Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Zomerkoning

Zomerkoning

07-02-2015 om 12:00

Profiel Mavo

Er komt binnenkort nog een info avond op school hierover maar misschien kan iemand er toch antwoord op geven.
Hier zoon in Mavo2. Hij hoeft nog geen profiel te kiezen maar kan al wel 2 vakken laten vallen in Mavo3.
Hij wil niet naar de Havo en wil richting een van de volgende opleidingen/beroepen:

-Cios
-Marechaussee
-Marinier
-Politie
-Landmacht

Wie heeft er tips welke vakken dan nodig of handig zijn? Bedankt alvast.

Marie

Marie

07-02-2015 om 12:05

zorg en welzijn

Dat is de "zorg en welzijn" richting = voor uniformberoepen.

Daar hoort in elk geval Biologie bij.

Marie

Marie

07-02-2015 om 12:09

veva en Cios = heel sportief zijn.

Voor de Veva (landmacht en marine) en CIOS moet hij rekening houden met een hele zware sportieve selectie op medische keuring.

http://veva.nl/

Barvaux

Barvaux

07-02-2015 om 12:24

voor de duidelijkheid

Het gaat om sectoren, niet om profielen.

bieb63

bieb63

07-02-2015 om 14:10

ik zou niet direct in specifieke sectoren denken

Je kiest de vakken die het meest relevant lijken en je valt altijd wel in 1 (of vaak zelfs 2 of 3) sectoren. Voor de keuze voor de 4e klas kijk je wat het tzt def gaat worden. Ik denk dat het voor de genoemde beroepen ook niet zo heel relevant is in wélke vakken uiteindelijk eindexamen is gedaan. Laat hem ook vooral de vakken kiezen die hem enigszins liggen.
Wel zou ik kiezen voor LO2 (dus gym als extra vak, dus meer gym dan de anderen, wordt meestal aangeboden).
Verder zijn NL en Engels uiteraard verplicht. Er is maar 1 sector zonder verplichte wiskunde (en volgens mij wordt dat t.z.t. voor alle sectoren verplicht), dus als het enigszins kan, zeker ook wiskunde. Dan heeft hij er al drie. Een extra taal en bio lijken mij de beste opties. En dan van de overige vakken kijken wat hij het meest leuk vindt.

Barvaux

Barvaux

07-02-2015 om 16:58

bieb en zomerkoning

Wiskunde op de havo wordt verplicht, over vmbo-T kan ik niets vinden.

Zomerkoning, misschien helpt dit: http://www.eijkhagen.nl/sites/eijkhagen.nl/files/documents/Keuzeformulier%20%20Sectoren%204%20VMBO.pdf

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.