Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Rekentoets gekraakt

http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ocw/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2014/05/28/aanbieding-rapporten-over-rekenen-vo-en-mbo.html

Echt alles gaat mis bij de rekentoets. Maar advies is wel doorgaan. Met tientallen aanpassingen.

Dalarna

Dalarna

29-05-2014 om 09:55

mach

Heb je een link naar dat 'gekraakt' zijn of mis ik wat?

Mach

Mach

29-05-2014 om 10:07 Topicstarter

Dit is de link

Kan je hem niet openen?
In dit stuk staat het complete rapport en eensamenvatting bij de downloads. Zeeeeer lezenswaardig

Mach

Mach

29-05-2014 om 10:17 Topicstarter

Korte samemvatting

De referentieniveaus kloppen niet
De toetsvragen kloppen niet
Er zijn weinig rekendocenten die goed onderwijs geven
De slaag/zakregeling is onredelijk zwaar
Te weinig herkansingen op VO voor rekentoets
De cesuur is op een slechte manier vastgesteld
De manier van toetsen klopt niet
Nou ja zo gaat het nog wel even door. En dat is dus een rapport dat is gemaakt door rekendeskundigen uit heel NL onder leiding van prof Bosker. Aangeboden aan staatssecr Sander Dekker van onderwijs vorige week

Dalarna

Dalarna

29-05-2014 om 10:22

oh ok

Ik moet blijkbaar de drie bijlagen onderaan ook openen. Ik zag alleen de brief toen ik die bovenste link opende. Nu even geen tijd om te lezen, wel interessant!

Dalarna

Dalarna

29-05-2014 om 10:23

Nu nog

Dit gaat wel de goede kant op, nu nog afspraken over dyslexie en de taaltoets en dit gedrocht er nog even uit. Daar heeft mijn nichtje (ernstige dyslexie en dyscalculie en prima in haar werk maar ze wil zo graag een mbo3 papiertje) ook nut van

Mach

Mach

29-05-2014 om 10:24 Topicstarter

Klopt dalarna

Heel interessant! Is trouwens prima te lezen hoor. Maar kost idd wel wat tijd!

Marie

Marie

30-05-2014 om 20:11

vandaag in nieuws

De rekentoets was vandaag ook in het nieuws:

http://nos.nl/artikel/654600-rekentoets-op-school-te-moeilijk.html

Dochter heeft afgelopen maandag weer een poging voor de 2F toets gedaan. Ze vond de toets gemakkelijker dan de vorige. Zojuist zelfde verhaal van vriendin gehoord. Hopelijk scoort ze nu wel eindelijk een voldoende.

Eerlijk gezegd vind ik sommige vragen ook veel te moeilijk. Ik "zie" geregeld de som niet die in het verhaaltje verstopt zit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.