Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Lilie

Lilie

24-01-2014 om 12:16

Resultaten puber zakken in h2

Mijn puber in havo 2 haalde in het eerste deel van dit schooljaar prima resultaat. Mooi kerstrapport. Maar sinds dat rapport zakt ie wat af. Staat nu voor eigenlijk alles een zes. Nog geen paniek dus maar dat wil ik wel graag voor zijn. Zeker nu de laatste cijfers ook weer tussen de 5 en de 6 zijn. Ik kan er niet goed mijn vinger achter krijgen waar het in zit. Hij leert de stof wel maar ik vermoed dat ie niet goed uit de voeten kan met inzicht vragen. Zijn er sites waar hij bijvoorbeeld oefenvragen voor aardrijkskunde, bio of geschiedenis kan maken? Ik heb al met m afgesproken dat ie eerder naar bed moet en z'n apparaten dan beneden moet laten. Ik overhoor regelmatig en wil hem weer meer gaan helpen met plannen. Zit nog wel erg in dubio of ik er nu heel erg bovenop moet zitten of iets relaxter moet zijn omdat er nog geen tekorten zijn. Zit ook te twijfelen of ik met zijn mentor contact op zal nemen over hoe hij er eigenlijk op school bij zit. Ik weet dat ie in een behoorlijk drukke klas zit maar hij zegt daar geen last van te hebben. Tips? Herkenning?

Marie

Marie

24-01-2014 om 13:31

steunles / bijles?

Hoi
Bieden ze op school ook steunlessen of bijlessen aan?
Wellicht dat dat ook nog kan helpen?

Druif

Druif

24-01-2014 om 14:33

leraren mailen

Bij onze zoon heeft het heel erg geholpen om de leraren te mailen. Die willen ook graag dat hun leerlingen goede cijfers halen, dus zijn best bereid om mee te denken.

We hebben toen toetsen ingezien, om te zien waar het mis op gaat. En zoon heeft links gekregen met handige oefen websites.

Vooral die met luister- en leestoets oefeningen helpen enorm.
http://www.talenleren.eu/tl_frans_lesmateriaal_frans_interviews.html
http://www.duits.de/

Ilva

Ilva

24-01-2014 om 15:03

natuurlijk contact opnemen

Natuurlijk moet je contact opnemen met de mentor. Juist voor dit soort zaken, daar is hij/zij toch (ook) voor. Misschien heeft hij goede tips en weet hij hoe jullie hem samen kunnen helpen. Doen!

Lilie

Lilie

31-01-2014 om 10:36

Dank

Voor de tips. Sites heb ik genoteerd. Fijn. Met puber afgesproken dat we de tussentijdse cijferlijst even afwachten. Op basis daarvan beslis ik dan of ik contact opneem met de mentor. Puber heeft geen klik met mentor, dus hij zag dat helemaal niet zitten. Afgelopen week meer samen gedaan, plannen, stof doornemen. Blijft zoeken hoor met zo'n eerste op de middelbare school. Vind het soms best lastig.

Lilie

Lilie

31-01-2014 om 10:46

Dank

Voor de tips. Sites heb ik genoteerd. Fijn. Met puber afgesproken dat we de tussentijdse cijferlijst even afwachten. Op basis daarvan beslis ik dan of ik contact opneem met de mentor. Puber heeft geen klik met mentor, dus hij zag dat helemaal niet zitten. Afgelopen week meer samen gedaan, plannen, stof doornemen. Blijft zoeken hoor met zo'n eerste op de middelbare school. Vind het soms best lastig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.