Li

Li

05-09-2017 om 13:51

nou

dat is onzin. Hier zijn meerdere schoolklassen waar nog niemand een boek geeft, o.a. een eindexamenklas. Ik kan me niet voorstellen dat al die kinderen te laat besteld hadden. Zelf heb ik ook alweer besteld zodra de schooldeuren gesloten waren, maar nog niets gezien.

Ergerlijk dat ze ook nog gaan liegen, laten ze eens excuses aanbieden.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-09-2017 om 13:53

Onzin

Dochter krijgt boeken van het boekenfonds op school. School besteld dus zelf en daar mist ook een hoop.
Denk dat de leveranciers hun zaakjes gewoon niet op orde hebben.

Li

Li

05-09-2017 om 13:59

ze doen ook niets aan damage control. Ze zouden bijvoorbeeld tijdelijk e-book toegang kunnen geven, in elk geval aan de scholen, maar dat gebeurt niet.

Dat wordt een hoop kopieerwerk deze en komende week.

Li

Li

05-09-2017 om 14:00

o ja

en een van mijn dochter's klasgenoten heeft wel een pakket, maar voor het verkeerde niveau! Dat kan toch echt niet aan te laat bestellen liggen. De rest heeft nog niks.

Half a twin

Half a twin

05-09-2017 om 14:27

wat een l.l verhaal

Hier 2 boekenpakketten besteld toen het kon, de bestelservice open was zeg maar. Hier waren de rommelweken nog aan de gang, de officiële vakantie voor regio Noord was nog niet begonnen.
Na 7 weken wachten werden er eindelijk boeken bezorgd maar nog niet alles.

Dat van Dijk heeft gewoon zijn zaken niet op op orde. Waarom worden al die boekenpakketten ingenomen, naar een verzamelplek gebracht, uitgesorteerd op titel en druk en dan weer naar leerlingen gestuurd.
Hou de boeken van school X op school X, als pakket in zijn geheel. Brugger A lichting 2016 levert zijn boekenpakket in op school als geheel. De boeken blijven bij elkaar en worden aan het eind van de vakantie uitgereikt aan brugger B lichting 2017. Zeker voor de onderbouw (waar alle leerlingen op dezelfde school van dezelfde richting dezelfde boeken hebben) moet dat lukken. Wil school over op een nieuwe druk of een andere methode, volstaat 1 of 2 boeken wisselen in die stapel.

Grrr

Hier word ik echt laaiend over. 9 juli besteld, school al 2,5 week bezig en nog geen zicht wanneer de laatste vijf boeken komen. De klantenservice vertelt sprookjes (wel elke keer een ander sprookje, zelfs dat stemmen ze niet af). Dit is echt een l-verhaal.

Li

Li

05-09-2017 om 16:31

Half a twin

dat was precies wat ik dacht!

Nu maar op zoek naar illegale kopieën...

Triva

Triva

05-09-2017 om 16:34

iddink

Ik heb toch wel het gevoel dat Iddink minder problemen geeft. Nu voor het eerst in al die jaren weer een boek te laat maar goed, het boek was ook maar 1 dag te laat en had er eigenlijk vorige week al moeten zijn. Alleen het eerste jaar van oudste miste er een wiskundeboek tot ergens in week 2.

Half a twin

Half a twin

05-09-2017 om 17:35

Drietje

Na de sprookjes van Grim nu ook een boek met de sprookjes van van Dijk? Ze hebben er genoeg voor een heeeeeel dik boek. Te laat besteld, storing bij van Dijk, storing bij post nl.bla bla bla.
Storing bij de post was een leuke, op mijn van Dijk stond dat de boeken nog niet verzonden waren dus wat heb ik dan aan de smoes dat de post vertraagd is?

Half a twin

Vertraging bij de post, die smoes heb ik ook gehad. Helaas voor van Dijk kun je exact zien wanneer het postpakket wordt overgedragen aan postNL en dat was twee volle dagen later dan mij was verzekerd door Van Dijk (toen al een dikke week te laat).

Verder idd storing, blokkade, dit boek is nog niet verkrijgbaar, nee niemand heeft het nog (uuh, ja hoor, de hele klas heeft het), we maken er een spoedzending van, u heeft het uiterlijk morgen (en dat een week lang elke dag) etc. Allemaal onzin. Laatste belofte is dat we deze week drie van de vijf ontbrekende boeken krijgen. Ja ja...

