Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
profiel

profiel

27-08-2013 om 14:46

Profielkeuze havo

Ik besprak met mijn dochter de profielkeuze die ze dit jaar moet maken. Als ik google http://www.ib-groep.nl/Images/Vakkenschema%27s_havo_staatsexamen_tcm7-38179.pdf zie ik niet de mogelijk om een nt of ng profiel aan te vullen met een 2e vreemde taal...klopt dat wel? Als een kind nu door wil stromen naar Vwo, dan heb je dat toch nodig.

Dalarna

Dalarna

27-08-2013 om 16:18

Hier staat van wel

Het heet het keuze examenvak, staat onderaan en niet elke school biedt elk vak aan maar een extra taal lijkt mij heel normaal: http://profielkeuze.qompas.nl/havo/profiel.html?pro=1

Stenna

Stenna

27-08-2013 om 21:37

Ja hoor

Mijn zoon had N&T profiel met frans erbij. Inderdaad omdat hij misschien nog door wilde naar het vwo. Geen probleem.

profiel

profiel

01-10-2013 om 12:28

Ingridt, mag ik je vragen mee te lezen?

nou, ik ben wat wijzer en een 2e vreemde taal is op deze school bij nt niet mogelijk.....
Verder was ik wat verbaasd over het ng profiel, deze wordt alleen aangeboden in combinatie met wisk. A en ik meen ooit gelezen te hebben dat bij natuurkunde beter gekozen kan worden voor wisk. B. Ik heb het archief doorgespit, maar kan het bericht van Ingridt niet meer vinden....

kauwgum

kauwgum

01-10-2013 om 12:46

lastig

Het verschrikkelijk lastige hieraan is, dat scholen zelf kunnen bepalen, welke vakken ze in de vrije ruimte aanbieden. En dan zie je onderling bij scholen enorme verschillen in de flexibiliteit en mogelijkheden.
Als je op een open dag gaat kijken met je groep 8 kind, heb je hier geen idee van, terwijl het volgens mij een zeer belangrijk punt is, wat scholen van elkaar onderscheidt.

profiel

profiel

01-10-2013 om 13:04

inderdaad

Dat is niet iets waar we naar gekeken hebben, maar op dat moment hadden we ook geen idee welke vakken er ter overweging zouden komen. Nog niet trouwens....ikzelf denk dat de capaciteiten en interesses het meest bij de natuurprofielen ligt, maar kind heeft nog geen idee wat het wil. Bij NT is er mogelijkheid voor economie, informatica, wisk D, kunstvakken en AK. Infrmatica en kunst valt af, wisk D wordt misschien wat pittig, met economie heeft ze niet zulke goede ervaringen. AK vindt ze lastig, maar wel interressant, maar dat vind ik dus weer "geen" vak. De decaan heeft aangegegeven om vooral vragend met je kind in gesprek te blijven daarover (en hopen dat je puber daar open voor staat).
We hebben ook niet veel keuze, er is maar 1 andere school op fietsafstand.

kauwgum

kauwgum

01-10-2013 om 13:29

wiskunde D

Hoe goed is ze in wiskunde? Als het goed is, kan de wiskunde lerares wel inschatten, of ze wiskunde D zou kunnen. Het is alleen de vraag, wat je eraan hebt. Ik snap niet of ze kunst zou mogen doen bij NT, dat lijkt mij wel een verrijking. En informatica? Wat houdt dat vak in? Dat bieden ze hier dan weer niet aan. Hier hebben ze dan weer NLT. Dat is pittig maar ook wel leuk als ik de vrienden van dochter moet geloven.

profiel

profiel

01-10-2013 om 13:45

wiskunde

mijn kind is redelijk goed in wiskunde, cijfers lagen vorig jaar in H/V ( nu Havo) tussen 7,5 en 8 met 1 dikke onvoldoende voor een toets die ging over procenten. In haar wiskundeboek wordt nu ook aangegeven welke onderwerpen bij A of B horen, de leerkracht gaat daar volgend jaar ook een advies in geven, maar daar heb je nu natuurlijk geen zicht op.
Er is wel uitleg gegeven over informatica, maar dat ben ik snel vergeten, want daar herkende ik mijn kind helemaaaaal niet in.

Op school weten ze de mogelijkheden

Ik zou een gesprek aanvragen met de schooldecaan.

profiel

profiel

01-10-2013 om 15:11

mogelijkheden

Nou, wat de mogelijkheden zijn heb ik nu net gehoord van de decaan.... Ik snap alleen niet waarom ze NG aanbieden met natuurkunde, maar zonder de mogelijkheid voor wisk. b en deze combinatie wel in NT, maar dan met bijv. drama of sport en geen 2e taal ?

marie

marie

01-10-2013 om 16:49

nu overstappen op VWO?

Is er ook een mogelijkheid dat ze aankomend jaar overstapt van 3 Havo naar 3 VWO? Als ze ten minste nu al zeker weet dat ze VWO wil gaan doen. Dat is denk ik gemakkelijker dan na een examenjaar overstappen.

profiel

profiel

01-10-2013 om 18:14

geen optie

Haar gemiddelde is daar nu niet hoog genoeg voor. Ik denk ook niet dat het niveau bij haar past, maar zou het wel prettig vinden om niet nu al deuren dicht te gooien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.