Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
jessica 5

jessica 5

18-11-2013 om 22:09

Digitaal

Ik begrijp echt niet dat we in deze tijd van digitalisering nog met schoolboeken in de weer blijven, terwijl alle gegevens op een usb stick passen.
Voordat een boek gedrukt wordt, is het al gedigitaliseerd.
Bijna elke uitgever verlangt de aan te leveren manuscripten in Word.
Elk kind heeft tegenwoordig wel de beschikking over een computer/laptop.
Het zal wel aan mijn boerenverstand liggen dat ik niet begrijp dat er geen landelijke modernisering wordt doorgevoerd.

wizzer

wizzer

19-11-2013 om 07:59

Dat is aan scholen

Scholen mogen zelf beslissen hoe ze hun 'boekengeld' besteden. Ik ben zelf geen voorstander van digitale schoolboeken. Ik vind leren vanuit een boek altijd nog handiger dan vanuit een tablet.

Kwestie van wennen

Lees tegenwoordig bijna alleen nog maar digitale uitgaves in Acrobat.
Heb mijn boek gewoon de hele dag "open" staan op de computer.
Goedkoop, handig en opgeruimd zo'n digiboekenkast.

Studeren is iets anders dan lezen...

Ik sta voor de klas, en heb klassen waar als trial iedereen een i pad heeft.

Een aardig deel van de kinderen neemt nadat de i pad regelmatig zijn papieren boek mee naar school, en meer dan de helft vd leerlingen geeft aan proefwerken liever uit zijn papieren boek te leren dan van het scherm.

En ik snap dat helemaal.

Ingrid

Bianca

Bianca

19-11-2013 om 09:13

Ook voor papier

Al was het alleen maar omdat het op het moment suprême niet vast kan lopen of zoiets. Dat gebeurde laatst dus; een groot drama. Uiteindelijk heeft dochter haar huiswerk op mijn werk laptop gemaakt en kon ik niet werken... Pc is inmiddels hersteld.

Hier wordt ook wel digitaal online huiswerk gegeven. Ook dat gaat niet altijd soepel. De leraar had een keer het verkeerde online gezet, dochter snapte er niks van! Die is dan ook snel in paniek.

Nu hadden onze buren, die ook twee middelbare scholieren hebben een probleem. Ze waren van internetprovider gewisseld en hebben dus bijna drie weken geen internetaansluiting gehad. En dus ook online huiswerk, wat dan niet gemaakt kan worden.
Gelukkig konden ze ons wifi signaal "lenen" en kon het opgelost worden, maar stel nou dat wij dat niet hadden toegestaan? De andere buurman wilde dat pertinent niet, daar hadden ze het eerst gevraagd.

Zolang die apparaten niet 100% te vertrouwen zijn prefereer ik toch liever een boek. Stel je pc crasht tijdens het leren van je examen, je moet er toch niet aan denken!

Overigens heb ik ook een e-reader en lees daar heel veel boeken op. Nadeel is toch dat je af en toe moet opladen. Ik denk daar niet altijd aan dus soms gaat de reader ineens uit. En hij loopt ook weleens vast.

En op mijn laptop heb ik ook regelmatig problemen die erg veel tijd kosten, zoals malware, virussen. Ik kan mijn werk niet zonder computer doen, maar ik ben soms wel uren per week zoet met scannen updaten en back-uppen.

En mijn IPad heeft de laatste tijd wel 3 keer een update moeten doen, dat kost ook steeds weer een uur.

Ik ben verder wel erg blij als boeken gratis blijven. Want de boeken die mijn dochter nu heeft zien er erg duur uit. De atlas moesten we wel zelf betalen en die was al 70 euro.

Dalarna

Dalarna

19-11-2013 om 10:35

hmm

Ik zou graag van die onzin van dat verslapen af willen. Dus de boeken digitaal op school en de boeken thuis. Wat een onzin in 2013.
Mijn zus heeft speciaal niet voor een school gekozen waar elke brugklasleerling een duur computerding kreeg. Iedereen in die buurt (Amsterdam) weet dat die bruggers met dat dure ding over straat gaan in hun rugtas!

Nu moet mijn jongste waarschijnlijk volgend jaar ook met zo'n duur ding over straat maar dan is dat in ieder geval niet bij iedereen bekend.

Conference

Conference

19-11-2013 om 15:14

Ik ben blij met jou Jessica5

Van digitalisering hebben ze hier nog niet gehoord en slepen de kinderen nog steeds met boeken heen en weer. Ik ben ook blij!

s@s

s@s

19-11-2013 om 19:57

wat minder boeken

daar zou mijn zoon blij mee zijn.
want op 3 dagen weegt zijn tas tussen de 8 en 10 kilo!!

de eerste 3 dagen van de week vind hij een ramp qua gewicht en ze moeten alles meenemen. hij zit in de 2e van de MAVO ( jaja gewoon mavo)

jessica 5

jessica 5

25-11-2013 om 00:18

Internet verbinding op school

Dochter op het M.B.O klaagt over de slechte internet verbinding op school. Ze heeft een nieuwe laptop die aan alle eisen voldoen. Computers op school werken dan gelukkig wel waar ze haar werk op kan gaan doen. Zoon op een H.B.O hoor ik dan daar niet over. Dus ik weet het niet dat digitaliseren of dat nu zo goed werkt.

jessica 5

jessica 5

25-11-2013 om 00:23

Conference

Dank je. Ik was verbaast dat het nog niet op de site stond. Met dat boekengeld kun je als je een paar kinderen op het V.O hebt en het nog steeds gratis is, lekker van op vakantie.

Fiorucci

Fiorucci

25-11-2013 om 07:03

slepen

Ik heb een meisje met behoorlijke rugklachten door dat gesleep. Alles digitaal,tja...ik zie heus de nadelen, maar doe dan maar een leuke combi ofzo.

Dalarna

Dalarna

25-11-2013 om 16:18

Maar jessica

Het was allang bekend dat je de komende zomer nog geen boekengeld hoefde te betalen, het ging over de toekomst en ach als dit kabinet valt kan het zo weer omslaan toch?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.