Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Lois

Lois

28-05-2020 om 11:01

Problemen in de klas

Mijn zoontje L. van 8 zit nu in groep 5. Eerst had hij genoeg vriendjes en was de sfeer goed. Dit veranderde toen S vorig jaar in de klas kwam. S is blijven zitten, is een jaar ouder, een kop groter en bepaalt de pikorde. S. zet iedereen tegen L. op. Ook de vriendjes, die L had lopen achter S. aan, kijken niet meer naar L. om en schelden L. zelfs uit als S. in de buurt is.

Uiteraard heb ik dit al een paar keer met de juf besproken en zij geeft aan er iets aan te doen. Dat heeft nog niet tot iets geleid. Voor de juf lijkt het beter, maar S gaat gewoon door als de juf niet kijkt. Ik heb de juf ook gevraagd wat het aandeel van L. is in dit probleem, maar dat was er volgens haar niet. Ik heb het uiteindelijk ook met de schooldirecteur besproken, maar die verwijst me naar de juf.

Ik heb de moeder van S. voorzichtig aangesproken, maar ze reageerde geprikkeld en ontkende dat haar kind iets fout doet. Sinds dat gesprek ben ik lucht voor haar.
Ik spreek weleens andere ouders van klasgenoten, maar die laten zich niet uit over de sfeer in de klas en lijken zelfs nerveus te worden als ik erover begin.

Wat nu? Afwachten? Ik overweeg een andere school voor L. te zoeken, maar is dit niet te drastisch?

Bregje

Bregje

28-05-2020 om 18:32

wat vervelend

Dat is zeker vervelend, mijn dochter kreeg ook een nieuw klasgenootje, ook blijven zitten van de groep erboven en die zetten iedereen tegen mijn dochter op.

Ik heb toen haar moeder een berichtje gestuurd, maar die zei dat haar dochter zoiets niet doet, dus ja daar heb je niets aan.

Uiteindelijk ben ik naar de juf gegaan, deze heeft een gesprek gehad met dat meisje en ze heeft toegegeven dat ze fout zat en ze heeft het ook nooit meer gedaan. Vrienden zullen ze nooit worden, maar gelukkig zet ze niemand meer tegen mijn dochter op.

Voor jou heeft dit helaas niet geholpen, erg vervelend voor je.

Een andere school zal wel drastisch zijn, dat zal ik nooit doen, hoewel ik toen wel het zelfde tegen de juf gezegd had, dat als het niet opgelost wordt dat mijn dochter van school afgaat.

Tango

Tango

28-05-2020 om 22:09

Parallelklas

Is er een parallelklas waar je zoon naar toe kan?
En anders blijven bespreken. Geef aan waar jouw zoon last van heeft, dat hij met steeds meer tegenzin naar school gaat etc. Dat je overweegt een andere school te zoeken wil soms nog wel eens helpen om voor elkaar te krijgen dat ze wel iets gaan doen.

Petra

Petra

01-06-2020 om 15:03

Geen andere school

Een andere school lijkt me geen oplossing. Tenzij de school eigenlijk maar niets blijft doen met de problemen tussen jouw kind en S en de problemen te groot worden.
Op een andere school zit wellicht ook zo'n leerling en dan is het belangrijk dat de school er goed mee om weet gaan.

Wellicht is de moeder van S vaker aangesproken op het gedrag van haar kind en reageert ze daarom geprikkeld. Heb je niet veel aan, is wel fijn om te weten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.