Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
marlie

marlie

15-12-2015 om 21:18

saw kijken in de derde vo

Kind kwam vandaag thuis (14 jaar) en vertelde dat ze in de klas saw hebben gekeken.
Een horror/thriller met kijkwijzer 16 jaar. De klas bestaat uit 14/15 jaringe en een enkele 13 jarige.
Kind vond het zelf niet leuk en wilde niet kijken.
Ik vind het niet goed van de docent.
Eerst wilde ze hem niet laten kijken, maar toen na enig aandringen van de klas wel.Ik vind het kwalijk, de kijkwijzer is er niet voor niets. Wat kinderen thuis kijken moeten ze zelf weten, daar zijn hun ouders verantwoordelijk. Maar hier op school moet de docent dat bewaken.
Wat vinden jullie hiervan?

fout

Eigenlijk vind ik dat ze zich gewoon aan die leeftijdsadviezen moeten houden. Maar nu kan ik me nog voorstellen dat men om educatieve redenen soms een film laat zien waarvoor een aantal leerlingen nog te jong is. Zo hebben ze bij mijn zoon in de klas ooit 'Spijt' vertoont, die meen ik een 12+ aanduiding heeft. In een les over pesten. Blij was ik niet, want het had zoon nogal aangegrepen, maar dat trok ook alweer bij en ik kon me wel voorstellen waarom de school het gedaan had, dus vooruit dan maar.

Maar dit vind ik echt fout. Saw is naar ik begrepen heb een extreem bloederige horrorfilm. Er kan geen enkel onderwijskundig doel te bedenken zijn om deze film in de klas te laten zien, en bij horror kun je er vergif op innemen dat een heleboel kinderen het helemaal niet leuk vinden en dat mogelijk niet durven toegeven vanwege de groepsdruk. Om die reden zou zo'n soort film wat mij betreft nooit onder schooltijd in de klas moeten worden vertoond, ook niet boven de 16. Er is waarachtig nog wel ander vermaak te verzinnen.
Leerkracht heeft zich laten overbluffen door de grootste stoerdoeners in de klas, lijkt mij. Helemaal fout. Ik zou hier zeker wat van zeggen (of misschien zelfs een brief aan de directie sturen)

Groeten,

Temet

Theekopje

Theekopje

15-12-2015 om 21:49

Ook fout

Sluit me aan bij Temet. Vziw is het een zeer nare bloederige film met ook nog een afschuwelijk verhaal, iets over mensen die hun eigen been moeten afzagen of zoiets. Niet onderwijskundig, niet amusant, niet gezellig, kortom ik zou er zelf een mailtje aan wagen dat ik dit een slecht idee vind.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.