Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Dalarna

Dalarna

18-03-2014 om 10:27

Onderzoek uitslag cito-scores op OO

Ik zou graag, geheel anoniem dus via ThesisTools (ja die waar ik een aantal jaren geleden en beste 1 april grap mee heb uitgehaald hier) willen weten wat de Cito-scores van groep 8/zesde klas basisschool van de OO lezers en hun kinderen is.

Help eens mee? Wat is handig om daarbij te vragen? Ik wil dat iedere lezer hier het kan invullen voor zichzelf, voor de kinderen en voor degene die ook ouder is van die kinderen.

Moeten we dan de leeftijd op het moment van invullen er bij zetten? Naar welk niveau het advies van school ging, op welk niveau het kind uiteindelijk examen heeft gedaan (hoogste middelbare school)? Nog andere interessante dingen?

Aanvulling

Wat het percentiel van de entreetoets was.

skik

Hanne.

Hanne.

18-03-2014 om 13:50

vragen niet verplicht maken

Wat is je doel van de meting? Pas als we/je dat weet kunnen we de vraag beantwoorden wat er bij zou moeten.

Ik kan me een paar leuke uitsplits variabelen voorstellen
-man/vrouw
-grote stad/klein dorp (en alles wat er tussen zit)
-grote/kleine basisschool
-relatie met Cito uit LVS groep 6 (begrijpend lezen en rekenen)

En maak vragen niet verplicht. Hier geen entrée toets, ik heb zelf nooit een cito gedaan. En of mijn partner nog weet wat zijn score is betwijfel ik.

mijk

mijk

18-03-2014 om 13:59

kleutercito's

lijtk me ook leuk hier een vriendje van zoon waar heel grote zorgen waren omdat hij d's en e's scoorde op alle kleutercito's. Jongen heeft vorige week zijn cito uitslag gehad en scoorde 547

Dalarna

Dalarna

18-03-2014 om 17:07

LOL

Nee de kleutercito ga ik er niet bij halen, veel mensen weten niet eens wat dat was

Hanne: mijn doel is kijken of de OO bevolking en de kinderen een beetje gemiddeld is maar dus ook kunnen bekijken wat een kind uiteindelijk haalt in zijn verdere leven.

Moeten we dan de hoogst afgeronde opleiding hebben of de hoogste afgeronde middelbare school?
Moet ik leeftijdscategorieën maken en hoe moeten die lopen?
Moet ik categorieën in Cito maken zoals algemeen bekend voor de uitstroom (dus 500-519 en 545-550) en zo ja hoe moeten die dan precies lopen?

foek

foek

18-03-2014 om 17:29

Op de vraag of de OO bevolking en kinderen gemiddeld is kan ik zo al antwoorden.
Nee, dat zijn we niet. (big smile)

Katniss

Katniss

18-03-2014 om 18:10

Wil je ook onze scores erbij?

Wil je ook de scores van de ouders erbij? Ik heb nooit een citotoets gedaan, en mijn schooladvies was ook heel voorzichtig en aan de lage kant. Dat was vroeger niet zo erg omdat je meestal met zijn allen bij elkaar in een brugklas kwam.

Dalarna

Dalarna

18-03-2014 om 19:29

Foek

Ja en dat wil ik nu bewijzen. Kijk eens het draadje van recente citoscores na: durven ouders niet de score van hun kind te roepen als ze daar niet meteen bij mogen zeggen dat het veel lager is dan verwacht? Is er niemand die blij is dat zijn kind een 525 heeft gehaald? Waar zijn die 10% die lager dan 520 hebben gescoord? Zeggen ze het wel als het echt anoniem is?

Annet

Annet

18-03-2014 om 20:13

Ik zou twee vragenlijsten maken

Eén voor de huidige jeugd. Eén voor de ouders.
Bij die van de jeugd zou je een vraag kunnen opnemen over het hoogste opleidingsniveau van de ouders.
Ik ben van 1962. Ik heb een eindcito gedaan maar daar stonden geen scores op tot 550. Wel percentielen, maar dan moet je net weten wat die betekenen. Volgens mij bestond de citotoets toen nog niet zo lang. Vragen over de scores vanaf groep 6 zijn alleen van toepassing op de huidige jeugd.

jeetje

Hier nog niet aan de orde want oudste zit in groep 6. Maar laatst bleek mij dat mijn partner zijn cito-score niet meer weet. Ik weet toevallig de mijne nog wel, maar alleen maar omdat het een mooi rond getal was, anders was het me ook ontschoten. Volgens mij werd er destijds (1980) veel minder belang aan gehecht, of in elk geval leek dat zo. Dus dan blijft het allicht minder hangen.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.