voor de resultaten van zoon nog wel wat vraagtekens.
Dochter moet vandaag boeken inleveren, zoon dinsdag tegelijk met ophalen van zijn rapport

Half a twin

Half a twin

26-06-2015 om 14:08

Een kind met en een kind zonder vakantie

Hier een kind dat al "vrij" heeft nog een paar kleine momenten naar school voor boeken inleveren en rapport ophalen en dan is het echt vakantie.
Jongste moet nog 2 weken naar school maar kijkt erg uit naar het eind van het schooljaar. Lekker kamperen met ons.
Oudste is over naar 2 VWO, gelukkig heeft de mentor gelijk gekregen, van de zesjes op het eerste rapport zijn er weinig meer over er staan op de eindlijst zelfs zevens en achten.
Jongste gaat naar groep 7, al wil hij liever naar de brugklas.

Molleke

Molleke

26-06-2015 om 14:31

Hier

Heeft oudste sinds gisteren vakantie! Volgende week nog wel op schoolreis en rapport ophalen. Jongste moet alleen nog volgende week naar school. Dochter gaat over naar de derde. Heeft supergoed gewerkt. Vooral de zelfstandigheid was goed te merken. In de brugklas moest ik nog regelmatig helpen plannen etc. maar het afgelopen jaar heeft ze bijna alles zelfstandig gedaan! Echt trots! Jongste gaat naar groep 7. Die heeft een moeilijk jaar gehad en moet er flink tegenaan maar daar gaan we haar goed bij helpen. Ook daar zijn we trots op! Ik heb zelf ook meteen na volgende week vakantie dus ja, ik ben al in de vakantiestemming

havo

havo

26-06-2015 om 14:50

afronden

De jongste doet al niet veel meer, gaat over naar het 2e jaar maar zonder het pluswerk en grieks en latijn, want hij was daar zo klaar mee. Volgend jaar ga ik hem weer strak begeleiden, want zijn "executieve vaardigheden" zijn nog niet best. Ik ben me aan het inlezen en hoop hem daar volgend jaar beter mee te kunnen helpen. Mijn dochter is, zoals het er nu naar uit ziet, over naar 5 Havo. Of ze hier volgend schooljaar ook zit gaan we volgende week bespreken. Ze wil volgend jaar in een ander vak examen doen dan ze nu in haar vrije deel heeft. Ik heb het gevoel dat school hier niet helemaal onwelwillend tegenover staat, maar het moet wel in het rooster in te passen zijn en docenten die aan deze uitzondering mee willen werken. Ze heeft een heel pittig jaar gehad en ik hoop werkelijk dat 5 havo niet nog voller wordt nu ze waarschijnlijk ook nog een vak in moet halen. ( wie stelt me gerust, is het vooral herhaling?) Als dit niet kan wil ze 4 havo opnieuw doen. Dus voor haar (en ons) is het nog even spannend. Ze was en is het hele jaar al stellig dat dit haar wens is, maar nu ze ziet dat veel van haar vrienden door gaan is dit niet leuk.

Katniss

Katniss

26-06-2015 om 15:00

Groeien

Herkenbaar, havo, wat je zegt over die executieve vaardigheden. Toen oudste in de brugklas zat is dat ons best tegengevallen. Op de basisschool kwam alles aangewaaid en we moesten er dus echt aan wennen dat we ineens moesten begeleiden. Ook in de tweede ging dat nog niet veel beter. Halverwege de derde pikte dochter het ineens steeds meer op en gingen de cijfers omhoog, en het afgelopen jaar heeft ze eigenlijk alles zelf gedaan. Zo leuk om haar zo te zien groeien!
Met jongste (die naar groep 7 gaat) voorzie ik ook zo'n traject. Daar moeten we nu al bovenop zitten en begeleiden, wat me wederom best zwaar valt omdat ik dan ook steeds aan dat huiswerk moet denken. En hoe leer je iemand leren als je dat zelf ook nooit hebt gedaan? We hebben er nog niet echt een routine in.

Fiorucci

Fiorucci

26-06-2015 om 15:12

Ik ben heel trots

Dochterlief, 15, heeft vijf maanden thuisgezeten ivm een angststoornis. Ze is sinds een maand weer naar school. Ze mag 3 havo/vwo overdoen, met aangepast rooster, ze doet dan alleen profielvakken. Ze is nu vrij want de laatste toetsweek mag ze overslaan. Ze heeft zelf het iniatief genomen om terug te gaan naar school, ik ben heel trots, het was niet makkelijk voor haar, dit schooljaar.

