Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
even zo

even zo

11-02-2014 om 15:18

overdreven aanpak rond cito

Hoe overdreven wordt de aanpak rond cito?

Ik lees in een ander draadje over de cito over energy drankjes, dextro, gelukspoppetjes.
Hier op school mochten ze hun pyama broek, pantoffels, kussen meenemen, in joggingbroek komen. Vaak hebben ze ook al proefcito's gedaan in de klas, ze weten dus al wat hun te wachten staat.

Naar mijn idee allemaal erg overdreven. Volgend jaar hebben ze proefwerkweken, die tellen mee voor hun overgang en soms ook bepalend voor hun verdere niveau bv bij brugklas vmbo-t/havo of havo/vwo. Ik denk dat ze het niet zwaarder moeten maken dat het is.

Jay

Jay

11-02-2014 om 15:43

kauwgom

Hier geen pyjama's en energydrankjes etc, het enige speciale is dat ze kauwgom mogen kauwen tijdens de toetsen, omdat dat de concentratie zou verhogen.
En vrijdag na de toetsen mogen ze wat lekkers meenemen om met de hele klas samen tussen de middag op te eten.
Mijn dochter gaat met haar vriendin koekjes bakken hiervoor

Ilva

Ilva

11-02-2014 om 15:46

Hier ook niets bijzonders

Hier ook niets bijzonders hoor. Kauwgom mocht geeneens. Wel vrijdagmiddag een feestje. Maar dat vind ik dan wel weer leuk.

Een klas vol kauwgomkauwende kinderen

Je zal er maar tussen zitten en misofonie hebben, daar gaat je citotoets

vlinder72

vlinder72

11-02-2014 om 16:09

En hier

Er is dit jaar flink ingegrepen in de cito gekte. Geen knuffels, energiedrank of snoep. De juf zorgt voor een flesje water. Verder is het gewoon zoals altijd. Kinderen hebben iets te drinken en eten mee en lunch voor tussen de middag.

Vanmiddag mochten ze spelletjes spelen en buiten spelen. Mijn zoon heeft het Monopolyspel meegenomen. Ik weet verder nog niets want hij is gelijk uit school bij een vriendje gaan spelen en ik heb hem nog niet gesproken.

Annet

Annet

11-02-2014 om 18:06

polonaise door de school

Hier mocht groep 8 een polonaise doen door de school en alle klassen na de laatste toets. Dat was super!
Kinderen in de andere klassen kijken daar nu al naar uit.

Tango

Tango

11-02-2014 om 22:45

Pfff, overdreven!

Pyjama's en knuffels. Mijn dochter zou dat vorig jaar niet eens gewild hebben. Die ging met het schoolontbijt ook echt niet meer in haar pyjama naar school. Hier deden ze overigens geen Cito maar NIO maar daar waren geen bijzonderheden bij voor zover ik me kan herinneren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.