Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Clowntje

Clowntje

15-07-2016 om 21:49

Rugzak middelbare school, hoe groot ook al weer?

Dochter gaat na de zomervakantie naar de middelbare school en moet een rugzak. Nu zijn daar heel veel vragen over geweest (maar niet veel puf om te zoeken......). hoe groot heb je dan ook al weer nodig? 24l is dat genoeg? Laptop doen ze niet aan. Dus alleen boeken.
Eastpak zal het worden, wil ze ook graag. Maar de maat komen we niet helemaal uit.
Tas gaat mee op de fiets (niet heel ver )

Elfje65

Elfje65

15-07-2016 om 22:16

De kleine

Was het volgens mij. Is dat 24l? Beiden hebben daar genoeg aan gehad. Hoewel het soms in de onderbouw wel een proppen was met eten en drinken erbij. Oudste liet al zijn boeken in zijn kluisje, die had daar geen lasr van. Hij nam alleen de boeken mee naar huis voor huiswerk.

Triva

Triva

15-07-2016 om 22:28

iets groter

Mijn zonen hebben al een paar jaar de laptoptas, niet eens voor een laptop maar die is gewoon net wat groter, 27 liter zie ik maar ik dacht dat er ook eentje was van 31 ofzo. De 'out of office' dus.

Triva

Triva

15-07-2016 om 22:29

Nee

het was idd 27 liter, de 33 liter is een heel ander model.

muck

muck

15-07-2016 om 22:35

maat

hier de 24, eastpak padded

muck

muck

15-07-2016 om 22:39

maar

en dochter 4 jaar geleden 27 l, eastpak out of office, 1 jaar gebruikt en daarna cowboybag 5 jr.

Thursday Next

Thursday Next

15-07-2016 om 23:05

hier

ook de Eastpak 24l, was groot genoeg (gymnasium zonder laptop). Ze heeft hem alleen in het 1e jaar gebruikt, nu allerlei andere tassen en ze laat haar boeken vaak op school.

ook

2 dochters op gym zonder laptop, dus erg veel boeken mee. Oudste gebruikt al 3 jaar een eastpak Padded Pak'R van 24l en redt het daar elke dag mee. propvol, dat wel. Ik heb als back up een eastpak van 27l liggen (met laptopvak) maar die is maar een paar keer gebruikt. Voor gym hebben ze een aparte tas.

het verschilt per school wat voor type tassen de kinderen hebben. bij dochters op school is eastpak de standaard, bij een andere scholengemeenschap in de buurt is voor meiden een cowboybag 'vereist'. bij de vmbo school in dit dorp lopen meiden met een soort van handtassen.

Taruh

Taruh

16-07-2016 om 08:15

gruffalo

als ik google op cowboybag zie ik ook een 'handtas' wat is het verschil?

taruh

comboybag is inderdaad ook een handtas, maar bij het vmbo hoeft het niet specifiek een cowboybag te zijn. als je het maar aan je arm kunt dragen, zo over je onderarm. meer het soort tassen wat je normaal gebruikt als je gaat winkelen.
Bij onze supermarkt komen veel vmbo-ers in de pauze wat lekkers halen, en daar zie ik die meiden zo lopen. jongens hebben daar overigens wel rugzakken, maar dan geen eastpak. zwarte stoere tassen.

Wat ik er mee wilde zeggen is dat het enorm per school verschilt wat de standaard is, wat de meute gebruikt. niet het verschil per niveau ofzo.

Clowntje

Clowntje

17-07-2016 om 10:18

Dank allemaal

Gaan we voor de 24 l. Denk wel dat dat lukt en als het toch te klein blijkt te zijn, komt er een andere

Taruh

Taruh

17-07-2016 om 11:37

hihi gruffalo

"meer het soort tassen wat je normaal gebruikt als je gaat winkelen."
Ah, een rugzak dus. ☺
om precies te zijn deze: https://www.perrysport.nl/kavanga-35_100039315.html

Kortom, het blijft een verwarrend antwoord voor mij.

Is 'cowboy' dan een merk of het type tas.

