Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-12-2014 om 10:29

regenhoes voor rugzak

De rugtas van dochter is niet bestand tegen een fikse regenbui. Ze fietst met tas op haar rug maar 4 x 5 minuten ( huis-trein-school), maar gisteren waren toch haar boeken een beetje nat.
Een vuilniszak eromheen is voor haar niet handig, want de tas gaat op haar rug. Dus nou kijk ik naar een regenhoes.
http://www.bol.com/nl/p/high-peak-regenhoes-oranje-35-55-liter/9200000026159725/?s2a

Is zoiets handig?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

13-12-2014 om 11:13

Ja, zoiets is handig. Tijdens wandelvakanties enzo hebben wij ook altijd vandaag door regenhoezen om onze rugzakken. Kan het verschil maken tussen een droge of een natte slaapzaken
Let wel ontzettend goed op of de hoes past: ze zijn er in veel soorten en maten. Te klein is niet goed, te groot ook niet. En je moet zien te voorkomen dat de wind onder de hoes komt en hij wegwaait. Handig als de hoes met een touwtje aan de rugzak zelf te bevestigen is, zodat je hem onderweg niet kan kwijtraken.

Vera*

Vera*

13-12-2014 om 11:25

Hier

Ik heb hier nog een regenhoes van Kipling (zwart). Daar zit rondom elastiek in en is gemaakt voor wat meer 'vierkante' rugzakken.
Mijn dochter heeft hem heel kort gebruikt omdat er regenwater dat op de bodem van haar fietskratje lag door de bodem van haar rugzak kwam. Daarna een afdekhoes voor de fietskrat gekocht en is het leed geleden.

Wandelrugzakken zijn vaak smal en lang en dan moet je erg oppassen met de maat.

Mijn dochter heeft een wandelrugzak gekregen en ik heb daar van het zelfde merk een regenhoes voor gekocht.

De hoes kon je aantrekken met een touwtje maar dat werkt niet fijn. Het touwtje is vervangen door elastiek met een snelsluiter. Nadat de maat goed was afgesteld is het indien nodig erop en eraf halen.

Suze

Suze

13-12-2014 om 12:12

Ja, handig zo'n regenhoes. Hier ook eentje.

Inderdaad op de maat letten en of er een elastiek of zoiets is om hem strak om de rugzak te trekken.

Overigens hier eentje simpel maar goed voor slechts 10 euro bij een buitensportzaak.

NB Zoon doet normaal rugzak voor op de fiets, maar met regen toch maar op zijn rug, want de hoes is niet handig als je je rugzak niet op je rug doet. Maar zelfs op de rug loopt er soms nog een beetje regen langs en bij een plek waar de hoes niet zit. Maar dat is niet veel en rugzak wordt daar niet zeiknat van.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-12-2014 om 13:12

okee

Okee, ik ga dus zo'n hoes kopen.
Nou heeft ze een 33l rugzak van Dakine waar geen hoes bij hoort. Ik vond bij bol een hoes van 35 tot 55 liter. Zou dat te ruim zijn? Ze zijn er ook van 30 liter

Barvaux

Barvaux

13-12-2014 om 17:04

passen

Dat moet je echt passen, zo'n hoes voor 35-55 lijkt me echt veel te groot.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-12-2014 om 18:54

barveaux

De ellende is dat ik op internet moet kopen. Geen idee waar ik zoiets hier in de buurt kan kopen.
Ik vond er nu eentje van 20 tot 45 liter. Voor een leuke prijs.
Lijkt me beter.

Dochter hoeft er ook geen half uur mee te fietsen. Tis steeds maar voor 5 minuutjes.

hier

Ik heb een rugzak van Ikea met een regenhoes die voor een andere rugzak was bedoeld. Het werkt, maar met de kanttekening dat bij een werkelijke stortbui ook een regenhoes niet afdoende is. Wat ze eventueel nog kan doen is een grote supermarkttas standaard in de rugzak hebben zodat ze die om haar boeken heen kan doen - binnenin de rugzak dus - als het echt hard gaat.

bij een gewone regenbui werkt zo'n hoes echter heel behoorlijk.

Groeten,

Temet

Suze

Suze

14-12-2014 om 00:06

mobiel

En evt. ook mobiel voor de zekerheid in een plastic zakje in de rugzak bij heel erge regen. Al is het maar om je geen zorgen te maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.