Leugens

Maar die leugens, he, echt ergelijk. Ja, het is echt verzonden. Maar ik zie op Mijn van Dijk dat het niet verzonden is. Nee, maar dat kunt u ook niet zien. Maar het ligt ook niet bij de post. Ja, daar ligt het wel, echt waar. En: we laten morgen een extra busje rijden en daar zit uw pakket ook bij. Hoe verzinnen ze het toch allemaal.

Marianne

Marianne

06-09-2017 om 11:38

Over liegen gesproken

Van Dijk heeft zelfs de krant gehaald: https://www.volkskrant.nl/binnenland/tienduizenden-scholieren-beginnen-schooljaar-zonder-studieboeken-en-dat-is-deels-hun-eigen-schuld~a4514911/

Vooral dat deels hun eigen schuld. Bij Iddink bestellen scholieren blijkbaar wel op tijd.
Wij zien wel wanneer van Dijk gaat leveren, en hopen maar dat dit een hoop klanten gaat kosten.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

12-09-2017 om 12:28

Bericht De Stentor 1

https://www.destentor.nl/kampen/duizenden-scholieren-zonder-boeken-door-problemen-bij-leverancier~ac7326fe/

" Duizenden leerlingen in het voortgezet onderwijs wachten nog altijd op schoolboeken. Van Dijk Educatie in Kampen, de grootste leverancier van schoolboeken in Nederland, heeft grote leveringsproblemen. Scholieren en scholen maken zich zorgen.
Alice van Eijk 12-09-17, 06:00 Laatste update: 08:49

Te laat en verkeerd: het regent klachten over de levering van schoolboeken door Van Dijk. Wie de leverancier belt, krijgt een automatische boodschap te horen waarin het bedrijf de problemen erkent.

De leverancier schat in dat ongeveer 7.500 middelbare scholieren hun lespakket niet compleet hebben. Sommigen hebben zelfs helemaal geen boek ontvangen en moeten noodgedwongen de eerste hoofdstukken uit de boeken van klasgenootjes kopiëren.

Van Dijk heeft een belangrijke positie in het Nederlandse onderwijs. Het bedrijf levert naar eigen zeggen meer dan twee derde van het lesmateriaal voor het voortgezet onderwijs. In totaal gaat het jaarlijks om elf miljoen lesboeken.
Te laat

De oorzaak van de te late en incomplete levering zit ’m volgens Van Dijk in het feit dat scholen en leerlingen te laat bestellingen doorgeven. Ook kampt Van Dijk met een ernstig gebrek aan uitzendkrachten. ,,We vragen onze klanten tijdig te bestellen. Maar vlak voor de scholen in noord maandag begonnen, kregen we nog drieduizend bestellingen binnen. Dan lukt het ons niet meer op tijd te leveren’’, licht woordvoerder Martin van Putten van Van Dijk toe.
Vakantiekrachten

Ook moet het werk met vierhonderd mensen minder worden gedaan. ,,Normaal hebben we vierduizend vakantiekrachten, dit jaar 3.600. Vierhonderd paar handjes maken echt het verschil als je bedenkt dat er 350.000 boekenpakketten moeten worden samengesteld en evenzoveel pakketten terug komen.’’

De problemen moeten eind deze week tot het verleden behoren. Dat hoopt ook Imke Harsta (14) uit Heerde, brugklasser van De Noordgouw. Ze wacht al maanden op haar boeken. ,,Als ik andere kinderen met zo’n zware tas zie sjouwen, denk ik: had ik maar zo’n zware tas...’’ Nu moet ze het doen met kopietjes.

De leveringsproblemen bij Van Dijk hebben ook de aandacht van de VO-raad. De belangenverening van scholen wil in gesprek met Van Dijk."

Sally MacLennane

Sally MacLennane

12-09-2017 om 12:29

Bericht/Oproep De Stentor 2

https://www.destentor.nl/heerde/imke-12-uit-heerde-wil-boeken-geen-kopieeneuml-n~a9ccf8532/?utm_source=dailynewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=20170912&utm_userid=

Imke (12) uit Heerde wil boeken, geen kopieën...

Ze zocht haar kaftpapier met zorg uit, net als een nieuwe schooltas. Maar de 12-jarige Imke Harsta uit Heerde heeft geen boeken om mee te zeulen of te kaften. De brugklasser zit op het christelijk college De Noordgouw en wacht al drie weken op haar schoolboeken.
Alice van Eijk 12-09-17, 10:32 Laatste update: 10:50

De overgang van groep 8 naar de brugklas is spannend. Maar als je ook nog eens je schoolboeken niet krijgt, slaat de puberstress hard toe. Imke Harsta uit Heerde wacht al weken op haar schoolboeken. Haar locker en schooltas zijn leeg. De 12-jarige brugklasser is aangewezen op kopietjes.