Barvaux

Barvaux

26-06-2015 om 15:19

ook trots

Jongste doet het boven verwachting goed op vmbo-basis en moet alleen vrijdag nog even naar school. Oudste gaat met fantastische cijfers naar havo 5 en daar is bijna geen begeleiding van mij bij nodig geweest. Biologie doen we samen omdat we dat leuk vinden en omdat we merken dat hij er dan maar weinig tijd aan kwijt is en Engelse boeken lezen we samen en daarna overhoor ik zijn Engelse woordjes nog even omdat hij niets met wrts kan. Hij had deze week vrij ivm herkansingen en moet volgende week nog wel aan de bak ivm voorbereidingen profielwerkstuk. Lekker om en om want ik word knettergek als ze allebei thuis zijn.

Katniss, heeft jouw dochter nog werk gevonden? Zoon is begonnen bij de AH en dat gaat stukken beter dan bij de Dirk, hij vindt dit veel gezelliger

Miranda

Miranda

26-06-2015 om 15:30

Haha

Hier moet er een nog 3 dagen naar school volgende week en dan 1 1/2 week toetsweek en dan nog een week aanrommelen en dan vakantie. En de ander heeft de komende 2 weken nog toetsweek en dan een aanrommelweek.
Het belooft een broeierige proefwerkweek te worden met tropische temperaturen!
Voor degenen die al vakantie hebben: fijne vakantie!

Nog effe door

Fioruccie gefeliciteerd met je dochter! Heerlijk dat ze toch weer moed genoeg heeft gevonden om de rest tot de vakantie naar school te gaan.
Dochter hier doet een paar vakken staatsexamen en gaat het vierder jaar verder overdoen. Ze moet volgende week nog 2 keer opdraven. Nog even doorzetten.
Tussendoor zit ze te ontstressen door te prutsen met loomarmbandjes en figuurtjes.

HBO

Zoon vertelde net dat hij genoeg punten heeft om door te gaan na het eerste jaar. Hij kan een vak volgend jaar overdoen dan heeft hij zijn propedeus.
Dat is me toch een geweldige opluchting!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

26-06-2015 om 16:13

Hier

Na twee hele zware jaren (langdurige ziekte, veel stress en moeite met plannen en leren) is zoon (14, ADHD) glansrijk over naar 4 Atheneum. Hij heeft met hard werken in de laatste toetsweek twee onvoldoendes weggewerkt; zijn laagste cijfer (Nederlands) is nu een 6. Zijn hoogste cijfers zijn voor Engels, Geschiedenis, Economie, Spaans en wonder boven wonder Wiskunde B. Ongelooflijk als je bedenkt dat hij tot vorig jaar met veel pijn en moeite hooguit een 5 haalde voor Wiskunde... Hij gaat E&M profiel doen.
De laatste maanden is het kwartje echt bij hem gevallen als het gaat om plannen, huiswerk maken en hoe te leren. Ik ben ongelooflijk trots op hem en erg opgelucht Op naar de bovenbouw maar nu heerlijk genieten van de vakantie!
En natuurlijk gefeliciteerd iedereen en ook fijne vakantie!

O fijn elisa!

Heerlijk. Extra fijne vakantie dit jaar.

hier

Volgende week nog toetsen en dan nog een week aan het profielwerkstuk werken. En dan op naar 6 gym!

vakantie voor zichzelf?

Hier zit het er voor de oudste 2 ook op. De jongste 2 moeten nog 2 weken.

De oudste (14) is dit jaar -gelukkig!- een stuk zelfstandiger geworden met huiswerk en plannen enzo. Gaat nu met een prachtige lijst (met maar liefst 4 negens: voor scheikunde, biologie, natuurkunde en handvaardigheid) over naar gymnasium 4.
Nummer twee (11) heeft net vandaag zijn laatste toetsen gemaakt. Hij stond voor de toetsweek gemiddeld voor alles een 7,5 dus daar kan weinig misgaan. Eerste cijfer dat hij net terug heeft is een 9,4 voor wiskunde… Hij zit in een gymnasium+ klas en gaat door naar de 2e.

En de jongste 2 (8 en 6) gaan resp. naar groep 6 en groep 5 na de zomer. Waarmee ook de jongste geen onderbouwer meer is, dus de vrije vrijdagmiddag is nu voor allemaal verleden tijd. Wat gaat het toch hard…

eh?

