Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

problemen op vo school...communicatie?

Op de vo school van mijn kind lopen de zaken momenteel niet echt soepel. Ik heb al maanden in de gaten dat de interne problemen ( oa als gevolg van reorganisatie denk ik) ook behoorlijk invloed hebben op de kwaliteit vh onderwijs. Net voor de meivakantie stond er een kort berichtje op de site v school dat er een interim-directeur was aangesteld om de overgang naar de nieuwe organisatiestructuur, die niet helemaal soepel verliep. Dat zag ik heel per ongeluk. Hoor ik eergisteren opeens wat vreemde dingen van zoon over een afdelingsdirecteur die thuis zat....? Hij wist het ook niet precies. Nog maar eens op de schoolsite kijken ( ik kom daar zelden. Belangrijke dingen die met het onderwijs te maken hebben worden altijd gemaild) . Wat zie ik daar tot mijn verbijstering? Een uiterst zorgwekkend nieuwsbericht/ brief aan ouders en leerlingen van inmiddels bijna 2 weken terug, al half zoekgeraakt en onzichtbaar tussen hordes banale nieuwtjes over de toneelvoorstelling en de foto’s van een sportdag....

Wat stond erin? Er is een extern onderzoek geweest. De conclusies waren dramatisch. Het personeel heeft het vertrouwen in de directie opgezegd. Om de kwaliteit v onderwijs en examens te waarborgen is de hele schooldirectie voorlopig op non-actief gezet en naar huis gestuurd, en beraadt de interim directeur zich met de bestuurder over verdere stappen..

Ik ben natuurlijk blij dat er eea gebeurt, maar ik vind het echt bizar en onfatsoenlijk dat door deze manier van communiceren de meeste ouders ( en leerlingen!) geen flauw idee hebben wat er speelt op school. Ik heb een mail naar de interim-directeur gestuurd waarin ik heb gevraagd om ( zoals voor deze school gebruikelijk) informatie die echt belangrijk is voor ouders om te weten via de mail te verspreiden. Deze brief dus ook. Heb nog niks teruggehoord. Heb met een paar ander ouders gesproken: die wisten ook van niks en schrokken zich lam van de inhoud van de brief op de site ( die inmiddels op blz 3 vsn de nieuwsberichten staat, dus nu helemaal onzichtbaar is geworden)

Als ik niks terughoor van school dan heb ik echt geen zin om me hier zo maar bij neer te leggen. Zo slecht, dit. Wat zouden jullie doen?

Ingrid

heel bizar

Ik vermoed dat ik ook "op hoge poten" een mail gestuurd zou hebben. Communicatie is zo essentieel. Heb enorme mazzel gehad met school van dochter - altijd veel en snelle communicatie.

Maar - een praktische vraag. Is dit de school (De B.) bij mij om de hoek in L?
Want probeer al weken contact met ze te krijgen over de plaatsing van een uitwisselingsscholiere - en de stilte is oorverdovend. Nou komt dat wel vaker voor - ik realiseer me dat scholen midden in een heel drukke periode zitten. Maar als dit ook speelt, dan weet ik dat de plaatsing lastig gaat worden.

IngridT

IngridT

23-05-2019 om 14:21 Topicstarter

Ipacarai

Dat zou heel goed kunnen. Het lyceum.

Ik ben zo pissig dat ik in staat ben de lokale media in te lichten ( of een hint te geven dat ik dat overweeg) als ze niet heel snel wat netter aan iedereen gaan vertellen wat er loos is.

Ingrid

Misschien is de hint al genoeg

De meeste scholen houden niet zo van publiciteit.

Er er zijn natuurlijk ook nog vrij veel alternatieve scholen in de omgeving - niet om de hoek maar goed te bereizen. Dus bij slecht nieuws heb je kans dat mensen over stappen naar alternatieven in de stad.

Vol

Kans is wel dat als veel leerlingen overstappen er geen plek meer is voor jou kind

Dus toch naar Pers?

Het is in ieder geval goed in het nieuws nu.

Hoop dat het helpt!

IngridT

IngridT

28-05-2019 om 14:38 Topicstarter

Ik was nog even in afwachting van een antwoord

Op mijn laatste mail. Maar andere mensen hadden minder gevuld idd. t staat nu overal. Ik heb inmiddels een uitnodiging van school om te komen praten. Ben benieuwd.

IngridT

IngridT

28-05-2019 om 14:40 Topicstarter

Ahum

Geduld bedoel ik...

XX

XX

01-06-2019 om 17:11

Uhhmmm

Gaat dit toevallig om een school in het Westen van het land???

IngridT

IngridT

02-06-2019 om 10:33 Topicstarter

Nee. Niet in het westen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.