Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Rapport(bespreking) na (CITO)toetsen

De Cito toetsen worden nu afgenomen. Nu valt het mij op dat het rapport (inclusief de scores van de Cito) pas in de een na laatste week van maart worden meegegeven. De oudergesprekken (10 minuten) worden in de week daarna gepland. De kans dat je in de eerste week van april aan de beurt bent is groot.

Hoe gaat dit bij jullie?

Eva

Eva

30-01-2017 om 19:34

bij ons

Komen de rapporten voor de voorjaarsvakantie en de dag erna volgen de gesprekken. Dit is bij ons wel ons eerste rapport, in november hebben wij geen rapport maar een voortgangsgesprek.

Zelfde

Bij ons gaat het ook zo. Eind februari hebben ze vakantie (carnaval) De 1e week na de vakantie krijgen ze de rapporten en pas dan zien we voor het eerst de cito uitslagen. Het oudergesprek wordt 1 of 2 weken later ingepland

angel3

angel3

30-01-2017 om 20:25

hier

Waren de cito's vorige week. We krijgen over 2 weken (midden feb) verslag mee, dag erna gesprek.

Vesta

Vesta

30-01-2017 om 22:17

hier

afgelopen 2 weken cito's, cijfers staan dezelfde of de volgende dag na afronding van het onderdeel in Parnassys. As vrijdag eerste rapport mee en maandag 10 minuten gesprek. Raport tekst is dan ook beschikbaar in Parnassys.

Als gescheiden ouders heb je niet eens tijd om beiden het rapport in te zien, want de grafiekjes die bij de cito horen staan alleen in het papieren rapport.

Taupe

Taupe

01-02-2017 om 07:17 Topicstarter

Laat

Fijn de reacties! Dat is lekker snel Vesta!

Voor mijn gevoel is het zo laat.
Tenminste, er blijft zo weinig onderwijstijd over daarna. Als wij de eerste week april een gesprek hebben dan tel ik nog maar weinig effectieve weken. In juni maken ze al deel 2 van de Cito, een vakantie en een hoop vrije dagen tussendoor. Juli hebben wij als eerste zomervakantie.

We zijn met zoon zijn spelling aan het oefenen. Hijzelf zegt dat het goed gaat. Maar ik zie dat toch liever zelf op een rapport.
Ik loop even bij de juf naar binnen vandaag.

debbie

debbie

02-02-2017 om 22:15

rapport

Aanstaande maandag Rapport en dinsdag oudergesprek

En dat terwijl ze morgen de laatste cito hebbben dus de juf heeft het weekend iets te doen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-02-2017 om 09:23

Heel lange tijd

Hier zit ook veel te lange tijd tussen de cito's en het rapport. Je moet ook flink aandringen als je al eerder iets wilt weten over hoe het ervoor staat. Met de vorige IB'er had wel een lijntje, maar het is momenteel een beetje rommelig op school (nieuwe directeur en geen IB'er).

Twee weken

Hier zit er een week of twee tussen cito's en rapport. Met een beetje mazzel krijgen de kinderen (groep 8) zelf al eerder te horen hoe ze het gedaan hebben. En met heel veel mazzel vertelt mijn zoon dat thuis én weet hij nog wat de scores waren. Kans is groot dat ik gewoon twee weken geduld moet hebben

Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-02-2017 om 11:58

Zelf

Van mijn dochter word ik nooit veel wijzer. Soms weet ze wel het aantal fouten of welk vervolgdeel ze heeft mogen doen (sommige cito's hebben een makkelijker of moeilijker deel 2, afhankelijk van het aantal fouten in deel 1). Daarbij gaat zij altijd van het positieve uit Laatst was ze verontwaardigd over een 1 voor topo terwijl ze toch bijna de helft goed had (10 van de 25).

June

June

03-02-2017 om 22:52

phryne

Kun je dat eens uitleggen? Ik hoor mijn kind steeds over deel 1 en 2 en soms zelfs deel 3 maar ik heb geen idee wat dat betekent.

Rosalie

Rosalie

04-02-2017 om 08:21

Hier

15 februari rapport mee en de week erna 10 min gesprek. Dochter kwam zelf trouwens al thuis met de behaalde scores, had de juf al aan de kids laten weten, deze waren niet erg verrassend.

Roos

Inanna

Inanna

04-02-2017 om 12:03

en hier

13 en 14 februari rapportbespreking en definitief schooladvies VO.
Dochter heeft nog geen idee van hoe ze de cito gemaakt heeft, horen we echt dan pas.

Hier ook

Cito's eind januari gehad en uitslag + rapportgesprekken pas begin april. Zoon zit in gr 7. Hoor nu alleen vage dingen van zoon dat hij bijv een 5,5 heeft voor bl, 7 voor rekenen en een 9 voor spelling (dit zijn gemiddelden, want zijn meerdere toetsen over die vakken). Ik.word er niet wijzers van, behalve dat ik met hem aan de slag moet betreft bl. Qua citoscore weet ik dus niet welke letter hij heeft (werken hier met ABCDE)

Pien

Pien

11-02-2017 om 15:36

June

Veel Cito's bestaan uit meerdere delen. Bijvoorbeeld rekenen bestaat uit twee delen en in sommige groepen zelfs uit drie. Deze worden dan op opeenvolgende dagen afgenomen.

Bij spelling was het zo dat tweede deel uit twee versies bestond, je had vervolg 1 en 2. Deze werden afgenomen afhankelijk van het aantal fouten dat gemaakt was in deel 1. Maar bij de nieuwe versie van Cito (3.0) is dit niet meer zo en zijn er gewoon voor iedereen dezelfde twee delen.

Alleen van technisch lezen (Leestempo) bestaat de Cito-toets uit maar 1 deel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.