Die titel had ik toch echt niet bedacht. Ik had alleen "vakantie", maar blijkbaar heeft 'ie zelf nog wat aangevuld…

mijk

mijk

26-06-2015 om 16:57

nog een week

Dochter moet nohg echt naar school. Gaat heel goed volgend jaar naar groep 7. Krijgt de leraar waar we op hopen. Zoon nog sportdag en rapport ophalen. Doet VWO met Latijn en gat met heel goed rapport naar de 2e. Merk ook dat ie steeds beter plant. Ook trots dus

Mijk

Elke

Elke

26-06-2015 om 17:02

Hier

Hier moet de oudste nog wat cijfers afwachten, maar ik vermoed dat hij probleemloos over is naar 5 vwo, met een dubbel techniekprofiel en heel veel buitenschoolse activiteiten. En minimaal huiswerk. Hij kan beter, maar ik ben allang blij als hij over is...

Jongste had midden in het jaar een enorme dip, waarin het onvoldoendes regende en we het beruchte telefoontje van de mentor kregen... Maar hij heeft zich herpakt en haalt nu (weer) geweldige cijfers! Glansrijk over naar 3 vwo! En terecht, want op de Cito, waar ik vandaag de uitslag van heb gekregen, scoort hij bijna overal 99 percentiel voor vwo (muv woordenschat en spelling).

Volgende week nog wat projecten, sportdagen en boeken inleveren! En dan vakantie

Marjoleine64

Marjoleine64

26-06-2015 om 20:14

Nog een week toetsen

Volgende week hebben beide zoons nog een week met alleen maar proefwerken en schoolexamens (4 en 5 VWO). Daarna een week bijna niks, nou ja sportdag en klasse-uitje, en voor oudste rapport ophalen en inschrijven voor schoolexamen herkansingen. De laatste week dan de herkansing en boeken inleveren, en ook jongste rapport ophalen. Ze staan er gelukkig goed voor, oudste heeft dit jaar echt het inzicht gekregen dat het slim is voor schoolexamens flink te leren, nu 2 vijven waarvan er één nog een zes wordt, 2 achten en verder zevens. Jongste nog iets beter, één zes voor grieks, 2 achten en verder zevens. En ook dat helemaal op eigen kracht, alleen af en toe wat helpen overhoren of even wat wiskunde uitleggen. Dat lukt in de 4e nog net, in de 5e echt niet meer. Op naar de vakantie!

neteret mut

neteret mut

26-06-2015 om 21:59

officieel nog niet

maar bij het boeken inleveren kreeg dochter al te horen dat ze zonder enig probleem over is naar klas 6. Ben trots op haar omdat ze van klas 4 tso (= ong havo ) naar klas 5 aso (= ong vwo) gegaan is en nu met goede cijfers overgaat naar klas 6 (richting wiskunde -wetenschappen). Maandag het rapport, eens zien wat de leraren erbij gezet hebben aan commentaren ( op de rapporten hier is een speciaal vak voor 1 à 2 regels commentaar van de leerkracht en dat kan soms lachwekkend zijn, soms heel juist )

appeltaart

appeltaart

27-06-2015 om 18:57

Hier ook

Het eerste jaar van het VO zit er op. Het is boven verwachting gegaan . Zoon gaat met prachtige cijfers van Havo/ VWO brugklas naar VWO 2. Verder is hij in sociaal opzicht erg gegroeid,hij heeft een paar vrienden en is leuk bezig met zijn muziek en theater. Kortom een goed jaar. De puber in hem komt nu wel af en toe naar boven , maar ach dat hoort erbij. Dochter gaat naar groep 8 en is al bezig met het VO. Ook een heerlijk kind.
Straks lekker op vakantie met z,n vieren en volgend schooljaar zien we wel weer.

A.

Lynn

Lynn

27-06-2015 om 20:48

Moe!

Hier hadden de kinderen (oudste 3 gym en jongste 1 gym) vrijdag de laatste proefwerken. Volgende week nog wat activiteiten/uitjes/sporten, de week erna rapporten en boeken inleveren.

Ze zijn behoorlijk moe, vooral oudste die in de proefwerkweek altijd keihard moet leren omdat ze daarvoor niet zoveel doet . Oudste viel vanmiddag op de bank in slaap!

Beide hebben nog niet alles terug, maar er zitten goede cijfers tussen en iets mindere (voor jongste), maar ze stonden er allebei zo goed voor dat ze alleen maar enen moesten halen om niet over te gaan.

