Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

19-11-2013 om 12:18

school in gebreke?

Mijn 15 jarige zoon zit op een praktijkschool.
Hij zit in de derde klas en er wordt momenteel stage gelopen. De school heeft deze stage geregeld; hij loopt stage op maandag, in een groepsstage waarbij er een begeleider van school meegaat. Deze kan alleen op maandag als de rest van de klas VCA lessen krijgt. Ze kunnen dit jaar, als ze deze lessen en de opdrachten goed bijhouden een VCA certificaat halen. (over veiligheid op de werkvloer gaat dit)

Nu heb ik al een paar keer de school gevraagd hoe dit gecompenseerd gaat worden want ik wil wel graag dat mijn zoon gelijke kansen krijgt als de anderen om zijn CVA te halen. De mentor beloofde eerst van alles dat er aan gewerkt zou worden maar er kwam maar niets, ik moest blijven trekken en nu zegt hij domweg dat het een keus is: stage of CVA lessen, en het is niet anders: stage vinden ze belangrijker.
Maar ik vind dat ze zich hier veel te gemakkelijk vanaf maken.
Ik heb zelf ook aangeboden thuis aan de slag te gaan met het CVA gebeuren, maar ik krijg geen tips geen cd rom die ze beloofden... Nudat ik gistre een boze mail erover had gestuurd waar ze nu toch blijven, krijg ik vandaag het botte antwoord dat er niet gedaan wordt.
Ik ben zo boos!
Wat vinden jullie dat school zou moeten?

Dalarna

Dalarna

19-11-2013 om 12:23

tja

Zolang zo'n VCA certificaat niet in de einddoelen van school zit kun je school niet verwijten dat ze in gebreke blijven en ik geloof niet dat dat in de einddoelen van praktijkonderwijs zit.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

19-11-2013 om 12:46

het punt is

Dat de mentor in het begin van het jaar zelf in een gesprek met ons erbij erop aan zat te dringen dat het heeel belangrijk is, dat zoon daar echt zijn best voor moest gaan doen omdat het zo goed is als je dat haalt en bla bla... en nu als het puntje bij het paaltje komt, willen ze er geen stapje harder voor lopen!

Dalarna

Dalarna

19-11-2013 om 13:46

Polletje

Tja, dan moet je hem rechtstreeks vragen naar wat hij toen zei...

Monique D*

Monique D*

19-11-2013 om 14:27

Waarom niet op een andere dag stage?

Als ze op maandag die CVA-lessen krijgen, waarom is het niet mogelijk die stage te verschuiven naar een andere dag? Is de stagebegeleider de enige? Wanneer krijgt de rest van van de klas stage?

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

19-11-2013 om 15:53

omdat

de stagebegeleider alleen op die dag kan. De rest van de klas krijgt stage op andere dagen. Mijn zoon is dan ingedeeld bij andere klassen om daar lessen te volgen. Maar niet juist die les...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.