Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Carola

Carola

22-07-2015 om 09:39

rugzak laptop

Jee, valt me wel wat tegen, vind het niet makkelijk goede tas te vinden voor dochter die start op vo.
Ze moet dus én boeken mee én een laptop. (belachelijk)
Dochter is gelukkig best sterk en niet bepaald iel, maar ik vind het nogal wat. (Heb dus echt medelijden met de ielere kinderen)
Neem aan dat ik grotere eisen moet stellen aan een tas die zo zwaar belast gaat worden.
Dochter is ook nog niet makkelijk bepaald...(normaal haar probleem maar nu met start vo kom ik haar graag enigzins tegemoet in haar wensen.) Ze is altijd met alles heel kritisch. Hebben samen nog niet gekeken voor een tas maar voorzie al weer eindeloze zoektocht naar de ideale tas-(. Uiterlijk is nu heel belangrijk voor haar en ze wil natuurlijk op vo een entree maken die haar ook echt weerspiegeld, vermoed ik. Ze zal balen van een tas die ze niet mooi vindt. En aangezien de tas een aantal jaren mee moet..(hoop ik toch?)
Een zwarte (meestvoorkomende) vindt ze denk ik supersaai. (maar misschien is de tas op andere manier op te pimpen)
Ze gaf wel al aan één tas te willen, maakt het al moeilijker denk ik. (En zwaarder op fiets, moet een aardig stukje)
Iemand ervaring met combi laptop/ andere spullen?
Iemand tips voor een goede tas? Wat is belangrijk om op te letten?
We hebben nog geen laptop maar denken aan eentje van 15 6 inch. Of is dat toch te groot om mee te slepen? Het is daarbij natuurlijk gelijk *haar* laptop dus wil wel graag dat 'ie thuis ook fijn is in gebruik voor haar. Moet ik zoeken naar extra lichte laptop?
(al jaren laptops hier in huis maar nooit veel meegenomen...)
Alvast dank!

Marie

Marie

22-07-2015 om 10:21

Elk jaar weer

Soortgelijke vragen komen elk jaar weer terug. Kijk dus ook eens in het archief voor meer tips.

In elk geval is voor het vervoer op de fiets een "Monkey mee" op de bagagedrager een aanrader:
http://www.steco.nl/nl/onze_producten_/Achterop%20de%20fiets/Monkey-Mee/29/

Over de laptop. Stelt school helemaal geen eisen? Een 15" is in elk geval goed hanteerbaar.

Wat voor niveau gaat je dochter doen? Onze ervaring is dat een VWO-er meer boeken heeft dan een VMBO-er. Wel zonder laptop overigens.

Kennen jullie helemaal geen andere leerlingen? Want dan zou je die of oudere broer/zus kunnen vragen naar tips.

Wij zijn trouwens erg tevreden over rugzakken van Eastpak. Veel keus in formaat en kleuren.

http://www.eastpak.com/nl-nl/

Barvaux

Barvaux

22-07-2015 om 10:26

ervaring

Ja hier een jaar ervaring. Je schrijft niet waarom ze een laptop moet naast de boeken maar hier is dat dus vanwege Kurzweil en dan zitten de ingescande boeken van school er op maar moet kind ook de boeken bij zich hebben in geval de laptop het niet doet, batterij op is, vergeten etc. Kind moet de boeken ook thuis hebben omdat het anders de boeken niet gratis op de laptop mag hebben.

Wij hadden de out of office rugzak van Eastpak gekocht met laptopvak maar school wilde toch liever een aparte goede laptoptas die ik gelukkig nog had liggen. Nu hoeft zoon maar een kippeëindje te fietsen en kan hij de boeken in de kluis leggen maar hij is groot en doet dat niet eens. Alleen tijdens gym gaat de tas met boeken/laptop in de kluis maar ook weer niet als hij het eerste uur gym heeft (daar moeten we nog even over parlementeren ...)

Kijk eens naar de Ikearugzak die kan in twee delen uit elkaar en is er in meer kleuren: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60228788/

Als je dochter erg hecht aan een goede entree: laat haar dan zelf een tas uitzoeken voor haar boeken en een laptoptas als tweede.

