Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
maan.

maan.

09-07-2013 om 12:33

Schoolboeken van dijk- schadeverzekering?

dit jaar is onze school overgestapt op boeken bestellen via van dijk. ik zag op de site dat je het boekenpakket een soort van kunt verzekeren.

ik heb geen idee in hoeverre ze daar zeuren bij het inleveren van de boeken, normaal kregen we altijd toch wel 'lichtbeschadigde' boeken die dan ook weer in lichtbeschadigde vorm teruggingen. maar hoe precies zijn ze daar; moet je boete betalen als je een gevouwen boekhoek hebt? en geldt de verzekering ook als je tas toch niet helemaal waterdicht was en de bovenrand van je boek wat vocht heeft opgenomen?

oftewel: wie heeft ervaring met van dijk wat dit betreft?

P

P

09-07-2013 om 13:26

Tja

Ik zou gewoon investeren in een waterdichte tas en als je kind drinken mee neemt naar school daar ook een goede oplossing voor verzinnen. Mijn zoon heeft gewoon een eastpak, doet die op zijn rug en hij fietst regelmatig door de regen, neemt gewoon wicky mee en hij heeft nog geen enkel vochtongelukje gehad in twee jaar.

Loki

Loki

09-07-2013 om 17:45

Nee

De boeken goed nakijken bij ontvangst. Heb je twijfels, boek terug sturen. Ik heb vorig jaar 2 boeken terug gestuurdwaar van ik dacht dat ze het jaar niet zouden overleven.
Ik weet bij Iddink kan je een opmerking plaatsen als er wat beschadiging is en het boek toch houden. Zal vast ook wel bij van Dijk.
En zorgen voor een waterdichte tas!

Ilva

Ilva

09-07-2013 om 17:47

Door schade en schande

Hier door schade en schande wijs geworden. Zoonlief heeft een eastpack en heeft twee keer 'waterschade' gehad. Eén keer door flesje water dat open ging en 1 keer doordat z'n tas viel en z'n pakje drinken openspatte. De laatste tijd gingen z'n boeken dus nog apart in een plastic zak in de eastpak en z'n eten en drinken daarbuiten.
Gelukkig zijn wel alle boeken goedgekeurd. Zoonlief zei dat het zo snel ging dat ze geeneens tijd hadden om goed naar de boeken te kijken. Ze moeten er volgens wel wel erg beroert uitzien wil je ze moeten betalen.

Fiorucci

Fiorucci

09-07-2013 om 18:25

Maar....

De schadeverzekering is ook voor zoekgeraakte boeken. Zeker voor mijn zoon is die verzekering de moeite waard.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

09-07-2013 om 19:24

Verzekering

Een verzekering is zinvol als je eventuele schade niet uit eigen middelen kunt financieren. Of als je de kans op schade zó groot inschat, dat het je de premie waard is.
Je kunt tegenwoordig vrijwel álles verzekeren. Als je de behoefte hebt om alle risico's uit te sluiten, is dat handig. Maar vergeet niet dat je overal premie moet betalen, en dat dat flink kan oplopen.
(in 4 jaar tijd hebben wij 1 x een rekening van 10 euro gehad voor een beschadigd boek, daar ga ik echt geen verzekering voor afsluiten)

Claudia B

Claudia B

10-07-2013 om 10:42

Hier

wel gedaan, is iets van 5 euro nog wat voor het hele pakket boeken.
Is voor waterschade, zoekraken boeken, beschadiging van buitenaf enz. enz. wij hebben dat dus wel gedaan.
Van Dijk is op zich niet moeilijk met inleveren van de boeken maar daar hebben wij het ook niet voor gedaan. Het is meer voor de dingen waar je zelf geen grip op hebt.

maan.

maan.

10-07-2013 om 12:20

Toch gedaan

bedankt voor het meedenken! we hebben toch maar gedaan; was inderdaad uitgebreider dan in eerste instantie gedacht, en gezien nonchalante karakter van de ene en de onhandigheid van de ander..

Wendelyn

Wendelyn

12-08-2016 om 12:44

Niet uitbetalen van de verzekering bij verlies schoolboek

Mijn dochter is een boek verloren en dat heb ik braaf telefonisch gemeld. Bij het inleveren van de boeken op school , kreeg zij te horen dat er een factuur van 68 euro naar ons gestuurd zou worden. Dit vond ik wat merkwaardig, maar had het vertrouwen dat het met de verzekering wel goed zou komen. Na thuiskomst van mijn vakantie vond ik echter toch de factuur in mijn emailbox. Hierop nam ik contact op met de klantenservice en kreeg doodleuk te horen dat ik het niet gemeld had en dus de factuur gewoon moet betalen. Met andere woorden: ik blijk dus niets te hebben aan deze verzekering!!!

wendelyn

Volgens mij keert die verzekering hoe dan ook niet uit bij 'eigen schuld', waar kwijtraken vziw onder valt. Ik geloof dat je zelfs moet aantonen dat verloren gaan/ beschadiging niet jouw schuld is. Ik vermoed dat dat bijna nooit kan en dat die verzekering dus vrij nutteloos is. Toch hebben wij m, mijn partner wou dat...

Groeten,

Temet

Brugklasmoeder

Brugklasmoeder

12-08-2016 om 14:22

Hier betaalde de inboedelverzekering uit

Rugzak was van de fiets gevallen, onderweg van school naar huis. Rugzak viel in de sloot. De boeken waren onbruikbaar geworden. Van Dijk heeft een opgave van de kosten gedaan en de verzekering heeft uitbetaald. Ik geloof dat de leeftijdsgrens voor zoiets 14 jaar was. Daaronder mag je nog domme dingen doen die eigenlijk je eigen schuld zijn.
De laptop was via school verzekerd. Dat werd ook opgelost.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.