Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
QuintB

QuintB

20-05-2016 om 09:55

Op elkaar liggen in pauze, groep 8

Mijn dochter zit in groep 8. Ze zat met een vriendinnetje uit haar klas bij ons thuis te praten over de pauze op school. Vriendinnetje zei toen dat ze het raar vond dat een jongen uit haar klas steeds op een andere jongen uit haar klas gaat liggen in de pauze. Dochter merkte toen op dat ze dit ook al zo raar vond. Ik zelf dacht ook dat dit toch niet past bij kinderen in groep 8? Toen ik vroeg wat de juf er van vindt zeiden ze dat de juf het niet ziet. Overdrijf ik of moet ik dit melden bij de juf? Vinden jullie dit normaal speelgedrag?

mwah

Ik hoor niet dat er geweld gebruikt is en het betreft niet een van jouw kinderen. Los van de vraag of het 'normaal' is - geen idee eigenlijk - ik zou me er niet mee bemoeien. Als een van die jongens het niet prettig vindt zet-ie wel een keel op (daar hebben achtstegroepers gewoonlijk weinig moeite mee) en grijpt het onderwijzend personeel wel in.

Ik zou persoonlijk alleen overwegen mij met het gedrag van andermans kinderen in de pauze te bemoeien als ik het idee had dat er iets gevaarlijks aan de gang was of een kind bijvoorbeeld werd gepest en de leerkracht dat niet in de gaten had.

Groeten,

Temet

bieb63

bieb63

20-05-2016 om 11:00

Wat kan het je schelen....???

Moni

Moni

20-05-2016 om 13:09

Klinkt als stoeien

Dat doen jongens nou eenmaal.
En als ze merken dat de meisjes dan op ze letten, doen ze het alleen maar vaker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.