Oja: de meeste verzekeringen zijn in oktober of nog eerder gewijzigd waardoor je al betaald voor een laptop onderweg/school in geval voor diefstal, wij zijn toen ook iets meer gaan betalen voor de inboedelverzekering. Check dat goed voor je de laptop extra gaat verzekeren.

Linda K

Linda K

22-07-2015 om 11:33

Kijk bij Decathlon

Ga eens langs bij Decathlon. Veel keuze in laptoptassen, ook kleurige. Zoon hier heeft er een met een uitneembare laptoptas (stevige sleeve), maar die is wel zwart.

Minthe

Minthe

22-07-2015 om 11:56

Geen probleem

Ik heb een iel kind (inmiddels wel wat groter, maar nog steeds iel) dat voor z'n eigen plezier boeken en laptop mee naar school neemt. In één tas. Twee tassen vind ik op de fiets én op school niet handig, en een losse laptoptas voeg imho niks toe. Ik heb zelf trouwens ook het liefst 'n alles-in-een-tas.

We hebben wel geïnvesteerd in een lichte laptop, tenminste, dat heeft zoon zelf gedaan. Qua tassen heeft hij de Eastpak Provider, die is groot genoeg voor laptop en alle boeken die hij nodig heeft. Hij heeft ook nog 'n laptoprugzak van Ogio (geen idee welk type). Het voordeel van de Eastpak is dat hij een heel fijn handvat heeft en lange garantie. En ze zijn te koop in aardige kleuren. Ik doe m'n eigen laptop trouwens ook vaak gewoon in 'n goede sleeve in m'n gewone tas. Dat kan natuurlijk ook, en dan heb je veel meer keuze in tassen. Dan zou ik wel voor 'n 13" laptop gaan.

Marjoleine64

Marjoleine64

22-07-2015 om 12:12

Hier af en toe

Hier hoeft slechts af en toe de laptop mee naar school, en in de onderbouw was dat nog helemaal niet nodig. Mijn zoons fietsen een uur (17 km) naar school, dus dan is een volle tas met boeken en laptop wel heel zwaar en langdurig. Ze doen dan de tas met boeken achterop (staand aan de 'monkey-mee' of liggend op de bagagedrager) en een andere tas met alleen laptop op de rug. Dat is denk ik ook beter voor de laptop om niet alle klappen van de bagagedrager mee te krijgen.

Voor je dochter: als ze op school zowel boeken als laptop moet hebben, en ze heeft alle boeken ook op de laptop, dan hoeven de boeken toch niet mee heen en weer? Dan kunnen de boeken toch op school in het kluisje blijven? Thuis heeft ze dan alles op de laptop beschikbaar.

Barvaux

Barvaux

22-07-2015 om 13:25

Marjoleine en Minthe

Marjoleine: dat dacht ik ook: boeken in kluisje maar goed dat was hier niet echt een oplossing omdat ik graag overhoor uit een boek En ook kan je kluisje gewoon te vol worden als je daar al je boeken in gaat bewaren. Ook kan het zijn dat de laptop wordt gebruikt om te typen omdat schrijven moeizaam gaat en dan is het ook al geen optie. Kortom: waarom is er een laptop nodig?

Minthe: Veel kinderen hebben tegenwoordig een krat voorop en als je dan twee tassen hebt dan kun je de boel verdelen tussen voorop, achterop en op de rug. Ook is het handig om twee tassen te hebben omdat je zo de boeken makkelijk in je kluisje laat en je laptoptas alleen de les in neemt. Zomaar zeggen dat één tas handiger is is niet altijd zo, dat dacht ik vorig jaar ook maar het geheel is dus wel zwaarder meenemen op de fiets.

Linda K

Linda K

22-07-2015 om 13:25

Verwarrend

Ik zie dat mijn berichtje hierboven wat verwarrend is. Het gaat dus om een rugzak met laptopvak. In die rugzak zit een uitneembare laptoptas (stevige sleeve), zodat je eventueel toch twee tassen hebt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.