Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Pta'tje

Pta'tje

30-01-2014 om 11:36

Schoolexameneisen vraagje

Onze dochter zit in het examenjaar vmbo-t. Al haar punten die ze dit jaar haalt tellen mee. Het zijn pta punten (punten van toetsing en afsluiting) dit programma staat vast. Alleen nu blijkt dat e.e.a wat achterloopt. De planning wordt dus niet gehaald wat resulteert in bijvoorbeeld voor het vak Duits elke week een proefwerk tot einde periode. En dit is veel. Het zijn ontzettend veel woorden/zinnen. Als ik in mijn omgeving rondvraag bij andere vmbo-t leerlingen wordt er in vergelijking met de school van onze dochter veel minder getoetst. Haar vriendje die ook vmbo-t doet, bevestigd dit ook.. Hier hebben ze bijv. 3 tentamenweken, die dan ook nog zwaarder meetellen als een gewoon proefwerk. De moed begint haar nu ook aardig in de schoenen te zakken. Vooral voor het vak Duits. Er moet nog spreekvaardigheid getoetst worden, ze praten nooit Duits, dus dit moet ook nog in deze 9 weken getoetst worden.

Wat ik me afvraag is: of er eisen zijn voor de schoolexamens en de toetsing hiervan. en zijn die ook ergens te vinden? Ik kan namelijk niks vinden..

pta'tje

pta'tje

06-02-2014 om 16:18

weet het al

Op www.examenblad.nl heb ik gevonden wat ik wilde weten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.