Triva

Triva

17-07-2016 om 11:44

Taruh

Google even op 'cowboytas' en je ziet dat het niets te maken heeft met de link die je net gaf. Gruffalo zei ook al: een handtas. Geen rugzak dus.

met voorbeelden - terug

Oké taruh... zo'n tas die je vaak ziet bij winkelende vrouwen zoiets bijvoorbeeld:
https://www.zalando.nl/anna-field-shopper-black-an651ha2m-q11.html

cowboysbag is inderdaad een merk voor tassen. De schoolgaande tieners hebben het dan over zoiets:
https://www.thelittlegreenbag.nl/dames/tassen/handtassen/cowboysbag/the-little-bag/24367

Taruh

Taruh

17-07-2016 om 11:58

Triva

ik let niet zo op anderen als ik winkel, want winkelen is een noodzakelijk kwaad. Dat doe ik niet voor mijn plezier, en het is MIJN tas die ik mee neem in de link. Die associeer ik met winkelen: alles wat je wil gaan kopen past er in en het draagt comfortabel. In andere gevallen heb ik een kleinere variant mee.

Ik heb geen ander idee bij wat 'vrouwen' gemiddeld meenemen, daar let ik niet op en ik winkel ook nooit met anderen behalve mijn dochter en die heeft de leeftijd nog niet.

Ik heb gegoogled op cowboytas (voor mij is dat zo'n tas die je achter je westernzadel legt) dus was verbaasd met het zien van iets dat voor mij op een (onhandige) handtas lijkt, vandaar de vraag of het een merk of een type tas is.

JeroenW

JeroenW

08-08-2016 om 12:33

24 liter is denk ik genoeg

Zonder een laptop moet 24 of 27 liter genoeg zijn. Mocht je toch een laptop meenemen dan zou ik voor iets meer gaan. Zijn ook veel rugtassen met speciaal een vakje voor laptop. Kijk dan ook even hoeveel inch de laptop is want daar zit ook weer verschil in. Je kan ook eens hier kijken; (link verwijderd door forumbeheer) Dan kan je kiezen hoeveel liter en krijg je veel resultaten. Zelf ben ik wel fan van de Eastpak of Dakine tassen voor mijn kinderen. Zijn ook tassen die wat langer meegaan en niet meteen kapot gaan. Goed materiaal is het halve werk.

Charis

Charis

10-08-2016 om 11:17

Eastpak out of office (27 liter)

Hier een Eastpak out of office van 27 liter aangeschaft voor zoon. Past net iets meer in dan in de Eastpak Padded Pakr van 24 liter en heeft een geïntegreerd laptopvak. Met zo veel zware boeken om mee te sjouwen lijkt een rugzak mij ergonomisch gezien het handigst.

But it's different for girls denk ik Als al die meiden met een cowboys bag model tas lopen, wil je dochter dat wellicht ook. Ik zou even uitzoeken wat gangbaar is op haar school voordat je die Eastpak misschien voor niks aanschaft. Als ze niet zo gevoelig is voor groepsdruk is dat argument uiteraard minder belangrijk.

Lente

Lente

10-08-2016 om 11:23

Hier wil zoon geen rugzak meer met meerdere vakken

Hij heeft drie jaar een rugzak gehad met twee vakken en een laptopvak.
De laptop zit altijd in een hoes. Achteraf was het speciale vak niet zo nodig.
Maar wat hij vooral vervelend vond, is dat de spullen verdeeld moesten worden over twee vakken. Dat hij daardoor minder flexibel kon inpakken omdat zo'n vak kleiner is en omdat hij moest zoeken. Het scheelt wel dat hij niet zo georganiseerd inpakt, geen vaste plekken en zo.

mirreke

mirreke

10-08-2016 om 13:57

Even helemaal tussendoor hoor, maar Lente

ben jij de Lente van 'vroeger', van het oude forum?

Of ben jij een nieuwe Lente?

Ik zie de laatste tijd af een toe een berichtje van je staan, en telkens bedenk ik me dat ik het je wil vragen...

Lente

Lente

10-08-2016 om 14:48

Je bent de tweede die het vraagt

Nee, dat ben ik niet.
Ik vond het gewoon een leuke naam en had die nog niet eerder gezien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.