,,Mijn mentor is zo lief mij te helpen en kopieert van alles voor me. Ze helpt me echt. Maar het is gewoon hartstikke vervelend’’, vertelt Imke. ,,Ik maak me zorgen over mijn huiswerk. Want ik moet nu steeds nadenken: heb ik alles wel? Kan ik de opdrachten maken?’’
Verdrietig

Imke kreeg een week voor de school begon een doos boeken van schoolboekenleverancier Van Dijk thuisbezorgd. ,,Mijn moeder en ik zijn gelijk aan de slag gegaan. Samen hebben we er een aantal gekaft. Ik heb heel mooi kaftpapier, met stipjes en strepen. Na zeven boeken zagen we ineens dat de boeken niet voor mij bedoeld waren. Het waren boeken voor een tweedeklasser. Alles voor niets. Ik was best een beetje verdrietig.’’

Smoesjes

Haar vader neemt contact op met Van Dijk en krijgt het verzoek de doos terug te sturen. Op korte termijn krijgt Imke de juiste set, zo wordt beloofd. ,,Mijn vader heeft gebeld, heel veel gemaild. Na heel lang wachten zeggen ze steeds dat de boeken nog deze week worden bezorgd. Elke keer een ander verhaal. Het zijn smoesjes. Ik heb nog steeds niets. En er zijn al drie weken voorbij.’’

Imke is niet de enige die geen boeken heeft. ,,Bijna iedereen in mijn klas mist iets. Mijn vriendin heeft bijvoorbeeld het boek voor Engels niet.’’

De schoolconciërge is er ondertussen maar druk mee. ,,Stapels worden er gekopieerd, complete hoofdstukken. Je kunt je voorstellen dat daar heel wat tijd in gaat zitten’’, verzucht conciërge Edwin van de Vosse.\

Oproep: ben jij in dezelfde situatie beland als Imke? De Stentor is erg benieuwd naar jouw ervaring. Mail jouw verhaal naar [email protected].

Inanna

Inanna

12-09-2017 om 13:00

wat ik vreemd vind

Mijn dochter had haar boekenpakket ruim op tijd binnen, maar bleek de werkboeken van Frans te missen, hadden we geen idee van omdat die nergens genoemd werden.

Nu bleek de eerste week dat een dubbel pakket geen overbodige luxe was, dit is aangevraagd door school en na anderhalve week waren ze bij ons bezorgd. De boeken zijn weliswaar niet in heel goede staat, maar ze zijn er wel en dochter kan er mee werken. Ik begrijp dus niet waarom dit wel kan op zo'n korte termijn, terwijl er kinderen zitten te wachten op bestellingen die al veel eerder zijn gedaan.

Poeh

Die smoesjes ja, telkens weer. Dat 3000 mensen uit noord de boeken te laat besteld hebben betekent toch niet dat wij, met onze bestelling van 9 juli, de boeken te laat moeten krijgen? Die boeken hadden allang geleverd moeten zijn voordat die 3000 noord-ouders te laat bestelden. Onze regio ging namelijk het eerst naar school.

Ik wilde trouwens maar dat mijn zoon kopieën kreeg van school. Niks hoor. Heb uiteindelijk zelf maar kopietjes gemaakt van boeken van klasgenootjes die met zoon mee kwamen.

Hier nog steeds vijf boeken niet ontvangen. Ik zag net wel beweging in Mijn van Dijk, dus misschien deze week weer een stapje verder...

Inanna

In al mijn telefoontjes en mailtjes bij Van Dijk heb ik wel begrepen dat van het hele proces niets klopt. Als ik onze bestelling had kunnen annuleren en dezelfde dag een spoedbestelling had kunnen doen hadden we de boeken de volgende dag in huis gehad. Dezelfde boeken die we nu nog steeds niet hebben. Inmiddels zijn we al vijf weken verder sinds het eerste telefoontje naar Van Dijk.

Dees

Dees

12-09-2017 om 13:06

kopiëren

School mag niet kopiëren dat heeft met auteursrechten te maken. Niet handig maar helaas.