Ik geniet er erg van dat ze nu zo blij zijn met de "vakantie", die het dus officieel nog niet is, maar na alle proefwerken voelt het wel zo. Heerlijk leuke dingen doen: samen stad in, samen wifi, tv, gamen, oudste heeft super lang getennist. Echt fijn. Ben jaloers . Heb zelf nog veel te doen in huishouden etc. en aan voorbereiding van de vakantie.

Oudste stapt over naar 4 atheneum, is helemaal klaar met latijn en grieks terwijl ze latijn best kan (en grieks vast ook beter als ze er meer aan gedaan had). Dus is erg blij dat ze nu de vervelende vakken kan laten vallen. Is heel gemotiveerd om in de komende jaren hoge cijfers te halen (ivm loting/toelating voor vervolgstudie), terwijl ze dat eerder nooit zo had. Ben benieuwd.

Helaas

Oudste heeft na volgende week nog een toetsweek met 13 toetsen in 5 dagen, maar ze zal zonder problemen over gaan naar gym3. Ze heeft afgelopen twee jaar nog geen onvoldoende gehaald, erg hoge cijfers maar ze werkt ook erg hard. We moeten haar echt afremmen. Ze is echt aan vakantie toe, maar nog even doorploeteren.

Jongste zal naar groep 8 gaan, heeft een pittig haar achter de rug. Entreetoets was vwo, laatste citotoetsen ook dus dat komt vast goed.

Nog drie weken doorgaan, we kijken zo uit naar de vakantie!

Helaas

Met hekaas doelde ik op dat wij nog drie weken moeten

Fiorucci

Fiorucci

28-06-2015 om 09:01

Anne J

Klinkt goed! Ontstressen doet mijn dochter door te bakken, cupcakes vooral.
Mijn oudste zoon is net klaar met HBO, jiehoe, ben zo trots!

Arney

Arney

28-06-2015 om 13:09

kan niet snel genoeg gaan

wat heerlijk dat er al zoveel klaar zijn!
Kinderen hier nog een week of 3 waarvan de laatste week al niet meer geteld wordt. Moet allemaal nog raar lopen wil er iemand(jongste) niet overgaan maar je weet maar nooit. Ik heb ook niet echt geteld wat er gehaald moet worden maar jullie brengen me op het idee. Jongste, vmbo kader, super gewerkt dit jaar met veel hulp van pa en ma maar deze laatste maand geeft hij er de brui aan. Het regent ineens onvoldoendes. Maakt nog steeds niet veel uit omdat hij met hoge cijfers de toetsweek ingaat maar wel jammer. Voor ons gaat de vlag uit als hij klaar is, helpen vergt veel tijd en energie van ons. Toetsweek begint donderdag maar ook de dagen ervoor staan nog vol toetsen.
Middelste naar 4 Havo en oudste naar Uni 3e jaar met dubbelstudie en dat gaat zonder zorgen.

Man en ik zijn echt toe aan vakantie van school. Geen huiswerk, geen toetsen, niemand achter zijn of haar vodden zitten. Heerlijk

Fijne vakantie alvast voor iedereen

zebra

zebra

28-06-2015 om 15:13

in totaal nog 3 weken school

waarvan hoogstens 1 week les want nu zitten ze volop in de SE week, dan nog 1 week les met mogelijkheid tot herkansing SE en de laatste week is het alleen nog inzage in de resultaten van de SE's (of proefwerkweken voor de lagere klassen), boeken inleveren en rapport ophalen.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

28-06-2015 om 20:34

nog niet

Ook wij mogen nog 3 weken bikkelen Geen vo en dit jaar in de laatste periode vakantie. Nog even doorbijten dus.

Sneeuwitje

Noet

Noet

29-06-2015 om 09:47

nog 2 weken

en die staan bol van het afscheid nemen.
Vandaag afscheid van de BSO, volgende week op school.
We hebben besloten dat dochterlief van deze school af gaat en op de andere school een jaartje over doet in groep 6.

Yeti

Yeti

29-06-2015 om 10:57

hier

vandaag heeft mijn dochter nog 2 toetsen, die alletwee 3 keer tellen. Helaas stond het hoofd van mijn dochter afgelopen weekend niet echt naar huiswerk, en was ze vannacht veel wakker vanwege de hitte in huis. Gelukkig staat ze er goed voor, ze zal er niet om blijven zitten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.