Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Rooster vwo 3

Dirk gaat thuis VWO-3 doen. Nou zijn we benieuwd naar hoe de weekindeling van andere VWO-ers eruitziet.
Zou iemand hier het rooster (lessen, huiswerk) van hun derdeklassers kunnen plaatsen?
Alvast bedankt!

Vic

Vic

25-08-2013 om 14:52

In grote lijnen

Dochter heeft 2 keer per week het eerste uur vrij. Ze heeft 4 dagen t/m het zevende uur les (rond 15.00 uur), en 1 dag t/m het vijfde uur. Als ze Latijn had gehouden had ze meer uren gehad.
Huiswerk was vorig jaar ongeveer een uur per dag. Dit jaar wil ze allemaal goede cijfers gaan halen, dus ik vermoed dat ze in de eerste periode wat langer aan haar huiswerk zal zitten

Imka

Imka

25-08-2013 om 14:59

Hier

Dochter zit in atheneum 3. Ze heeft 4 dagen t/m het 7e les, 1 dag t/m 6e en 2 dagen het eerste uur vrij. Dat is dus in totaal 32 uur. Hiervan zijn 2 uur LO, 2 uur tekenen en 1 uur mentoruur.

dirksmama

dirksmama

26-08-2013 om 12:35 Topicstarter

Dat is wel heel globaal

Ik bedoelde eigenlijk, welke vakken en hoeveel lesuren per vak?

Annet

Annet

26-08-2013 om 13:22

Lestabel

3 GYM, uren per vak per week

klas 3
aardrijkskunde
1
beeldende vorming
2
Duits
3
economie
1
Engels
2
Frans
2
Grieks
3
geschiedenis
2
Latijn
3
lo
2
natuurkunde
3
Nederlands
3
scheikunde
2
wiskunde
3

Elisa Gemani

Elisa Gemani

26-08-2013 om 13:27

3 gym

Hier (3 Gym) twee "korte" dagen tot 15.00 en drie dagen tot 16.00 les. Twee keer een tussenuur. Geen eerste uren vrij. Een lesuur is 60 minuten.
1 uur Latijn; Duits; Scheikunde; Techniek; Biologie; Science; Mentoruur; Steunles.
2 uur Grieks; Economie; Geschiedenis; Spaans; Aardrijkskunde; Engels; Natuurkunde; Nederlands; Lichamelijke Opvoeding.
3 uur Wiskunde.

Qua huiswerkbelasting nog geen idee (school begint woensdag pas). Zoon maakte de vorige jaren veel huiswerk al op school en thuis besteedde hij zo'n half uur per dag aan de rest van het maakwerk en het leerwerk. Voor toetsweken iets langer.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Imka

Imka

26-08-2013 om 13:58

3 uur: ne, wi, du, fra
2 1/2 uur: na, sk (eerste helft vh jaar na 3 uur, sk 2 uur; 2e helft andersom)
2 uur: en, ak, gs, bv, te, lo
1 uur: levo, projectuur, mentoruur
Projectuur is een soort ophokuur in het kader van genoeg uren maken, mentoruur is behalve mentoraat ook pakketkeuze voor volgend jaar incl beroepsbegeleiding.
Huiswerk maakt ze soms in de klas, verder thuis. Ze is daarmee thuis bezig tussen de 0 en 3 uur, gemiddeld schat ik een ruim uur.

Martien

Martien

26-08-2013 om 17:52

België 3de jaar

Hier is het een beetje anders. Dochter start maandag en heeft 3 dagen 7 lestijden tot 15u30, 1 dag 8 lestijden tot 16h20 en woensdag 4 lestijden tot 12u. Lestijden duren 50min nooit behalve Levensbeschouwing en LO 2 lestijden van het zelfde vak na elkaar, wel worden er de vakken op 1 dag gebundeld behalve wiskunde, Ned, Frans en Engels, daar krijgen ze maximum 2u hetzelfde vak per dag. Maar vb 1st lestijd wiskunde en dan vb 4de lestijd
Dit jaar laat ze Latijn vallen (anders had ze 4u Latijn, 1u minder van Fr,En,Fys en Bio), maar het is zooooo saaai , dus nu volgt ze richting 'Wetenschappen'
4u Ned
4u Frans
4u Engels
5u Wiskunde
2u Fysica
2u Chemie
2u Natuurkunde (Bio)
2u Aardrijkskunde
2u Levensbeschouwing
2u LO
2u Geschiedenis
1u Klasseraad (laatste lestijd op donderdag)
1u informatica

mirreke

mirreke

26-08-2013 om 21:12

Googelen op lesrooster vwo/atheneum

en dan krijg je bv. dit: http://www.hetbaken.nl/hetbaken/parklyceum/leerlingen/lesrooster

Een 3V klas intoetsen en je hebt een rooster. Daaruit blijkt vanzelf hoeveel uren je welk vak hebt, en hoe een Nederlandse vwo-school de uren verdeelt.

dirksmama

dirksmama

27-08-2013 om 21:29 Topicstarter

Dank!

Hier kunnen we verder mee!

Vic

Vic

28-08-2013 om 22:30

Oooh

Nu snap ik hem Dirksmama Je zoon gaat thúis het schoolwerk doen, dus daarom wilde je zulke gedetailleerde informatie. Wonen jullie nog steeds ver weg?

dirksmama

dirksmama

11-09-2013 om 03:51 Topicstarter

inderdaad

We zijn in Verweggistan, hebben nog niet alle materialen binnen, dus nu mag hij zich elke dag een paar uur op zijn lievelingsvak, wiskunde, uitleven.
Maar met deze gegevens heb ik een mooi rooster voor hem kunnen maken. Bedankt allemaal!

maan.

maan.

13-09-2013 om 12:56

vorig jaar..

Vorig jaar had oudste 34 lesuur per week; eenmaal een achtste uur. Vond ik erg veel, zeker vergeleken met de uren die ik destijds maakte met een zelfde opleiding.. Dit jaar zit jongste in de tweede en die maakt nu zelfs 35 uur met tweemaal een achtste uur (zal nu helaas gaan stoppen met dansen..)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.