Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
.Linn

.Linn

13-09-2016 om 18:43

schoolgaand kind

Hallo, ik heb nn vraag ik ben vroeger zonder diploma gaan werken met me 15e
nu heb ik een zoon van 13j die naar havo gaat hij komt dan met huiswerk vragen waar ik niets vanaf weet
wat kan ik hiermee doen ? krijgt hij wel ergens antwoorden vandaan want ik moet vaker zeggen oeps dit weet ik niet !!!
en haalt mijn kind nu de havo ?
bedankt

Nastia

Nastia

13-09-2016 om 19:59

Als hij

Als hij vaker vragen heeft zou je kunnen kijken of er iemand in je omgeving is die hem af en toe wil helpen. Misschien een buur of familielid. En anders wellicht iemand uit z'n klas of 'n oudere broer/zus van 'n vriendje. En niet te vergeten: de docenten zelf!

Maar wees gerust: mijn kinderen doen vwo met scheikunde, Duits, biologie en wiskunde D. Allemaal vakken die ik niet heb gehad op de middelbare school. En met mijn natuurkunde en wiskunde B van 20 jaar geleden liep ik aan het eind van de tweede al tegen mijn grens op. Dus ondanks mijn HBO-diploma kan ik mijn kinderen amper helpen bij hun huiswerk. Alleen met Engels en Nederlands kan ik ze helpen.. maar ja, daar hebben ze juist geen hulp bij nodig

En ja, ik ga er vanuit dat mijn kinderen hun diploma gewoon gaan halen, en dat zal voor jouw zoon heus niet anders zijn. Probeer met hem mee te lezen, alles staat uitgelegd in de boeken. Ik heb daar nog een hoop van opgestoken (met name van de vakken die ik niet leuk vond, zoals geschiedenis en Frans!). En laat hem het aan jou uitleggen, heel vaak valt dan ineens het kwartje!

Vesper Lynd

Vesper Lynd

13-09-2016 om 21:44

Ook

Ik heb zelf vroeger niet veel meegekregen van de betavakken, dus daar ook niet bij kunnen helpen. Er is echter altijd wel de mogelijkheid om het aan de docent of een klasgenoot te vragen, en in het 'ergste' geval kun je via school bijlessen krijgen (van bovenbouwers).

Overhoren.

Vragen van zoon over de lesstof kon ik ook vaak niet beantwoorden. Ik word oud, mijn schooltijd is al lang geleden
Wat ik wel kon en leuk vond was overhoren. Vooral bij woordjes leren kon ik helpen.

Triva

Triva

13-09-2016 om 22:03

je kunt een heleboel doen

Inderdaad overhoren.
Inderdaad: laat hem uitleggen waarover het gaat.
Teruglezen in het hoofdstuk en het hoofdstuk ervoor als ze iets niet begrijpen. Vaak is het een kwestie van niet goed lezen.
Op youtube uitleg opzoeken.
Iemand vinden in de buurt voor korte vragen, of wellicht via whatsapp.
Als dat niet gaat: bijles.

Vroeger hielpen ouders amper bij de middelbare school, hooguit overhoren en toen haalden de meeste leerlingen ook gewoon het diploma.

Triva

Triva

13-09-2016 om 22:04

oja

en je kunt het natuurlijk hier vragen of hier: https://www.startpagina.nl/v/huiswerk

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-09-2016 om 22:29

Hier ook

Dochter zit nu in 3vwo en ergens halverwege de 2e ging het ons al boven de pet. Maar ze heeft een goede leraar, hulpvaardige klasgenoten en op school is er na de lessen altijd tijd om wat te vragen. Dus ik verwacht geen problemen. Uiteindelijk moet ze het toch zelf gaan begrijpen en doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.