Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mirreke

mirreke

16-06-2015 om 12:16

Nog maar eens: vrijwillige ouderbijdrage en toelating

Ik heb de volgende situatie: mijn zoon 'mag' van zijn school volgend jaar HAVO gaan doen. Ik heb een soort contract gekregen, een bevestiging van het feit dat hij is aangenomen voor het volgende jaar.

Daarin staat dat acceptatie gekoppeld is aan mijn verplichting en toezegging de vrijwillige ouderbijdrage en eventueel overige door de school verlangde kosten te betalen.

Twee jaar geleden had ik ditzelfde aan de hand voor mijn dochter die van Havo naar VWO ging. Mocht niet. Ik kreeg een aardig mailtje terug met dank dat ik dit had aangekaart ed. Nu dus hetzelfde contract met dezelfde voorwaarde erin. Is de wet inmiddels gewijzigd? Of mag het nog steeds niet?

Ik ben zo benieuwd...

mirreke

mirreke

16-06-2015 om 12:24

Dit is trouwens

het draadje van twee jaar geleden.

Wat ik zelf heb gedaan is tekenen voor de eerste twee voorwaarden (zie het draadje van toen, daarin heb ik de (identieke) bevestiging overgetypt) en niet voor de derde.

maar misschien mag het nu wel?...

bieb63

bieb63

16-06-2015 om 15:19

Ik begrijp het niet helemaal.....

Dat was in principe toch ook zo toen hij VMBO ging doen na de bs? Waarom ervaar je dat anders nu hij het VO verlengd met de HAVO?

Herhalen

IDat mag nog steeds niet.
Heb je die brief van de vorige keer nog? En het antwoord?
Kopietje meesturen.

Thomas

Thomas

16-06-2015 om 17:22

Herhalen

Ze sturen je een mailtje terug waarin ze suggereren dat je ze iets hebt verteld dat ze nog niet wisten en dat ze het gaan veranderen. Maar dat doen ze gewoon niet en ze proberen de andere ouders nog steeds te verplichten.

Dus jij stuurt ze gewoon hetzelfde bericht als je toen stuurde en daar doe je hun antwoord bij, of je stuurt ze zzoiets als: twee jaar geleden kreeg ik dit antwoord van u [citaat] toen ik het verplicht stellen van de vrijwillige ouderbijdrage ter discussie stelde, ik teken hierbij opnieuw voor de toelating van mijn zoon, met de aantekening dat ik me niet verplicht tot het betalen van de vrijwillige ouderbijdrage en andere kosten.
Niet te veel woorden aan vuil maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.