Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
janet

janet

27-03-2015 om 22:10

profiel keuze havo 3

Zoon wil graag officier bij de marine worden. Hij wil geen "gewone baan" maar de wereld in.
Hij heeft met de meeste beroepen hierin of bij de landmacht profiel natuurkunde nodig. En dat is nou precies het vak wat hem totaal niet ligt. De twijfel is nu om nou wel of niet een profiel met natuurkunde te kiezen bij Havo 4.
Wie heeft hier ervaring mee en tips?

Barvaux

Barvaux

27-03-2015 om 22:18

mag het

Op de school van mijn oudste heb je echt een probleem als je geen echte zeven staat voor natuurkunde en dat vak wil kiezen.

Hoe staat dat bij jouw zoon? Mág hij het wel kiezen? Extra bijles van een VWO'er?

Barvaux

Barvaux

27-03-2015 om 22:20

profiel

https://www.tkmst.nl/opleidingen/opleiding/22851/officier-der-mariniers-vooropleiding-havo-hbo-wo.html

Blijkbaar wil hij iets anders dan dit want dit kan met elk profiel. Wat wil hij nu precies en geef eens een link waar dan natuurkunde staat?

havo

havo

28-03-2015 om 20:09

barveaux

Als je de toelatingseisen van opleidingen bekijkt zie dat je dat deze vaak heel breed zijn. Ga je je beter informeren bij een opleiding hoor je vaak dat je wel met een bepaald profiel toegelaten moet worden, maar je slagingskans hebt als je binnen die profielen ook de juiste vakken hebt.
Met alleen de wettelijke profieleisen kan je dus niet zo veel. Ik ga er dus van uit dat Janet hiernaar geïnformeerd heeft.

Janet, vraag inderdaad om advies van de leerkracht. Mijn dochter heeft natuurkunde in combinatie met wiskunde B. Dit is de meest ideale combinatie, maar ook het lastigst. Ze vindt natuurkunde interessant, maar zeker niet makkelijk !

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.