Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Onwetend

Onwetend

16-08-2016 om 12:26

Onderzoek zonder ons medeweten

Het lijkt er op dat de basisschool ons kind heeft laten onderzoeken bij een extern bureau voor passend onderwijs. Er is een rapport opgemaakt van het onderzoek. Dit rapport is verzonden naar het VO. Ik kom hier toevallig achter, ik weet van niets.
Ik viel van m stoel van verbazing en ongeloof: kan een school een externe partij ons kind laten onderzoeken zonder ons medeweten?

volgens mij niet

Ooit al eens iets getekend voor onderzoek op school toevallig? Dat hij aangemeld werd bij hun zorg team of zo?

Juno

Juno

16-08-2016 om 16:30

Kan niet

Wat gebeurd kan zijn, is dat in een gesprek gevraagd wordt of je het goed vindt dat ze verder gaan kijken omdat ze zelf niet weten hoe het verder moet. Dat kan best terloops gebracht zijn, maar als jij instemmend hebt geantwoord is er toestemming. Wat raar is, is dat je geen uitslag hebt gekregen en geen inzage hebt in wat er naar het VO is gestuurd. Daar mag je best over vallen.

mirreke

mirreke

16-08-2016 om 16:42

Nou, moet je daar niet altijd voor tekenen?

Volgens mij mag een school niet zomaar op eigen houtje onderzoek laten doen, zonder dat jij daarvan weet. En zomaar informatie doorsturen naar het VO mag al helemaal niet, zonder dat jij daarvan weet. Blijkbaar vindt de school dat jouw kind onder passend onderwijs valt. Wist jij dat, of is ook dat nieuw voor jullie?

Er stond echt pas nog een artikel in de krant over (basis)scholen, die de privacy van hun leerlingen met voeten treden.

Volgens mij weet Henk van Ouders Online hier veel van (van privacyregels). Ik zou het er niet bij laten zitten!

mirreke

mirreke

16-08-2016 om 16:45

Hier staat het Artikel

http://www.parool.nl/binnenland/scholen-springen-slordig-om-met-privacy-van-leerlingen~a4355041/

En vraag even in je titelregel of Henk Boeke wil reageren. Hij kan je wel helpen denk ik.

Onwetend

Onwetend

17-08-2016 om 13:25

Vergissing!

Dank voor jullie reacties. Ik heb contact gehad met de school. Het blijkt te gaan om een misverstand. Er is niets gebeurd wat niet klopt. Gelukkig!

mirreke

mirreke

18-08-2016 om 14:34

oh gelukkig!

fijn!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.