Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Rosanne Bikker

Rosanne Bikker

21-08-2015 om 18:08

ouderbedankjes

Ik werk in het onderwijs en heb dit jaar onder andere de taak gekregen om bedankjes te regelen voor de ouders.

Nu ga ik zelf halverwege het jaar met zwangerschapsverlof en daarom wil ik hier vast aan beginnen.

Het is de bedoeling dat er wat kleins wordt gegeven aan de ouders die afgelopen schooljaar hebben geholpen. (dit maken de kinderen dus niet zelf) Nu ben ik echt leeg qua leuke ideeën.
Misschien hebben jullie dit ook op de school van jullie kinderen en leuke ideeën voor mij.

Ik zie jullie ideeën graag tegemoet.

Alvast onwijs bedankt.

Mijntje

Mijntje

21-08-2015 om 18:41

fakkel

Ik kreeg vlak voor de zomer een fakkel/kaars voor in de tuin. We hebben 'em meegenomen naar de camping en hem daar opgebrand.
Ik hoefde eigenlijk niks hoor. Maar zo'n kleurige fakker is leuk om te krijgen

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Amare

Amare

21-08-2015 om 18:47

alles kan

geurkaarsjes, losse thee met een theezeefje, een pen, chocolade, een kladblokje voor bij de telefoon, eigenlijk alles kan wel.
Ik kreeg inderdaad elk jaar iets kleins, en dat stelde ik stiekem toch altijd erg op prijs.

zebra

zebra

21-08-2015 om 19:18

koffiebekers

ik kreeg ooit 2 koffiebekers, was er erg blij mee en de ene wordt nog regelmatig gebruikt (al 10 jaar lang), de andere is helaas gesneuveld.

Raar

Wat een vreemd verschijnsel dat heen en weer geschuif van cadeautjes.
Van ouders naar juffen (jarig, einde jaar, einde school) en van school naar ouders kennelijk.

Hm.

Wat dacht je van een kaartje?
Een gedichtje?
Een vermelding op de muur "Deze school wordt mede in stand gehouden door: xx.xx.xxxx (jaartal) namen ouders"

Mikke

Mikke

22-08-2015 om 10:18

Hier

Hier kregen de helpende handen een tube met handencreme... Vond ik wel toepasselijk Maar dat was na een verhuizing waarvoor een handjevol ouders heel hard heeft gewerkt. Andere jaren kregen we gewoon 'n bedankkaartje van school.

Marjoleine64

Marjoleine64

22-08-2015 om 11:09

Heel klein

maar toch heel leuk, vond ik een keer een gezamenlijke koffie-bijeenkomst aan het eind van het schooljaar, waar alle hulpouders een mooi ingepakte bonbon met een klein kaartje kregen. Klein gebaar, maar wordt erg dankbaar ontvangen.

Blijk van waardering

Ik vond het op de vorige basisschool van mijn kinderen ook nooit zo nodig om een kleinigheidje te krijgen wat ik een meestal een nutteloos of lelijk prul vond, of allebei. Bovendien vond ik het altijd zonde van de tijd en de moeite die de leerkracht die met de bedankjes belast was en ook nog eens graag origineel wilde zijn in verhouding met de waardering van de ontvangers. Maar op de school waar mijn zoons de laatste jaren hebben gezeten kreeg je helemaal niks. Niet dat ik zat te wachten op een theeglas of geurkaars, maar geen enkele blijk van waardering terwijl je echt heel veel hebt gedaan voelt niet fijn. Een simpel kaartje met 'bedankt' maakt dan een wereld van verschil.

skik

Ik vond

de bloem altijd t handigste want die was na een week of wat weg
Een pen,notitieblokje of zo is ook handig.
Ik zag net op pinterest ook iets grappigs: een pakje met 2 kanjers( die stroopwafels) en daarop iets van: met zo'n kanjer als jij ben we erg blij.
Of een minizakje drop: t zit d'rop.... dank je wel voor dit jaar!

hier

Als lid van de MR krijg ik jaarlijks een kerstpakket bestaande uit een fles alcoholvrije wijn en een pakje zoutjes of chocolaatjes.
Als leeshulpje in mijn dochters klas - groep 3 - kreeg ik een klassefoto, geplakt op een dubbelgevouwen gekleurd A-4tje, en binnenin hadden alle kinderen hun naam geschreven (en de juf nog een aardig tekstje) Dit vergezeld van een mooi potlood, dat onmiddellijk door mijn dochter werd geclaimd. Charmant bedankje en toch makkelijk uit te voeren en spotgoedkoop - zo zie ik het graag.

Groeten,

Temet

Tango

Tango

24-08-2015 om 09:06

Tja

Ik weet ook niet of ik het nou zo nodig vind, zo'n bedankje. Ik heb al jaren op school van de kinderen van alles gedaan, leesmoeder, evenementencommissie, overblijf, bibliotheek en volgens mij nooit iets anders gekregen dan waardering (en dan bij de ene juf meer dan de andere). Alleen toen ik stopte bij de evenementencommissie een kleinigheidje volgens mij.
Het is ook lastig om iets te vinden dat iedereen kan waarderen, dus ik zou het ook klein houden, gewoon een kaartje of foto o.i.d.

creabea

creabea

24-08-2015 om 10:14

kadootje niet nodig

ik moet zeggen dat ik ook niet zo zit te wachten op een prulletje, en ik vind die berg aan kadootjes en chocola die de juf elk jaar krijgt (naast het kado van de klas) ook altijd maar onzinnig.
Een blijk van waardering lijkt me wel voldoende, evt. een kaartje en een koffietafel op school met wat lekkers is wel leuk, maar ach. Het onderwijs kan het geld wel beter besteden geloof ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.