Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
teuntje

teuntje

16-05-2017 om 19:07

Onderwerp profielwerkstuk

Mijn zoon met Ass moet nu op het vwo een profielwerkstuk schrijven. Hij wil dit doen over een politiek onderwerp. Heel fijn dat hij een richting weet maar verder komt hij niet. Wat wij ook zeggen en opperen alles is stom. Hij is ook star in zijn denken dus we zitten vast. Docent wil het uit hem laten komen en wacht af. Hebben jullie een idee voor een goede onderzoeksvraag? Wie weet komen we dan weer een stap verder.

plaatselijke politiek?

Dat heeft in ieder geval ook iets met hemzelf te maken. En je kunt er makkelijk even naar het stadhuis om bijvoorbeeld een raadsvergadering bij te wonen. Misschien iets met de plaatselijke geschiedenis van de grootste lokale partij of zo.

Fin de siecle

Verschillen en overeenkomsten tussen het fin de siecle 1900 en 2000 en de politieke gevolgen daarvan?

zano

zano

16-05-2017 om 20:05

onderwerp

mijn eindexamen kind had -verschillende staatsvormen- als onderwerp. Ze heeft daarvoor ook een interview met een imam gedaan, dat was echt leuk.

Succes

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-05-2017 om 20:11

Communisme

Een klasgenoot van mijn dochter had haar PWS over de economische en sociale gevolgen van het communisme voor haar geboorteland in Oost-Europa.
Of: hoe zou Nederland eruit zien met een rood/groene regering?

marlies

marlies

16-05-2017 om 20:48

even uit de losse hand

- Putinisme
- Is er nu een nieuwe koude oorlog gaande? Zo ja, wat zijn de verschillen/overeenkomsten met de koude oorlog eerder.
- China's invloed in Afrika. Opnieuw kolonialisme? Verschillen met het oude kolonialisme?
- Erdogan en zijn plannen voor een nieuw Ottomaans rijk
- Alles wat nu gaande is in de VS (maar tegen de tijd dat het PWS af is, is dat allemaal al achterhaald _
- Invloed Gorbatchov in de SU: is die er nog?
- Oplossing migratieproblemen

Elfje65

Elfje65

16-05-2017 om 20:59

Cuba en de koude oorlog

Hier een aantal jaren geleden. Politiek en geschiedenis gecombineerd.

Formatie

Hoe doe je dat met veel middelgrote partijen. Hoe is dat afgelopen eeuw gegaan?

Maar alles wat je oppert is stom

Dus helpt het wel dat hier onderwerpen worden aangedragen?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-05-2017 om 22:27

Waar ik wel benieuwd naar ben

Welk Nederlands kabinet van na 1950 heeft de grootste verandering of verbetering gerealiseerd (economisch, sociaal, voor de werkgelegenheid of voor de gezondheidszorg)? Of is dat dan te groot, dan kun je ook vanaf 1980 doen. Mis je wel Den Uyl

Amsterdamse

Amsterdamse

17-05-2017 om 08:23

Of iets meer

Van deze tijd?
Bv opkomst van veel nieuwe kleine partijen als FvD, piratenpartij en Art. 1. Wat is er nu anders aan die partijen? Past t in het huidige tijdsbeeld, hoe dan?
Etc.

Zelfde vraag als MoederMop

Als alles wat jij aandraagt "stom" is, helpt het dan wel als wij hier enorm ons best gaan doen?

Heel eerlijk gezegd zou ik hem zelf lekker in zijn sop laten gaarkoken: jouw profielwerkstuk, jouw probleem...

Ass

O zie nu pas dat je zoon "iets" heeft. Dan is zo'n harde opstelling denk ik wat minder van toepassing. Vergeet mijn reactie dan maar!

Leuke onderwerpen komen er voorbij trouwens. Zou zelf zo aan de slag willen

teuntje

teuntje

19-05-2017 om 22:21

Dank

Bedankt voor jullie suggesties. Ik heb ze gewoon doorgegeven en hem gezegd er maar eens over na te denken. Hij denkt nu gelukkig wel na. De tijd begint te dringen. Dit weekend moet hij de knoop van ons doorhakken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.