Half a twin

Half a twin

12-09-2017 om 13:16

de missende boeken

Schijnen verstuurd te zijn (van beide kinderen) maar nog niks ontvangen. Lig al de halve dag achter de brievenbus. Als ik niet thuis ben gaan de pakjes naar de buren en als er daar ook niemand is naar een loket van post.nl. En alle buren zijn niet thuis
Dat loket is momenteel bijna onbereikbaar door de kermis die ervoor staat. Die pakjesbezorger moet dan 300 m verder parkeren en met de pakketten over de kermis naar dat postnl loket. Als dat maar goed gaat! Als de paketten kwijt raken weet ik niet hoe de kinders ooit nog de goeie boeken gaan krijgen. Dus ik blijf nog maar even achter de voordeur bezig.

Half a twin

Heb je wel een bericht gekregen van PostNL dat de boeken verzonden zijn? Ik kreeg al drie dagen te horen dat de boeken echt morgen bezorgd zouden worden (had ook al een track and trace code gekregen van Van Dijk), maar in werkelijkheid waren de boeken nog niet aan de post overgedragen. Kwamen dus drie dagen later....

Dees

Zal dat het zijn? Ik wilde maar niet meteen zeurend beginnen, maar een iets actievere houding van school had ik wel op prijs gesteld...

Half a twin

Half a twin

12-09-2017 om 13:45

Nee geen bericht van de post

Het was een brievenbuspakket dat zojuist met bankbrieven en andere post door de brievenbus is gefrommeld. Een weer inleveren boek, wees er dus zuinig op! Ja wij wel maar de post niet!
Nagelnieuw maar nu al ezelsoren, met dank aan de post.

Triva

Triva

12-09-2017 om 13:48

nee half a twin

Dan was de verpakking niet goed!

Vesta

Vesta

12-09-2017 om 13:52

Nou Triva

soms is de verpakking wel goed, maar gaat de bezorger er niet netjes mee om. Ik heb ze bij mij aan de deur gehad die dingen gewoon probeerden te pletten om het maar alsjeblieft in de brievenbus te krijgen. Inclusief er op gaan staan. (schoen afdruk stond erop)

@nnemoon

@nnemoon

12-09-2017 om 14:02

Kopiëren

Hier kopieert de school van zoon wel indien nodig. Ze zien het als noodsituatie en voor eigen gebruik, dus daar wordt beslist niet moeilijk over gedaan. Als er problemen door zouden ontstaan leggen ze die wel neer bij Van Dijk.

Mijn zoon wacht ook nog een op een boek. Ik kreeg enige tijd geleden een e-mail dat ze niet precies konden zeggen wanneer het geleverd gaat worden. Ja, dus?

Geen bijzonder boek hoor, een boek voor het vak Nederlands wordt zelfs op Marktplaats en bol.com tweedehands aangeboden. Hoe moeilijk kan het zijn?

Li

Li

12-09-2017 om 14:07

Lijkt me ook

dat het probleem dan bij Van Dijk ligt! Ik ben het nu compleet zat en ga op zoek naar illegale (e-book) kopieën, want hier komt het kopiëren ook niet van de grond. Dochter doet nota bene eindexamen!! Iemand een tip voor een website?

Triva

Triva

12-09-2017 om 14:08

Vesta

Gaan we nu alle uitzonderingen opnoemen? Beetje flauw. Het ging hier niet om schoenafdrukken. Een boek moet goed verpakt zijn en zou geen ezelsoren moeten krijgen als het tussen dik karton zit.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-09-2017 om 14:09

Verkeerde boeken kaften

In een van die stukjes is iemand aan het woord die pas na zeven gekafte boeken doorhad dat het de verkeerde waren. Dat vind ik echt oenig. Je checkt toch eerst de pakbon met de boeken, en als dat wel klopt zie je toch gelijk dat er boeken voor het tweede leerjaar tussen staan?

Half a twin

Half a twin

12-09-2017 om 14:12

Triva

Verpakking was prima maar wel enigszins ruim om het boek heen, een envelop van dat bubbeltjes plastic. Het te brede stuk dubbelgevouwen en dan proppen maar, tegelijk met de andere poststukken.
Het is een brievenbuspakket DUS HET ZAL DOOR DE BRIEVENBUS AFGELEVERD WORDEN, HOE DAN OOK!
Zoiets als Vesta zegt.

Half a twin

Half a twin

12-09-2017 om 14:13

geen dik karton

Maar bubbeltjesplastic in de envelop. De punten zijn krom.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.